ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟΝ «ΤΥΠΟ»

Ας στοχεύσουμε πιο πέρα από τον tour operator

Εικόνα του άρθρου Ας στοχεύσουμε πιο πέρα από τον tour operator
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/05/2020, 18:12
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟΝ «ΤΥΠΟ»

Ο Κωνσταντίνος Κυρίτσης, εξωτερικός σύμβουλος Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ στο Επιμελητήριο Ιωαννίνων, γράφει για τους στόχους του τουρισμού, φέτος.


Με δεδομένο πως κάθε χρονιά το Υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωνε  αύξηση των τουριστικών εσόδων, άρα και  συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας μας από την «Τουριστική Βιομηχανία», θεωρώ ότι είναι η ώρα λόγω covid-19 να δούμε μια άλλη πραγματικότητα κατάματα, και να αποφασίσουμε τη στρατηγική ενός άλλου δρόμου, χωρίς αποκλεισμούς, ελληνικές επάρσεις και μονόδρομους.

Αυτό λοιπόν που αποδεικνύεται μετά την κατάρρευση της Τουριστικής Οικονομίας λόγω του covid-19 σε αρκετές περιοχές, είναι ότι μάλλον σε πολλές των περιπτώσεων ίσως και να μην τα είχαμε σχεδιάσει όπως έπρεπε, αλλά όπως μας βόλευε και μας εξυπηρετούσε, μέχρι όμως που ο κόσμος άλλαξε και ένας ιός έγινε ο εφιάλτης μας.

Φτιάξαμε, υπερτονίζουν κάποιοι αυτοδιοικητικοί και άλλοι, τουριστικούς προορισμούς.

Λάθος.

Φτιάξαμε τουριστικά προϊόντα (σε πολλές περιπτώσεις σε εξευτελιστικές τιμές) για tour operators.
Στοχεύσαμε σε αγορές, ναι σε αγορές… δηλαδή σε tour operators, αυτές είναι οι λεγόμενες αγορές.

Τι είναι ο tour operator;

Ένας καλός ανιδιοτελής διαφημιστής, Δανός, Άγγλος, Γερμανός, της ομορφιάς της χώρας μας;

Προφανώς και όχι. Είναι ένας άνθρωπος της τουριστικής αγοράς, ένας έμπορος που προσπαθεί να αγοράσει σε πολύ χαμηλή τιμή πολλές ομορφιές, με σκοπό να τις μεταπουλήσει, με αποκλειστικό σκοπό το κέρδος και μάλιστα χωρίς προσωπικά του χρήματα, απολαμβάνοντας ότι οι άλλοι φτιάχνουν και δημιουργούν, τον τουριστικό προορισμό.

Ουσιαστικά εμείς οι ίδιοι δεν διαφημίσαμε τους προορισμούς για να προσελκύσουμε ταυτόχρονα με τους tour operators και τους πολίτες των διαφόρων χωρών, τους εν δυνάμει επισκέπτες μας.

Φτιάξαμε τουριστικά προϊόντα για να ικανοποιήσουμε μόνο τους τουριστικούς πράκτορες (tour operators), τους δώσαμε δωρεάν εργαλεία, χωρίς να υλοποιήσουμε διαφημιστικές καμπάνιες για απευθείας πώληση.

Περιμέναμε λοιπόν πάντα την κάθε εταιρία, τον κάθε τουριστικό πράκτορα, Έλληνα και ξένο, με τα χρήματα βέβαια Δήμων, Περιφερειών και υπουργείου Τουρισμού να μας επιλέξει, κοινώς να μας «γεμίσει».

Χάσαμε όμως την επαφή με τον πελάτη-επισκέπτη  και αποκτήσαμε σχέση ζωής μόνο με τον πράκτορα.

Αποτέλεσμα σήμερα, είναι να μείνουμε με το δάχτυλο στο στόμα σαν τα μικρά παιδιά, να απορούμε, να αναρωτιόμαστε, αν και πότε θα ανοίξει η μία ή η άλλη αεροπορική γραμμή.

Και εμείς τώρα που ξεμείναμε, αρχίσαμε να γλυκομιλάμε και να γλυκοκοιτάζουμε απευθείας τον πελάτη, τον γείτονα, τον Βαλκάνιο, αυτόν μου μέχρι χθες δεν μας έκανε, δεν μας ταίριαζε, γιατί ήταν λίγος γιατί δεν μας τα ακούμπαγε, γιατί μας «βρώμαγε».

Είναι ώρα λοιπόν να αναθεωρήσουμε τη στρατηγική μας. Ας φτιάξουμε, ας διαφημίσουμε, ας προσεγγίσουμε τα κοινά-στόχο, ας δημιουργήσουμε και υλοποιήσουμε καμπάνιες και ας μιλήσουμε στην γλώσσα όλων, όχι αποκλειστικά των πρακτόρων και ίσως τα επόμενα χρόνια αποδειχθεί ότι και οι ελεύθεροι πελάτες είναι ικανοί να μας προσθέτουν αρκετά στο ΑΕΠ του τουρισμού, της εστίασης του λιανικού εμπορίου.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σήμερα είναι ο COVID-19, χθες ήταν η κατάρρευση της Thomas cook που άφησε μεγάλες οικονομικές ζημίες στις ελληνικές επιχειρήσεις και αύριο ίσως είναι πάλι ένας άλλος πράκτορας, που θα μπορεί να επιλέξει έναν άλλον προορισμό, μια άλλη χώρα, γιατί το κέρδος είναι αυτό που τον κατευθύνει και όχι η ομορφιά της Ελλάδας.

Ας προσπαθήσουμε στην μεταCOVID-19  εποχή  να γίνουμε πιο χρήσιμοι, πιο open minded και πιο ευέλικτοι, για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, την επιβίωση των τουριστικών επιχειρήσεων και της απασχόλησης.

Ας γίνει η μεταcovid-19 εποχή, η ευκαιρία να ανασυντάξουμε τις δυνάμεις μας και να σχεδιάσουμε τη νέα εποχή.

Όχι, δεν θα επιστρέψουμε στην προηγούμενη κανονικότητα, όσο και αν κάποιοι κυβερνητικοί και άλλοι το διατυμπανίζουν, είναι ευκαιρία όμως να επιστρέψουμε δημιουργώντας μια άλλη κανονικότητα ίσως πιο αληθινή, με πιο ασφαλή αποτελέσματα για όλους.

Εμείς, τις ελληνικές ομορφιές τις ξέρουμε όπως ξέρουμε και τα συγκριτικά  πλεονεκτήματα μας.

Ας τις διαδώσουμε παντού λοιπόν και ας στοχεύσουμε σωστά, στην καρδιά του πελάτη - επισκέπτη και όχι αποκλειστικά στoν tour operator.

ΣΧΟΛΙΑ
Γιώργος Έξαρχος
Καλό είναι, όταν γίνονται τέτοιες αναλύσεις, να μην στηρίζονται στην διαίσθηση αλλά σε πραγματικά στοιχεία και στατιστικά δεδομένα. Κανένας ξενοδόχος δεν εκβιάζεται από τους tour operators ενώ έχει στη διάθεσή του πιο αποδοτικά κανάλια διανομής. Η απευθείας διάθεση του τουριστικού προιόντος είναι καλή για κουβέντα καφενείου αλλα ως τέτοια, δεν θα συνεισφέρει και πολυ στο ΑΕΠ της χώρας. Θα περίμενε κανείς από έναν σύμβουλο επίσημου φορέα να έκφράζει στοιχειοθετημένες απόψεις και όχι όνειρα θερινής νυκτός ...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back