Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 16-06-2018, 20:06
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τύρια-Σιστρούνι, ένα οδικό έργο που ξεκίνησε με μεγάλες φιλοδοξίες: Να αποτελέσει τη σύνδεση της Εγνατίας οδού με την Πρέβεζα. Μόνο που το τμήμα επί πρεβεζάνικου εδάφους δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα. Το οδικό έργο «Τύρια-Σιστρούνι» έρχεται να λειτουργήσει προς το παρόν ως μια καλύτερη πρόσβαση για τη Λάκκα Σούλι, μια πρόσβαση που αναμφίβολα η περιοχή τη χρειαζόταν. 

Ακόμα κι έτσι όμως, το έργο δεν έχει τελειώσει ακόμα. Με την παρούσα εργολαβία, που «τρέχει» από το 2012 και η οποία έχει πάρει την τελευταία παράταση ολοκλήρωσης μέχρι τον Αύγουστο, ο βελτιωμένος δρόμος δεν κατάφερε να φτάσει μέχρι το Σιστρούνι, αλλά μόνο μέχρι το Ζωτικό. Από τα 14,5 συνολικά χιλιόμετρα, μόνο τα 9 χιλιόμετρα βελτιώθηκαν. Η ανάδοχος εταιρία (αρχικός ανάδοχος ήταν η εταιρία Πρίσμα Δομή, η οποία στη συνέχεια απορροφήθηκε από την Intrakat) και οι επιβλέπουσες υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου βρέθηκαν ενώπιον έντονων γεωλογικών προβλημάτων, όπως κατολισθήσεις και καθιζήσεις εδάφους. Λόγω ακριβώς της εμφάνισης των προβλημάτων, που προδίδουν ως έναν βαθμό και έναν πρόχειρο σχεδιασμό, αλλά και της μη ομαλής ροής της χρηματοδότησης για κάποιο διάστημα, το έργο καθυστέρησε πολύ. Σχεδόν 7 χρόνια, λοιπόν, για τη βελτίωση 9 χιλιομέτρων, και με το κόστος της σύμβασης να φτάνει, με τους ανακεφαλαιωτικούς πίνακες εργασιών, στα 12,6 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). 

Πρόσφατα, η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου αποφάσισε να «επενδύσει» άλλα 3,5 εκατ. ευρώ στον επίμαχο δρόμο, προκειμένου να ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα 5,5 χλμ. από το Ζωτικό μέχρι την Μπεστιά. Θα πρόκειται για νέα εργολαβία, για την οποία αναμένεται διαγωνισμός. 

Όσο για το όραμα της σύνδεσης της Εγνατίας με την Πρέβεζα, το μέλλον θα δείξει…

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso