Η Volkswagen σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους και να συρρικνώσει τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις της στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, καθώς η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου σχεδιάζει μια βαθύτερη από την αναμενόμενη αναμόρφωση, δήλωσε τη Δευτέρα η Ντανιέλα Καβάλλο, επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen, σε πολλές εκατοντάδες εργαζόμενους στο Βόλφσμπουργκ.
Το κλείσιμο των εγχώριων εργοστασίων θα είναι το πρώτο στην 87χρονη ιστορία της Volkswagen και αποκαλύπτει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της Γερμανίας. Τα σχέδια αντιμετωπίζουν ήδη αντιδράσεις από τα εργατικά συνδικάτα της χώρας, όπου η Volkswagen απασχολεί 295.000 άτομα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για πιθανές απεργίες τις επόμενες εβδομάδες.
Η Volkswagen βρίσκεται εδώ και εβδομάδες σε διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα για τα σχέδιά της να μειώσει το κόστος και να αναδιαρθρώσει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες.
«Αυτό είναι το σχέδιο του μεγαλύτερου βιομηχανικού ομίλου της Γερμανίας να ξεκινήσει το ξεπούλημα στην πατρίδα του, τη Γερμανία», δήλωσε η Καβάλλο, χωρίς να διευκρινίσει ποια εργοστάσια θα επηρεαστούν ή πόσοι από τους περίπου 300.000 υπαλλήλους του ομίλου Volkswagen στη Γερμανία θα μπορούσαν να απολυθούν.
Η Καβάλλο δήλωσε ότι υπάρχει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών όσον αφορά τη φύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία.
«Δεν απέχουμε πολύ όσον αφορά την ανάλυση των προβλημάτων. Αλλά απέχουμε μίλια ως προς τις απαντήσεις σε αυτά».
«Εάν η VW επιβεβαιώσει τη δυστοπική της πορεία την Τετάρτη, το διοικητικό συμβούλιο πρέπει να αναμένει τις αντίστοιχες συνέπειες από την πλευρά μας», δήλωσε τη Δευτέρα ο Thorsten Groeger, επικεφαλής διαπραγματευτής ενός από τα ισχυρότερα συνδικάτα της Γερμανίας, του IG Metall.
Στην ανακοίνωσή του τη Δευτέρα, το συμβούλιο εργαζομένων της Volkswagen, το οποίο εκπροσωπεί τους εργαζόμενους και κατέχει τις μισές έδρες στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, ανέφερε ότι οι σχεδιαζόμενες περικοπές - οι οποίες περιλαμβάνουν περικοπή των αποδοχών όλων των εργαζομένων κατά 10% - είναι βαθύτερες από ό,τι αναμενόταν και «ιστορικών διαστάσεων».
Η Volkswagen, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, προειδοποίησε ότι χρειάζεται ριζική αναθεώρηση, καθώς ο όμιλος αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα και επιβράδυνση των πωλήσεων αλλού. Σύμφωνα με στελέχη της, η αυτοκινητοβιομηχανία πουλάει 500.000 λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη ετησίως σε σύγκριση με τα προ της πανδημίας επίπεδα, που αντιστοιχούν σε περίπου δύο εργοστάσια αυτοκινήτων.
Η Volkswagen επανέλαβε αυτές τις απόψεις σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα. «Το γεγονός είναι: η κατάσταση είναι σοβαρή», δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου ανθρώπινου δυναμικού Γκούναρ Κίλιαν. «Χωρίς ολοκληρωμένα μέτρα για την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας, δεν θα είμαστε σε θέση να αντέξουμε οικονομικά βασικές μελλοντικές επενδύσεις».
Με πληροφορίες από Reuters, CNN. Φωτογραφία: Volkswagen