ΚΟΣΜΟΣ

Τι αλλάζει στη «διαδικτυακή» ζωή των Ευρωπαίων

Εικόνα του άρθρου Τι αλλάζει στη «διαδικτυακή» ζωή των Ευρωπαίων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/08/2023, 16:34
ΚΟΣΜΟΣ

Οι άνθρωποι στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών μπορούν να αλλάξουν ορισμένα δεδομένα από αυτά που εμφανίζονται όταν κάνουν αναζήτηση, κύλιση και κοινοποίηση στις μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το TikTok, το Instagram και το Facebook, καθώς και σε άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Google και η Amazon.

Από σήμερα, Παρασκευή 25 Αυγούστου, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, οι περισσότερες με έδρα τις ΗΠΑ, υπόκεινται πλέον σε μια πρωτοποριακή νέα δέσμη ψηφιακών κανονισμών της ΕΕ. Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες αποσκοπεί στην προστασία των Ευρωπαίων χρηστών όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής, τη διαφάνεια και την αφαίρεση επιβλαβούς ή παράνομου περιεχομένου.


Οι πέντε βασικές αλλαγές

1. Απενεργοποίηση βίντεο από τεχνητή νοημοσύνη

Τα αυτοματοποιημένα συστήματα συστάσεων αποφασίζουν, με βάση τα προφίλ των ανθρώπων, τι βλέπουν στις ροές τους. Αυτά μπορούν να απενεργοποιηθούν.

Η Meta, ιδιοκτήτρια του Facebook και του Instagram, είπε ότι οι χρήστες μπορούν να εξαιρεθούν από τα συστήματα κατάταξης και συστάσεων τεχνητής νοημοσύνης που καθορίζουν ποιους ρόλους Instagram, ιστορίες Facebook και αποτελέσματα αναζήτησης θα εμφανίζουν. Αντίθετα, οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν να προβάλλουν περιεχόμενο μόνο από άτομα που ακολουθούν, ξεκινώντας από τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις.

Τα αποτελέσματα αναζήτησης θα βασίζονται μόνο στις λέξεις που πληκτρολογούν, δεν θα εξατομικεύονται με βάση την προηγούμενη δραστηριότητα και τα ενδιαφέροντα ενός χρήστη, δήλωσε ο Πρόεδρος Παγκόσμιων Υποθέσεων της Meta Νικ Κλεγκ σε ανάρτηση στο blog.

Στο TikTok, αντί να προβάλλονται βίντεο με βάση το τι είχαν δει προηγουμένως οι χρήστες, η ροή «Για εσάς» θα προσφέρει δημοφιλή βίντεο από την περιοχή τους και από όλο τον κόσμο.

Η απενεργοποίηση των συστημάτων συστάσεων σημαίνει επίσης ότι οι ροές «Following» και «Friends» της πλατφόρμας κοινής χρήσης βίντεο θα εμφανίζουν αναρτήσεις από λογαριασμούς που ακολουθούν οι χρήστες με χρονολογική σειρά.

Τα αλγοριθμικά συστήματα συστάσεων που βασίζονται στα προφίλ των χρηστών έχουν κατηγορηθεί για τη δημιουργία των λεγόμενων «φυσαλίδων φίλτρων» και την ώθηση των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε όλο και πιο ακραίες αναρτήσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί οι χρήστες να έχουν τουλάχιστον μια άλλη επιλογή για συστάσεις περιεχομένου που δεν βασίζεται στην κατάρτιση προφίλ.


2. Πιο εύκολη η επισήμανση επιβλαβούς περιεχομένου

Οι χρήστες θα πρέπει να βρίσκουν ευκολότερο τρόπο να αναφέρουν μια ανάρτηση, ένα βίντεο ή ένα σχόλιο που παραβιάζει το νόμο ή τους κανόνες μιας πλατφόρμας, ώστε να μπορεί να επανεξεταστεί και να αφαιρεθεί, εάν απαιτείται.

Το TikTok έχει αρχίσει να δίνει στους χρήστες μια «πρόσθετη επιλογή αναφοράς» για περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένης της διαφήμισης, που πιστεύουν ότι είναι παράνομο. Για να εντοπίσουν το πρόβλημα, οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν από κατηγορίες όπως ρητορική μίσους και παρενόχληση, αυτοκτονία και αυτοτραυματισμός, παραπληροφόρηση ή απάτες και απάτες.

Η εφαρμογή της κινεζικής μητρικής εταιρείας ByteDance έχει προσθέσει μια νέα ομάδα συντονιστών και νομικών για την εξέταση των βίντεο που επισημαίνονται από τους χρήστες, παράλληλα με τα αυτοματοποιημένα συστήματα και τις υπάρχουσες ομάδες συντονισμού που ήδη εργάζονται για τον εντοπισμό τέτοιου υλικού.

Τα υπάρχοντα εργαλεία του Facebook και του Instagram για την αναφορά περιεχομένου είναι «πιο εύκολα προσβάσιμα για τους ανθρώπους», δήλωσε ο Κλεγκ της Meta, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.


3. Θα γνωρίζετε γιατί η ανάρτησή σας κατέβηκε

Η ΕΕ θέλει οι πλατφόρμες να είναι πιο διαφανείς όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας τους.

Έτσι, το TikTok λέει ότι οι Ευρωπαίοι χρήστες θα λαμβάνουν περισσότερες πληροφορίες «για ένα ευρύτερο φάσμα αποφάσεων σχετικά με τη συγκράτηση περιεχομένου».

«Για παράδειγμα, αν αποφασίσουμε ότι ένα βίντεο δεν είναι κατάλληλο για σύσταση επειδή περιέχει ανεπιβεβαίωτους ισχυρισμούς σχετικά με εκλογές που βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, θα ενημερώνουμε τους χρήστες», δήλωσε το TikTok. «Θα μοιραστούμε επίσης περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτές τις αποφάσεις, συμπεριλαμβανομένου του αν η ενέργεια έγινε από αυτοματοποιημένη τεχνολογία, και θα εξηγήσουμε πώς τόσο οι δημιουργοί περιεχομένου όσο και εκείνοι που υποβάλλουν αναφορά μπορούν να ασκήσουν έφεση σε μια απόφαση».

Η Google δήλωσε ότι «επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής» των εκθέσεων διαφάνειας δίνοντας περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τη μετριοπάθεια του περιεχομένου για περισσότερες από τις υπηρεσίες της, όπως η Αναζήτηση, οι Χάρτες, οι Αγορές και το Play Store, χωρίς να παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες.


4. Δυνατότητα αναφοράς πλαστών προϊόντων

Η DSA δεν ασχολείται μόνο με την αστυνόμευση του περιεχομένου. Έχει επίσης ως στόχο να σταματήσει τη ροή πλαστών τσαντών Gucci, πειρατικών αθλητικών παπουτσιών Nike και άλλων ύποπτων προϊόντων.

Η Amazon αναφέρει ότι έχει δημιουργήσει ένα νέο κανάλι για την αναφορά ύποπτων παράνομων προϊόντων και περιεχομένου και επίσης παρέχει περισσότερες δημόσια διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με τρίτους εμπόρους.

Ο γίγαντας της διαδικτυακής λιανικής πώλησης δήλωσε ότι επενδύει «σημαντικά στην προστασία του καταστήματός μας από κακούς παράγοντες, παράνομο περιεχόμενο και στη δημιουργία μιας αξιόπιστης εμπειρίας αγορών. Έχουμε βασιστεί σε αυτό το ισχυρό θεμέλιο για τη συμμόρφωση με την DSA».

Η διαδικτυακή αγορά μόδας Zalando εγκαθιστά συστήματα επισήμανσης, αν και υποβαθμίζει την απειλή που συνιστά η εξαιρετικά επιμελημένη συλλογή της από ρούχα, τσάντες και παπούτσια σχεδιαστών.


5. Παιδιά και ψηφιακή διαφήμιση

Οι Βρυξέλλες θέλουν να πατάξουν τις ψηφιακές διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τη χειραγώγηση. Ορισμένες πλατφόρμες άρχισαν ήδη να αυστηροποιούν τις ρυθμίσεις τους ενόψει της σημερινής προθεσμίας, ακόμη και εκτός Ευρώπης.

Το TikTok δήλωσε τον Ιούλιο ότι περιορίζει τους τύπους δεδομένων που χρησιμοποιούνται για την προβολή διαφημίσεων σε εφήβους. Οι χρήστες που είναι 13 έως 17 ετών στην ΕΕ, καθώς και στη Βρετανία, την Ελβετία, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και το Λιχτενστάιν δεν βλέπουν πλέον διαφημίσεις «με βάση τις δραστηριότητές τους εντός ή εκτός του TikTok».

Το ίδιο κάνει και στις ΗΠΑ για τους 13- έως 15χρονους.

Η Meta τον Φεβρουάριο σταμάτησε να δείχνει στους χρήστες του Facebook και του Instagram που είναι 13 έως 17 ετών διαφημίσεις με βάση τη δραστηριότητά τους, όπως το να ακολουθούν συγκεκριμένες αναρτήσεις στο Instagram ή σελίδες στο Facebook. Τώρα, η ηλικία και η τοποθεσία είναι τα μόνα σημεία δεδομένων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι διαφημιστές για να δείξουν διαφημίσεις σε εφήβους.

Με πληροφορίες από ΑΡ

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back