Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Τo Twitch δεν είναι φτιαγμένο μόνο για παιχνίδι

Εικόνα του άρθρου Τo Twitch δεν είναι φτιαγμένο μόνο για παιχνίδι
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/06/2022, 11:33
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Όταν αρχίζεις να αναλογίζεσαι σε ποιο είδος υπηρεσίας πρέπει να εστιάσει ένας influencer για να δημιουργήσει μία πετυχημένη καμπάνια μάρκετινγκ, το Twitch ίσως δεν είναι το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό. Το Instagram, το Facebook και το TikTok είναι σίγουρα οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για τέτοιου είδους κινήσεις, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι προσπάθειες σταματούν εκεί και δεν υπάρχει τίποτα άλλο διαθέσιμο. Αν ρίξει κανείς μία προσεκτική ματιά στο Twitch και εξετάσει πώς μπορεί να βοηθήσει έναν διαφημιστή, θα καταλάβει ότι υπάρχει τεράστια δυναμική και, μάλιστα, από μία καινοτόμα οπτική γωνία.

Τι είναι όμως το Twitch; Για όσους δεν το γνωρίζουν, πρόκειται για μία υπηρεσία που προσφέρει βίντεο σε live streaming, με έμφαση στα παιχνίδια, στα esports και στη μουσική. Προσελκύει 140 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες κάθε μήνα, με 107.800 live μεταδόσεις να διεξάγονται ταυτόχρονα και σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Πολλοί άνθρωποι έχουν γίνει διάσημοι όταν επέδειξαν τις ικανότητές τους στο gaming: από τον Μπεν Σπραγκ, που αργότερα έγινε επαγγελματίας των παιχνιδιών με τράπουλα, έως τον «Ninja» Μπλέβινς, που σαρώνει τις μετρήσεις ως ο πιο επιτυχημένος streamer στην πλατφόρμα και μπορεί να επηρεάσει τους ακολούθους του με μία μόνο κίνηση.

Το 2020 το κοινό παρακολούθησε πάνω από 18,6 δισεκατομμύρια ώρες περιεχομένου. Το Twitch είναι ένα πραγματικό δίκτυο που συνδέει απευθείας τους χρήστες, με πάνω από 9 εκατομμύρια να πραγματοποιούν streaming τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Οι influencers του Twitch -σε αντίθεση με εκείνους της μητρικής εταιρείας, της Amazon- έχουν ως πλεονέκτημα τους κανονισμούς της πλατφόρμας που είναι πολύ πιο ξεκάθαροι και απευθύνονται σε ένα κοινό που έχει μάθει να ζητά τέτοιου είδους κριτικές προϊόντων.

Ένα άλλο πλεονέκτημα χρήσης του Twitch για μία καμπάνια influencer είναι το κόστος της χορηγίας, το οποίο είναι μικρό αναλογικά με τον αριθμό των χρηστών που θα την παρακολουθήσουν. Στον κόσμο του gaming, το Twitch είναι ακόμη ο βασιλιάς και στη σύγκριση με το YouTube βγαίνει νικητής κατά κράτος, ακόμη και μέσα στο 2022. Επίσης, οι influencers του Twitch είναι ακόμη πιο οργανωμένοι και επαγγελματίες σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχουν, σύμφωνα με τα δεδομένα του έγκυρου Intellifluence.

Η εξεύρεση ιδεών για πετυχημένες καμπάνιες δεν χρειάζονται πολύ κόπο στο Twitch. Για παράδειγμα, το PAAStreaming είχε ένα επτάωρο event πριν από μερικές εβδομάδες, το οποίο χορήγησε το Plays.org. Τέτοιου είδους χορηγίες δεν είναι απλώς εύκολες, αλλά η κοινότητα του Twitch τις αναζητά διότι συνήθως προσφέρουν και δώρα. Ποιες άλλες βιομηχανίες είναι όμως δημοφιλείς στην πλατφόρμα, εκτός από το gaming; Καθώς το Twitch ειδικεύεται σε «περιεχόμενο που παρασύρει», επιτρέποντας στον χρήστη να συμμετέχει στα γεγονότα σαν να είναι δικά του, πολλές είναι οι επιχειρήσεις που κοιτάζουν να κερδίσουν έδαφος εκεί.

Η κοινότητα που αγαπά τα τηλεοπτικά ταξίδια και τη γευσιγνωσία είναι ισχυρή στην πλατφόρμα. Πολλά είναι τα streaming γεγονότα που εκμεταλλεύονται τους ντόπιους προκειμένου να μοιραστούν μυστικά από την πόλη τους σχετικά με τα καλύτερα εστιατόρια ή τις κορυφαίες γειτονιές. Κριτικές εστιατορίων, προετοιμασία και κατανάλωση φαγητού, νυχτερινή ζωή και άλλες παρόμοιες συμβουλές είναι πλέον καθημερινότητα στις τάξεις των live streamers.

Ακόμη και καθημερινές εκπαιδευτικές συνήθειες όπως «πώς να βάλεις makeup», «πώς να επισκευάσεις το νιπτήρα» ή «πώς να κάνεις ένα μαγικό κόλπο» που βρίσκει εύκολα κανείς στο YouTube, έχουν μεταφερθεί πλέον στον κόσμο του Twitch. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες της υπηρεσίας δεν είναι υποχρεωμένοι να ψάχνουν σε διαφορετικές πλατφόρμες αυτό που αναζητούν, αλλά μένουν στο Twitch και δεσμεύονται ακόμη περισσότερο στο περιεχόμενό του. Μάλιστα, πολλοί influencers ή και χρήστες χρησιμοποιούν το περιεχόμενο που τους ενδιέφερε και το δημοσιεύουν αργότερα στο YouTube!

Όσον αφορά τις εταιρείες που θέλουν να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους ως λύση σε ένα πρόβλημα που θεωρούν ότι υπάρχει, ο συνδυασμός του αυξανόμενου κοινού και του χαμηλού μέσου όρου ηλικίας, που θυμίζει έντονα το TikTok, αποτελεί μία συνταγή για σίγουρη επιτυχία. Οι influencers που ξεχωρίζουν στο Twitch δεν είναι διάσημοι που θέλουν να εκμεταλλευτούν το όνομά τους, αλλά ειδικοί στον τομέα τους που μπορούν να πείσουν για την αποτελεσματικότητα του προϊόντος που προωθούν. Αν μάλιστα μερικοί από αυτούς είναι ήδη γνωστοί, τότε η επιτυχία της καμπάνιας θεωρείται δεδομένη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back