Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αεροδρόμιο Ιωαννίνων: Ο φάκελος ανοίγει ξανά

Εικόνα του άρθρου Αεροδρόμιο Ιωαννίνων: Ο φάκελος ανοίγει ξανά
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/10/2018, 12:23
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το «πακέτο» των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που απέμεινε στο κράτος, μετά τη σύμβαση παραχώρησης 14 αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου, βγάζει στο προσκήνιο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με απόφαση του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου αναλαμβάνει να καταρτίσει ένα σχέδιο ανάπτυξης, όπως το χαρακτηρίζει, των 23 περιφερειακών αεροδρομίων λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους και τις προοπτικές εκσυγχρονισμού τους. Μεταξύ των αεροδρομίων αυτών, και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Στόχος της διερεύνησης, σύμφωνα με την απόφαση του κ. Σπίρτζη, είναι και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης, όπως της παραχώρησης σε ιδιώτη ή της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Με αξιολόγηση που είχε γίνει το 2015, τα 23 αεροδρόμια είχαν μπει σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Στην πιο «περιζήτητη» ομάδα είναι αυτά της Καρπάθου, της Καλαμάτας, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης και του Αράξου. Το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων βρίσκεται στη δεύτερη ομάδα, με επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων. Τα τελευταία χρόνια βέβαια, οι συνθήκες «επιβίωσης» του αεροδρομίου Ιωαννίνων έχουν αλλάξει αρκετά, με την προσέλκυση διεθνών πτήσεων τσάρτερ, με την ολιγόμηνη τελικά λειτουργία αεροπορικής γραμμής από την Κύπρο, με την επικείμενη δραστηριοποίηση και δεύτερης εταιρίας για τη γραμμή Αθήνα-Ιωάννινα και με το προς ολοκλήρωση έργο εκσυγχρονισμού των υποδομών.

Την ίδια ώρα, η λειτουργία της Ιόνιας οδού δεν φαίνεται προς το παρόν να δρα ανασταλτικά στην αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με την Αθήνα, όπως ήταν η αρχική εκτίμηση, ενώ τα υψηλότερα τέλη στο αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο διαχειρίζεται η Fraport, δημιούργησαν ένα πιο ελκυστικό… κλίμα για το γιαννιώτικο αεροδρόμιο.

Σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και πολιτικά πρόσωπα της περιοχής που ήταν αναφανδόν υπέρ της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου, άρχισαν να αλλάζουν θέση, όπως ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης που έχει προτείνει ακόμα και τη λειτουργία του αεροδρομίου από τοπικούς φορείς.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back