Η έλευση ξένων εταιριών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων δεν ήταν ποτέ απλή υπόθεση, όχι όμως (μόνο) λόγω της προβληματικής προσέγγισης, αλλά και λόγω της εμπορικής διάστασης και των αντιθέσεων που υπάρχουν. Έτσι και τώρα, παρότι δεν θεωρείται εξαιρετικά πιθανό να μην γίνει η άφιξη της πτήσης από Κοπεγχάγη στις 5 Ιουνίου (αν και ο φόβος φυλάει τα έρμα…), υπάρχει ένα έντονο παρασκήνιο. Εν ολίγοις, συμβαίνει το εξής: η DAT, η εταιρία που νοικιάζει τα αεροσκάφη στην Apollo που με τη σειρά της κάνει το δρομολόγιο προς Γιάννενα, δεν έχει συμφωνήσει ακόμα την τιμή του καυσίμου που θα χρειαστεί, με την εταιρία Gissco (κοινοπραξία BP– Shell – Motor Oil Aviation).
Πρακτικά, ο ανεφοδιασμός στα Γιάννενα γίνεται με δεξαμενή που μεταφέρεται και επιστρέφει όταν τελειώσει η χρησιμότητά της. Το πρόβλημα της μόνιμης εγκατάστασης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων μοιάζει με… καρκινική επιγραφή, καθώς το κόστος μεταφοράς, αλλά και η μικρότερη κατανάλωση και το κόστος μεταφοράς αυξάνουν το τελικό κόστος. Από την άλλη όμως, η Gissco είναι η μοναδική εταιρία που έχει συνεργασία με την ΥΠΑ, οπότε, θα πρέπει να βρεθεί οπωσδήποτε χρυσή τομή για να κλείσει το θέμα. Πάντως, είναι απορίας άξιο πώς μια μεγάλη εταιρία όπως η DAT φτάνει μέχρι την τελευταία στιγμή να διαπραγματεύεται τους όρους μιας πτήσης που η συνεργαζόμενη εταιρία έχει οριστικοποιήσει, με κλεισμένα εισιτήρια κ.λπ. Δήμος και Περιφέρεια έχουν προσφερθεί να συνεισφέρουν στην κάλυψη του κόστους μεταφοράς του καυσίμου στα Γιάννενα, ώστε να βρεθεί η λύση. Η Δευτέρα θα είναι μια κρίσιμη μέρα, για ένα θέμα που ενδεχομένως θα είχε κλείσει θετικά από την Παρασκευή, που ήταν όμως αργία στη Δανία λόγω θρησκευτικής γιορτής.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα διάσταση, ίσως και το πιο σημαντικό κομμάτι της υπόθεσης, είναι η εξής: το αεροδρόμιο Ιωαννίνων μπορεί να γίνει σημείο ενδιαφέροντος για τις ξένες εταιρίες, ως φθηνότερο σημείο προσέγγισης, καθώς η Fraport αυξάνει τα κόστη στα αεροδρόμια που εξαγόρασε από την ελληνική κυβέρνηση. Εδώ ίσως βρίσκεται και μια απάντηση στο θέμα των καυσίμων, καθώς η Gissco είναι συνεργάτης της Fraport. Κοινώς, οι εταιρικές πιέσεις είναι μεγάλες… Ένα δεύτερο σημείο που πρέπει να ξεκαθαριστεί, είναι ότι από αυτή την υπόθεση, σε αυτή τη φάση, κερδίζουν βασικά τα παράλια της Ηπείρου και όχι τα Γιάννενα ως τελικός προορισμός. Όμως, η αρχή που θα γίνει τον Ιούνιο, μπορεί να φέρει πιο στοχευμένες επισκέψεις, κάτι που επιδιώκουν οι τοπικές αρχές, Δήμος και Περιφέρεια.
Για το θέμα, εξέδωσε ανακοίνωση η δημοτική παράταξη Γιάννενα Τώρα, η οποία επικεντρώνει στη μόνιμη εγκατάσταση δεξαμενής στα Γιάννενα: «Στις 8 Ιουνίου 2016 εταιρεία απευθύνει επιστολή στις Αρχές της Ηπείρου, (Περιφερειάρχη Δήμαρχους, κλπ) και ζητάει υποστήριξη και συντονισμό των ενεργειών που απατούνται, για να εκδοθεί η απαραίτητη αδεία από την ΥΠΑ και όποιους άλλους φορείς του Δημοσίου χρειαστεί, προκειμένου να εγκαταστήσει αδαπάνως για το δημόσιο σταθμό ανεφοδιασμού με καύσιμα ελαφρών αεροπλάνων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Στις 14 Ιουνίου 2016 ο Περιφερειάρχης απευθύνει έγγραφο προς τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κ. Λιντζεράκο, από τον οποίο ζητά να εξετάσει θετικά το αίτημα της εταιρείας για ανεφοδιασμό των αεροσκαφών δεδομένου ότι δεν προκαλεί καμιά επιβάρυνση οικονομική ή λειτουργική για την ΥΠΑ. Έντεκα μήνες αργότερα η ΥΠΑ δεν έχει απαντήσει ούτε στα έγγραφα» αναφέρει η παράταξη, ρίχνοντας ευθύνες στην ΥΠΑ.