Λυκ πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Σχέδια εντός και εκτός συνόρων για τη «Δωδώνη»

Εικόνα του άρθρου Σχέδια εντός και εκτός συνόρων για τη «Δωδώνη»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/11/2017, 19:07
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μερικά βασικά σημεία του παρόντος, αλλά και του μέλλοντος, έβαλε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της «Δωδώνης» Μιχάλης Παναγιωτάκης στη συνάντηση με τα ΜΜΕ των Ιωαννίνων σήμερα. Καταρχάς, ότι στα πέντε χρόνια μετά το πέρασμα της «Δωδώνης» στον ιδιωτικό τομέα, εξ ολοκλήρου πλέον, παρά την επεισοδιακή μετάπτωση, σήμερα υπάρχει η αίσθηση ότι… «περασμένα-ξεχασμένα». Είτε γιατί η κυβέρνηση δεν προέβη ποτέ στις (μεγαλόστομες) υποσχέσεις για «διερεύνηση», είτε γιατί η επιχείρηση, όπως τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης, προσπαθεί και κρατάει το προσωπικό της προφίλ σχέσεων με τους παραγωγούς.

«’Εχουμε διατηρήσει όλους τους μικρούς παραγωγούς» τόνισε, προσθέτοντας ότι υπάρχει «οικογενειακό κλίμα». Δεσμεύτηκε επίσης ότι η επιχείρηση θα συνεχίζει να δίνει «τις υψηλότερες τιμές» στο πλαίσιο της κατάστασης που επικρατεί, αποφεύγοντας τις ακρότητες. Αναφέρθηκε ακόμα στα επιστημονικά προγράμματα στήριξης των παραγωγών που «έχουν αποτελέσματα, καθώς βλέπουμε παραγωγούς να ‘ανεβαίνουν κατηγορία’».

Εκτός από τα αριθμητικά στοιχεία που ήταν ήδη γνωστά, ότι π.χ. υπάρχει μια αύξηση 35% στις εξαγωγές στην πενταετία, συν επενδύσεις στον εξοπλισμό και στη γραμμή παραγωγής, αλλά και στο προγραμματικό κομμάτι των σχέσεων με τους παραγωγούς (επιστημονική υποστήριξη κ.λπ.), ο κ. Παναγιωτάκης αναφέρθηκε στην αύξηση κατά το ένα τρίτο περίπου, σε θέσεις εργασίας και στα 15 περίπου εκατομμύρια επενδύσεων, μαζί με το εργοστάσιο της Κύπρου.

Εξέφρασε την εντύπωση ότι το ισχυρό brand name της «Δωδώνης» θα παίξει ακόμα πιο κυριαρχικό ρόλο σε μια εποχή που οι πελάτες «επιστρέφουν στο επώνυμο», καθώς και ότι θα πρέπει να στηριχτεί σθεναρά η υπόθεση της διεπαγγελματικής της φέτας, για την προστασία του «προϊόντος».

Ο κ. Παναγιωτάκης είπε επίσης ότι οι σχέσεις με τα συνεργατικά επιχειρηματικά σχήματα που ξεπήδησαν μετά την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος στη «Δωδώνη» είναι άριστες. «Είναι εξαιρετικές οι σχέσεις μας σε εταιρικό επίπεδο» τόνισε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε ότι η «Δωδώνη» κάλυψε κάπως τη μετατόπιση της αγοράς με τα φαλιμέντα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, έχοντας θέσει πλαφόν ή «αποκόπτοντας» τις εταιρίες που έδειχναν προβληματικά σημάδια. Ωστόσο, τόνισε ότι ο νόμος για την αποπληρωμή των παραγωγών νωπών προϊόντων είναι «μισός», γιατί δεν προβλέπει ανώτατο χρονικό όριο πληρωμής για τον μεταποιητή, από αυτόν μέχρι το σούπερ μάρκετ δηλαδή. «Τα σούπερ μάρκετ έχουν κύκλο πληρωμών άνω των 130 ημερών» τόνισε και πρόσθεσε ότι πλέον, η αγορά λιανικής γίνεται ολιγοπωλιακή, σε αντίθεση με κάποια χρόνια πριν που η σχέση μεταξύ σούπερ μάρκετ-μικρών σημείων πώλησης ήταν 50-50 περίπου.

Τέλος, ο αναπληρωτής CEO της εταιρίας, έδειξε το νέο προϊόν της γαλακτοβιομηχανίας που προς το παρόν, διατίθεται μόνο στην αγορά των ΗΠΑ και σταδιακά, θα έρθει στην Ευρώπη. Είναι το crumbled cheese feta, όχι όμως το «τρίμα φέτας» που γνωρίζουμε εδώ, αλλά ένα τυποποιημένο προϊόν που η ανταποκρίνεται στις διατροφικές συνήθειες της αγοράς στις ΗΠΑ. Για την παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος, η εταιρία επένδυσε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, για τη γραμμή παραγωγής του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back