ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αλήθεια, πόσο θα μας κοστίζει η Εγνατία;

Εικόνα του άρθρου Αλήθεια, πόσο θα μας κοστίζει η Εγνατία;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/07/2017, 10:30
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Εδώ και δύο περίπου μήνες, είναι επίκαιρο το ζήτημα των διοδίων της Εγνατίας οδού, τα οποία η κυβέρνηση ουσιαστικά υπερδιπλασιάζει και διατηρεί τον «παραδοσιακό» τρόπο πληρωμής τους για 1,5 τουλάχιστον χρόνο. Η καθαρά εισπρακτική απόφαση, ενταγμένη στη λογική του outsourcing των δομών και υπηρεσιών δημόσιας χρήσης και κοινής ωφέλειας, έχει να κάνει και με τη δημιουργία «αποθεματικού» ενόψει της ιδιωτικοποίησης του δρόμου.

Ακόμα και όταν όμως ισχύσει το «αναλογικό σύστημα χρέωσης» με τα ηλεκτρονικά διόδια, έχουμε υπολογίσει πόσο θα πληρώνουμε; Γιατί πολύς λόγος και προσμονή υπάρχει, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι και φθηνότερο το κόστος χρήσης του δρόμου.

Για παράδειγμα, μέχρι να ισχύσουν τα αναλογικά διόδια, το κόστος της διαδρομής Γιάννενα-Μέτσοβο θα είναι σχεδόν 0,05 ευρώ.  Αντίστοιχα, για να πάει κάποιος από το Μέτσοβο ως την έξοδο προς Καλαμπάκα, πληρώνει σχεδόν 20 λεπτά το χιλιόμετρο.

Πόσο όμως θα είναι το «λογικό» ποσό της αναλογική χρέωσης;

Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας έχουν καταθέσει δημόσια άποψη και είναι αυτή που προέβλεπε ο προγραμματισμός προ τριετίας: 3 λεπτά το χιλιόμετρο, δηλαδή στην περίπτωσή μας, 1,5 ευρώ περίπου για να πάμε από τα Γιάννενα στο Μέτσοβο. Τρία λεπτά ανά χιλιόμετρο, ζητούν και οι περιφερειάρχες Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας-Θράκης.

Το ωραίο όμως είναι ότι οι εργαζόμενοι προειδοποιούν ότι το κόστος σχεδιάζεται να φτάσει στα 7 λεπτά το χιλιόμετρο, ώστε να είναι πιο «ελκυστική» για τον ιδιώτη η Εγνατία. Ένα από τα βασικά προβλήματα για το αναλογικό σύστημα χρέωσης, είναι ακριβώς το ύψος της χρέωσης, στο οποίο θα πρέπει να συμφωνήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Αν η χρέωση είναι αυτή που αναφέρουν οι εργαζόμενοι, τότε μπορεί το κόστος να είναι αναλογικότερο, αλλά δεν θα είναι καθόλου φθηνότερο. Οι εργαζόμενοι έχουν κηρύξει 24ωρη απεργία την Τρίτη 11 Ιουλίου, ημέρα που θα γίνουν οι διαγωνισμοί για τα διόδια στην Καβάλα και στο Στρυμονικό. Ανάμεσα στα αιτήματά τους, είναι η διατήρηση του κόστους στα 3 ευρώ, η άμεση κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (που κυριολεκτικά έχουν… στοιχειώσει), η συναίνεση στη δημόσια διαχείριση της Εγνατίας, η άμεση έναρξη του αναλογικού συστήματος κ.α.

 

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back