Πραγματοποιήθηκε απόψε η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας έκδοσης του Volkswagen Golf, του επιτυχημένου ευρωπαϊκού μοντέλου με περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Το Golf της όγδοης γενεάς, ανήκει πλέον στην ψηφιακή εποχή, είναι διασυνδεμένο, προνοητικό, ευφυές και εξηλεκτρισμένο.
Με πέντε υβριδικές εκδόσεις εισάγει την κατηγορία του στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ενώ θέτει νέες διαστάσεις στον έξυπνο χειρισμό με την υποβοήθηση οδήγησης να είναι δυνατή έως τα 210 χλμ./ώρα. Το Golf είναι το πρώτο Volkswagen που εξοπλίζεται με το σύστημα επικοινωνίας Car2X, που αναγνωρίζει και προειδοποιεί για επικίνδυνες καταστάσεις.
Το μοντέλο έχει στηριχθεί πάνω στην πιο εξελιγμένη εκδοχή της μεταβλητής πλατφόρμας MQB, η οποία κάνει ντεμπούτο σε αυτή την έκδοση. 'Αλλωστε, το Golf ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας το 2012 που «χτίστηκε» στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB, πάνω στην οποία βασίστηκαν παγκόσμια best-sellers της μάρκας όπως το Passat ή το Jetta για την αγορά των ΗΠΑ.
Ο δυναμισμός και τεχνολογία LED κυριαρχούν στο εξωτερικό του νέου Golf, που έχει πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,275cd). Αν και έχουν περάσει 45 χρόνια από τη στιγμή που εμφανίσθηκε το πρώτο Golf, η Volkswagen καταφέρνει κάθε φορά να εξελίσσει το design του μοντέλου με δυναμικές και καθαρές γραμμές. Η ιδανική αναλογία γυαλιού (οροφή και παράθυρα) και μετάλλου (αμάξωμα) δημιουργεί μια ισχυρή παρουσία, ενώ η χαμηλή γραμμή της οροφής συμβάλλει στη δημιουργία ενός ξεχωριστού, σπορ χαρακτήρα. Η προηγμένη τεχνολογία LED αντικαθιστά τα στοιχεία συμβατικής τεχνολογίας σε όλες τις εκδόσεις και αποτελεί μέρος του ξεχωριστού design.
Το μοντέλο διατηρεί τις κόμπακτ διαστάσεις του με μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 χλστ. και ύψος 1.456 χλστ, με το μεταξόνιο να είναι στα 2.636 χλστ. Η βελτιωμένη αεροδυναμική δείχνει πως κάθε σημείο του αμαξώματος έχει επανασχεδιαστεί, ώστε η μετωπική επιφάνεια να μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας στο εντυπωσιακό 0,275.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό, τα νέα όργανα και τα online συστήματα πολυμέσων ενώνονται σε ένα ψηφιακό cockpit (Innovision Cockpit) που συμπληρώνεται από διακόπτες και επαφές αφής. Ψηφιακά χειριστήρια και οθόνες ελέγχου εξασφαλίζουν υψηλή διασυνδεσιμότητα ανάμεσα στους επιβαίνοντες και στο αυτοκίνητο. Χάρη στην online σύνδεση, η πλοήγηση εκτελείται σε πραγματικό χρόνο, με όλα τα οφέλη της βέλτιστης διαδρομής, του κυκλοφοριακού, της αποθήκευσης ενδιαφέροντων σημείων (POI) και άλλων λειτουργιών, όπως π.χ. η κράτηση σε ένα εστιατόριο.
Εξίσου σημαντικό είναι πως το ψηφιακό περιβάλλον του Golf μπορεί να προσαρμόζεται σε διαφορετικά προφίλ οδηγών.
Το Travel Assist είναι ένα σύστημα που εμφανίζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως σε αυτή την κατηγορία και κάνει την υποβοηθούμενη οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους και με ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα πραγματικότητα, στρίβοντας, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο. Μία τεχνολογία που αυξάνει θεαματικά τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας στις μεγάλες διαδρομές.
Κινητήρες
Η νέα εποχή υβριδικών μοντέλων ξεκινά με αποδοτικούς TSI και TDI κινητήρες TSI, TDI, TGI, eTSI, eHybrid. Η γκάμα κινητήρων του νέου Golf περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), ήπιων υβριδικών (eTSI, mild hybrid) και plug-in υβριδικών (eHybrid). Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι υπερτροφοδοτούμενοι με σύστημα άμεσου ψεκασμού, με αποδόσεις από 90 έως 300 ίππους.
Για πρώτη φορά στο νέο Golf θα είναι διαθέσιμες οκτώ εκδόσεις κινητήρων. Οι δύο τρικύλινδροι βενζίνης αποδίδουν 90 και 110 ίππους, ενώ οι δύο ολοκαίνουργιοι τετρακύλινδροι ντίζελ αποδίδουν 115 και 150 ίππους. Η νέα σειρά TSI χαρακτηρίζεται από την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων, χάρη σε διάφορες βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένου του πρωτοποριακού κύκλου καύσης Miller.
Στους κινητήρες πετρελαίου, ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα διπλού ψεκασμού AdBlue, για την πιο αποτελεσματική καταστολή των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη έως 17% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
To νέο Golf θα είναι το πρώτο Volkswagen που θα είναι διαθέσιμο με πέντε υβριδικές εκδόσεις. Η ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία 48V κάνει ντεμπούτο στη Volkswagen, στην σειρά eTSI, η οποία περιλαμβάνει μία γεννήτρια-μίζα ιμάντα 48V και μία μπαταρία 48V ιόντων λιθίου. Στο νέο πρότυπο WLTP, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται περίπου 10% και η κίνηση του αυτοκινήτου γίνεται ακόμη πιο ευέλικτη και άνετη.
Τέλος, η Volkswagen θα προσφέρει το νέο Golf σε τρείς eTSI εκδόσεις με ισχύ 110, 130 και 150 ίππων. Διαθέσιμες θα είναι και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις. Μία νέα αποδοτική eHybrid με 204 ίππους, ενώ η GTE με την πολύ πιο σπορ φιλοσοφία και ρύθμιση (σε σχέση με το προκάτοχό του) αποδίδει 245 ίππους. Και τα δύο Golf με την διάταξη eHybrid εφοδιάζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, για μεγάλες αποστάσεις αθόρυβης ηλεκτροκίνησης μηδενικών ρύπων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ