ΠΡΟΣΩΠΑ & ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Τα μπέργκερ μάς επιτίθενται

Εικόνα του άρθρου Τα μπέργκερ μάς επιτίθενται
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/10/2016, 02:47
ΠΡΟΣΩΠΑ & ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Όταν τη δεκαετία του '80, η Ελλάδα άρχισε να μυείται στον δυτικό τρόπο ζωής, το χάμπουργκερ δεν θα μπορούσε να λείψει από το μενού. Μόνο που το ταπεινό αυτό αμερικάνικο σάντουιτς με μπιφτέκι, παγκόσμιος πρεσβευτής του γρήγορου φαγητού (fast food), είχε έναν δυνατό ανταγωνιστή στα μέρη μας: το σουβλάκι.

Οι «σουβλατζήδες» το πάλεψαν κάνοντας ακόμα και πιο γρήγορη την ετοιμασία, με το «έφτασεεεε» να αποκτά κυριολεκτικό νόημα. Και έτσι το εθνικό μας φαγητό (όχι, δεν είναι η φασολάδα) παρέμεινε σταθερή αξία, βάζοντας φρένο στην αποστολή των McDonald's να διαδώσει το χάμπουργκερ σε όλον τον κόσμο -αδιαμφισβήτητη και η συμβολή των Goody's που είχαν καθιερώσει ήδη τη θέση τους στην αγορά του fast food. Και ποιος δεν θυμάται πόσο γρήγορα έκλεισε στα Γιάννενα, τη δεκαετία του '90, το McDonald's, το οποίο βρισκόταν στις αρχές της Ναπ. Ζέρβα.

Όλα αυτά δεν σημαίνουν βέβαια ότι τα Γιάννενα δεν ήξεραν τη δεκαετία του ΄80 τι εστί το μπέργκερ. Οι σημερινοί 40άρηδες-50άρηδες μεγάλωσαν με το αμέρικαν μπέργκερ του Σάκη (Sakis), ο οποίος είχε έρθει από τον Καναδά και είχε ανοίξει ένα μικρό μαγαζί στην οδό Μιχαήλ Αγγέλου. Ακόμα μνημονεύεται αυτό το μπέργκερ.

Σήμερα, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Το μπέργκερ, τα τελευταία χρόνια, αποτελεί τη νέα τάση στο φαγητό (και όχι απαραίτητα στο γρήγορο φαγητό). Οι burger lovers αυξάνονται κατακόρυφα, σε τέτοιο σημείο που ακόμα και τα σουβλατζίδικα βάζουν στο μενού τους το στρογγυλό ψωμάκι με το μπιφτέκι. Το μπέργκερ δε, δεν είναι πια αυτό που ήταν κάποτε και έχει γίνει γκουρμεδιά, με τους δημιουργούς να «παίζουν» με τα υλικά και τις γεύσεις.

Τα μπεργκεράδικα στην πόλη μας, αυτή τη στιγμή, είναι πέντε -με ευρεία ποικιλία από μπέργκερς και άλλα εδέσματα. Επιπλέον, τρεις καντίνες εξειδικεύονται στο ίδιο προϊόν, με το street food να αναδεικνύεται έτσι και αλλιώς ως η νέα γαστρονομική δύναμη σε όλη την Ευρώπη. Και βέβαια, δεκάδες ψησταριές, σουβλατζίδικα και σία, που τιμούν επίσης το μπέργκερ. Το ποιος κάνει το καλύτερο μπέργκερ αποτελεί talk of the town. Ποιος έχει χειροποίητο μπιφτέκι, ποιος το ψήνει καλύτερα, τι είδους καρυκεύματα μπαίνουν ή πρέπει να μπαίνουν και πάει λέγοντας. Περί ορέξεως... μπέργκερ.

Πώς κατάφερε το μπέργκερ να γίνει πρωταγωνιστής; Είναι μόδα ή όχι; Προς το παρόν, φαίνεται πως ό,τι δεν κατάφεραν οι αμερικάνικες αλυδίσες fast food, το κατάφερε η κρίση. Οι επιχειρηματίες και οι σεφ βρήκαν σε αυτό το προϊόν την ευκαιρία να προσφέρουν κάτι διαφορετικό, μακριά από το γκουρμέ φαγητό σε ένα κυριλέ εστιατόριο, το οποίο, λόγω των οικονομικών συνθηκών, απευθύνεται σε μερικούς μόνο.


Και μιας και μιλάμε για χάμπουργκερ, θυμηθείτε τον Στιβ Μάρτιν σε μια χαρακτηριστική σκηνή του «Ροζ Πάνθηρα»


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back