Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 2-06-2016, 07:20
ΓΙΑΝΝΕΝΑ



Πριν από μερικές εβδομάδες, ο δήμος Ιωαννιτών ήρθε ξανά σε σύγκρουση με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς για… 32η χρονιά (δεν είναι υπερβολή, τόσο κρατάει αυτή η ιστορία), φάνηκε ότι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων μένει χωρίς ειδικό βοήθημα που θα επιτρέπει την εύκολη προσέγγιση στα αεροσκάφη, ακόμα και υπό κακές καιρικές συνθήκες.

Τελικά, οι διευκρινίσεις που δόθηκαν φαίνεται ότι εκτόνωσαν κάπως την κατάσταση και τουλάχιστον με όσα αναφέρει η ΥΠΑ, το 2017, 32 ακριβώς χρόνια μετά την πρώτη καταγεγραμμένη φορά που πολιτικό πρόσωπο ξεστόμισε δημόσια τον όρο «ILS», το αεροδρόμιο Ιωαννίνων θα μπορεί θεωρητικά να υποδεχθεί κάθε είδος αεροσκάφους, άρα και περισσότερους τουρίστες. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, εννοείται.

Ο «Τύπος» πήγε μέχρι την Αθήνα και την ΥΠΑ, στη Βούλα, για να ρωτήσει τους υπευθύνους της ΥΠΑ τι ακριβώς συμβαίνει. Εκεί, ο Σπύρος Γκαβανόζης, προϊστάμενος της Διεύθυνσης Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας ήταν κατηγορηματικός: «Δεν ισχύουν τα σενάρια περί απένταξης» είπε χαρακτηριστικά, αφού πρώτα έκανε μια εκτενή αναδρομή από το 2002 και μετά, την ημερομηνία δηλαδή κατά την οποία «έσβησε» οριστικά η εκδοχή της εγκατάστασης ILS. Ειδικά για το συγκεκριμένο σύστημα, δεν έχουν λείψει οι κατά καιρούς επικρίσεις ότι η υπόσχεση αναπαράχθηκε κυρίως από πολιτικά χείλη χωρίς ουσιαστικά ποτέ να μπορεί όντως να τοποθετηθεί στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, κυρίως λόγω της ανάπτυξης του αστικού ιστού.

Τώρα, η εναλλακτική λύση που χρηματοδοτείται κανονικά από το πρόγραμμα Horizon, θα είναι εφαρμόσιμη τον Σεπτέμβριο του 2017. Ο κ. Γκαβανόζης, καταγόμενος από την Πρέβεζα ο ίδιος, τονίζει ότι «το αεροδρόμιο έχει έναν από τους μεγαλύτερους αεροδιαδρόμους», προτέρημα που δίνει τη δυνατότητα καλύτερης αξιοποίησής του.

Κάπου εκεί τελειώνει και η δικαιοδοσία της ΥΠΑ, η ηγεσία της οποίας πάντως αρκετές φορές στο μακρινότερο αλλά και πιο πρόσφατο παρελθόν προκάλεσε δικαιολογημένες εντάσεις στις γιαννιώτικες αρχές με τη στάση της. Πάντως, δεν είναι ο μοναδικός πόλος παραγωγής σεναρίων και ανακολουθιών. Οι πολιτικές ηγεσίες, ειδικά οι κυβερνήσεις της περιόδου 1985-1993, αλλά και αργότερα (ποιος δεν θυμάται εκείνη την επική, από πλευράς υποσχέσεων, επίσκεψη Μιχάλη Λιάπη το 2008;), φέρουν βαριά ευθύνη για την κατάσταση. Εξίσου σημαντική ευθύνη φέρουν και οι αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο. Ειδικά εφόσον έχει βάση η εκδοχή ότι μια απλή αλλαγή των δρομολογίων το πρωί θα επέφερε συγκλονιστική βελτίωση, τότε γίνεται αντιληπτό ότι το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων παρέμεινε δέσμιο μιας προφητείας με πολλές ανακρίβειες και ακόμα περισσότερες πολιτικές σκοπιμότητες, που στόχευαν όχι τόσο στην εξυπηρέτηση κάποιας άλλης περιοχής, αλλά στην παραδοχή του μη χείρονος. Πολύ νερό σε αυτό το μύλο έριξαν και τα διαδοχικά μονοπώλια, ειδικά το ιδιωτικό, στις αερομεταφορές, καθώς διατηρήθηκαν ανέπαφα τα πανάκριβα εισιτήρια, παρά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις επιχειρήσεων και πολιτικών. Δεν είναι τυχαίο και το σενάριο ότι από την τοποθέτηση των βοηθημάτων σκοπεύουν να επωφεληθούν οι αεροπορικές εταιρίες. Ωστόσο, οι αρχές λένε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, γιατί ήδη τη δυνατότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας GPS (περί αυτού πρόκειται) έχουν εγκατεστημένη ακόμα και εταιρίες χαμηλού κόστους.

Τώρα, οι όροι του παιχνιδιού αλλάζουν, καθώς υπάρχει βούληση και σχεδιασμός για προσέλκυση επισκεπτών. Μένει να φανεί εάν θα τελεσφορήσει η προσπάθεια και αν θα ξεκινήσουμε να συζητάμε σε πραγματικές βάσεις, εάν το αεροδρόμιο είναι «διεθνές» ή απλώς… «εθνικό».

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα