Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 25-05-2020, 20:08
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Με το ποσό των 135.000 ευρώ επιδοτεί ο Δήμος το αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων για να προσφέρει το τελευταίο κάρτες απεριορίστων διαδρομών σε φοιτητές και μειωμένο εισιτήριο σε επιβάτες που κινούνται από και προς συγκεκριμένα δημοτικά διαμερίσματα. Οι σχετικές αποφάσεις πάρθηκαν στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, το οποίο έγινε διά περιφοράς το οποίο σημαίνει ότι δεν αναπτύχθηκε κάποιος διάλογος όπως και ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν ήταν παρόντα.

Για την άσκηση πολιτικής μειωμένης τιμής των καρτών απεριορίστων διαδρομών για όλους τους φοιτητές που διαμένουν στις φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων –περίπου 1.100 φοιτητές-, είχε προηγηθεί ομόφωνη απόφαση της οικονομικής επιτροπής τον Μάρτιο του 2020. Σύμφωνα και με σημερινή απόφαση, οι μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα κοστίζουν 25 ευρώ αντί 35 ευρώ.

Η δαπάνη που προκύπτει για τον Δήμο Ιωαννιτών ανέρχεται στο ποσό των 80.000 ευρώ. Η σύμβαση του Δήμου Ιωαννιτών με το αστικό ΚΤΕΛ είναι για εννιά μήνες, από τον Ιούνιο έως τον Φεβρουάριο του 2021. Βέβαια, το πιο λογικό είναι η σύμβαση να ξεκινούσε από Σεπτέμβριο, δεδομένου ότι τους καλοκαιρινούς μήνες, οι φοιτητές αποχωρούν από την πόλη.

Η δεύτερη σύμβαση του Δήμου Ιωαννιτών με το αστικό ΚΤΕΛ θα είναι εξάμηνης διάρκειας και θα αφορά μειωμένο εισιτήριο για πολίτες των δημοτικών διαμερισμάτων: Μάρμαρα, Κάτω Μάρμαρα, Σταυράκι, Κουτσελιό, Μπάφρα, Νεοκαισάρεια, Πεδινή, Νεοχωρόπουλο, Κρύα, Λογγάδες Λογγάδες, Βασιλική, Δροσοχώρι, Ηλιόκαλη, Πλατανιά, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Μπιζάνι, Αμπελιά, Κοσμηρά, Ασβεστοχώρι. Κόντσικα, Αγία Μαρίνα, Κρανούλα, Λυκόστομο, Περίβλεπτος και Κατσικά. Για τον Κατσικά, λόγω του μεγάλου όγκου επιβατών στη συγκεκριμένη διαδρομή, το μειωμένο εισιτήριο ισχύει για τις ώρες αυξημένης κίνησης.

Για την υλοποίηση αυτής της σύμβασης, προκύπτει για τον Δήμο Ιωαννιτών μια δαπάνη 55.000 ευρώ.

Η επιδότηση του εισιτηρίου στα συγκεκριμένα δρομολόγια είναι κάτι που ισχύει από το 2017, με απόφαση του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου. Η τελευταία σύμβαση με το αστικό ΚΤΕΛ έληξε τον Οκτώβριο του 2019. Το ενδιαφέρον στοιχείο, που καταγράφεται στην εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου Φώτη Βάββα, είναι ότι το Αστικό ΚΤΕΛ, από τον Οκτώβριο, δεν προχώρησε σε καμία ενέργεια επαναφοράς των κομίστρων προς της σύμβασης που είχε υπογραφεί. Κάτι που ενδεχομένως συνδέεται με το γεγονός ότι παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των επιβατών που χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία από και προς τις δημοτικές και τοπικές κοινότητες.

Η επανάληψη της σύμβασης για ένα εξάμηνο προέρχεται, όπως αναφέρεται στην εισήγηση του αντιδημάρχου, «από τη μακροχρόνια και αγαστή συνεργασία του Δήμου με το Αστικό ΚΤΕΛ , τη βούληση της δημοτικής αρχής για διευκόλυνση των μετακινήσεων του επιβατικού κοινού και το ιδιαίτερα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας Covid-19».

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2