dodoni back
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στην ελληνική αγορά τα Fiat Tipo 5θυρο και Station Wagon

Εικόνα του άρθρου Στην ελληνική αγορά τα Fiat Tipo 5θυρο και Station Wagon
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/01/2017, 14:03
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στις εκθέσεις του δικτύου διανομέων της Fiat σε όλη την Ελλάδα βρίσκεται το νέο Tipo 5θυρο, ενώ το λανσάρισμα του νέου Tipo Station Wagon στην ελληνική αγορά αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Ολόκληρη η οικογένεια του Tipo παρουσιάστηκε στις αρχές του 2016 στην Έκθεση της Γενεύης, όπου οι εκδόσεις 5ΘΥΡΟ και Station Wagon έκαναν το επίσημο ντεμπούτο τους. Στην Ελλάδα το ελληνικό κοινό είχε τη δυνατότητα να δει από κοντά την έκδοση 5ΘΥΡΟ στην έκθεση Αυτοκίνηση 2016.

Η οικογένεια του Tipo δημιουργήθηκε γύρω από την ιδέα «Δίνοντας λιγότερα, αποκτάς περισσότερα» και συνδυάζει τις ιστορικές έννοιες της μάρκας της Fiat: λειτουργικότητα, απλότητα και προσωπικότητα σε μια value-for-money πρόταση.

Όπως και το Sedan, έτσι και το 5θυρο Fiat Tipo και η έκδοση Station Wagon διαθέτουν φιλόξενους και πρακτικούς χώρους, ιδανικούς για άνετα ταξίδια. Ταυτόχρονα, η απόδοσή τους σε βασικούς τομείς εργονομίας, όπως είναι η ευρυχωρία, η στάση του σώματος κατά την οδήγηση, η προσβασιμότητα και η ορατότητα, είναι εξαιρετική.

Ως προς τις διαστάσεις, το 5θυρο μοντέλο έχει μήκος 4,37 μ., πλάτος 1,79 μ. και ύψος 1,50 μ., ενώ το Station Wagon είναι μεγαλύτερο κατά 20 εκατοστά και φτάνει τα 4,57 μ. σε μήκος, με ύψος 1,51 μ., χάρη στις μπάρες οροφής που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του. Το πλάτος παραμένει αμετάβλητο.

Η πρακτικότητα και η ευρυχωρία στο εσωτερικό κάνει κάθε ταξίδι ευχάριστο για τους 5 ενήλικους επιβάτες του, καθώς οι θέσεις είναι σχεδιασμένες για επιβάτες ύψους έως και 1,87 μ. εμπρός και 1,80 μ. πίσω, χάρη στο κανονικό σχήμα του πίσω τμήματος που συντελεί σε μεγαλύτερο χώρο καμπίνας. Επίσης, το πίσω μεσαίο κάθισμα έχει σχεδιαστεί ως ένα πλήρους μεγέθους κάθισμα και προσφέρει αρκετό χώρο για τα πόδια, κάνοντας οποιοδήποτε ταξίδι ευχάριστο ακόμη και για ενήλικες επιβάτες. Συνολικά ο χώρος για τα πόδια είναι κορυφαίος: η απόσταση μεταξύ της άκρης του εμπρός καθίσματος και της φτέρνας του επιβάτη είναι 1,07μ. και 934 εκατοστά αντίστοιχα για την πίσω θέση - χαρακτηριστικό που συναντάται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι κορυφαία στην κατηγορία: 440 λίτρα για το 5θυρο και 550 λίτρα για το Station Wagon, που ενσωματώνει επίσης καινοτόμες λύσεις για τη μεγιστοποίηση της ευελιξίας χρήσης, όπως το Magic Cargo Space. Τα πίσω καθίσματα μπορούν επίσης να αναδιπλωθούν (60/40) πλήρως ή μερικώς, διευκολύνοντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους (έως 1,80 μέτρα).

ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Η καμπίνα των μοντέλων της οικογένειας Tipo διαθέτει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους διαφόρων σχημάτων συνολικής χωρητικότητας 12 λίτρων για να καλύψει όλες τις ανάγκες. Εύκολα προσβάσιμοι σε οδηγό και επιβάτες, οι χώροι αυτοί είναι ιδανικοί  για την τοποθέτηση προσωπικών αντικειμένων όπως κινητά, μπουκάλια, κέρματα και πολλά άλλα. Επιπλέον, μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει το media centre για τη σύνδεση των συσκευών.

Το άριστα εργονομικά κάθισμα του οδηγού προσφέρουν μέγιστη άνεση, και συνδυαστικά με τη νέα διάταξη του ταμπλό εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα. Άλλωστε, άλλο ένα δυνατό σημείο του Fiat Tipo που το τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας, είναι η θέση οδήγησης. Η εξαιρετική κάθετη ευθυγράμμιση μεταξύ τιμονιού, επιλογέα ταχυτήτων και πεντάλ εξασφαλίζουν ευκολία και πρακτικότητα κατά την οδήγηση, ενώ η γωνιακή θέση του τιμονιού, μαζί με την εργονομική τοποθέτηση των χειριστηρίων, δίνουν μια σπορ αίσθηση στον οδηγό, ο οποίος μπορεί να κάνει κάθε χειρισμό χωρίς να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο. Οι επιβάτες απολαμβάνουν και εκείνοι τη μέγιστη άνεση που προσφέρουν τα πίσω καθίσματα, τα οποία έχουν το κατάλληλο σχήμα για να φιλοξενήσουν άνετα τρεις επιβάτες.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Η εξέλιξη των νέων μοντέλων Tipo Sedan, 5θυρο και Station Wagon βασίστηκε στις ανάγκες των καταναλωτών. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο σχεδιαστικά για όλες τις εκδόσεις: ένα μείγμα γεμάτο στιλ και λειτουργικότητα σε δυναμικά σχήματα. Το εξωτερικό ξεχωρίζει για τον συνδυασμό δυναμικότητας και στιβαρότητας με ισορροπημένες αναλογίες, οι οποίες τονίζουν την αίσθηση ευρυχωρίας. 

Το εμπρόσθιο μέρος ενισχύεται από την μεγάλη οριζόντια χρωμιωμένη μάσκα και τους ιδιαίτερης σχεδίασης προβολείς ημέρας LED που τονίζουν τον δυνατό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το μακρύ καπό είναι το ίδιο με το Tipo Sedan, αλλά η πίσω σιλουέτα του 5θυρο είναι πιο συμπαγής και σπορ, ενώ το Station Wagon έχει ένα ισορροπημένο πίσω μέρος που τονίζει την ευρυχωρία του μοντέλου.

Στο πλάι και των δύο μοντέλων, μια χαρακτηριστική γραμμή ενώνει τους εμπρός προβολείς με τα πίσω φωτιστικά σώματα.


ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Το νέο Fiat Tipo θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης (1.4 Fire 95 hp and 1.6 E-Τorq 110 hp) και δύο κινητήρες πετρελαίου, τεχνολογίας Multijet II turbo diesel (1.3 95 hp και 1.6 120 hp). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 5τάχυτα ή 6τάχυτα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων. Ο 1.6 E-Torq εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ ο κινητήρας 1.6 Multijet 120 hp συνδυάζεται με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο DCT.

Στιβαρός και αξιόπιστος, ο βενζινοκινητήρας 1.4 16v Fire αποδίδει 95 hp στις 6.000 στροφές με μέγιστη ροπή τα 127 Nm (4.500rpm) και συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Εφαρμόζοντας ένα βελτιστοποιημένο σύστημα εισαγωγής, που χαρακτηρίζεται από υψηλή ογκομετρική απόδοση σε όλο το εύρος λειτουργίας, ο κινητήρας αυτός είναι εξαιρετικά οικονομικός και αποδοτικός.

Στην κατασκευή του 1.6 E-Torq 110 hp έχουν χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά εξαρτήματα με στόχο την αύξηση της οικονομίας και της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένας ελαφρύς κινητήρας με ροπή από τις χαμηλές στροφές και μέγιστη ροπή 152 Nm.

Και οι δύο κινητήρες πετρελαίου του Fiat Tipo είναι τεχνολογίας MultiJet II (turbo diesel) που ενσωματώνουν ένα πλήθος χαρακτηριστικών με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Σημείο αναφοράς στους μικρούς κινητήρες πετρελαίου και εφοδιασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ο 1.3 16v MultiJet II του νέου Tipo αποδίδει 95 hp στις 3.750 στροφές και έχει μέγιστη ροπή 200 Nm στις μόλις 1.500 στροφές. Για να επιτύχει υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές χρησιμοποιεί έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας.

Ο turbo diesel 1.6 Multijet II με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο παρουσιάζει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα απόδοση με 120 hp στις 3750 στροφές. Διακρίνεται για την ευελιξία του, υιοθετώντας τη λύση του υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και αποδίδει υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές (320 Nm στις 1750 στροφές), ενώ παράλληλα σέβεται το περιβάλλον. Σε μικτό κύκλο, ο 1.6 Multijet II Euro 6 καταναλώνει 3.7 l/100 km με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που δεν ξεπερνούν τα 98 g/km.


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Εναρμονισμένες με την παράδοση της Fiat, οι νέες προσθήκες στην οικογένεια του Tipo είναι εφοδιασμένες με εξαιρετικά πλούσιο βασικό εξοπλισμό και πολλές έξυπνες λύσεις που κάνουν τη ζωή καλύτερη για όλους τους επιβάτες. Για πρώτη φορά παρουσιάζεται το καινοτόμο σύστημα UconnectTM 7" HD LIVE με μια έγχρωμη οθόνη αφής 7" υψηλής ανάλυσης και μια capacitive οθόνη που ο χρήστης μπορεί να κάνει pinch και swipe, όπως ακριβώς και σε ένα tablet. Αυτό το σύστημα τελευταίας γενιάς περιλαμβάνει Bluetooth hands-free, audio streaming, text reader, αναγνώριση φωνής, AUX και USB θύρες για σύνδεση με iPod, χειριστήρια στο τιμόνι και, κατόπιν ζήτησης, πίσω κάμερα στάθμευσης και το νέο TomTom 3D σύστημα πλοήγησης.


ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ

Η οικογένεια του Tipo στοχεύει στην καρδιά της αγοράς προσφέροντας τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει έξι αερόσακους και Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS).

Ακόμα, το νέο Tipo πλαισιώνεται από αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία βοηθούν τον οδηγό να διατηρήσει την ευστάθεια του αυτοκινήτου ακόμα και σε οριακές συνθήκες. Κυρίαρχο είναι το εξελιγμένο σύστημα ESC, που περιλαμβάνει υποσυστήματα όπως: το Panic Brake Assist (PBA: σε περίπτωση φρεναρίσματος ανάγκης, εφαρμόζει μέγιστη ισχύ στα φρένα, επιτυγχάνοντας τη μικρότερη δυνατή απόσταση ακινητοποίησης), ABS, Traction Control System (TCS: μειώνει τις πιθανότητες ολίσθησης των τροχών κατά την επιτάχυνση από στάση ή σε χαμηλές ταχύτητες, φρενάροντας τον τροχό που χάνει πρόσφυση), Hill Start Assist (HSA: κρατάει ενεργοποιημένα τα φρένα για περίπου 2" υποβοηθώντας το ξεκίνημα σε ανηφόρα).

Στο προαιρετικό εξοπλισμό αναφέρονται το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, το προσαρμοζόμενο Cruise Control και η κάμερα οπισθοπορείας (για την έκδοση Lounge).

Τα νέα μοντέλα διαθέτουν ένα αξιόπιστο σύστημα αναρτήσεων, ανεξάρτητης διάταξης με γόνατα McPherson εμπρός και διασυνδεδεμένο ημιάκαμπτο άξονα πίσω που διασφαλίζει ακρίβεια και άψογο κράτημα στο δρόμο, καθώς και απαράμιλλη άνεση. Το σύστημα αυτό είναι παράλληλα πιο ελαφρύ και αποδοτικό, χωρίς να επηρεάζει τη δυναμική εμπειρία οδήγησης.

ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Το Tipo 5ΘΥΡΟ θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, Pop, Business και Lounge οι οποίες διαθέτουν όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας στον βασικό εξοπλισμό (ESP/Hill Holder/ASR/MSR, 6 αερόσακοι). Η λίστα του βασικού εξοπλισμού της έκδοσης Pop είναι αρκετά μεγάλη και περιλαμβάνει εκτός των παραπάνω Air Condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα με δύο πίσω προσκέφαλα, σύστημα U-Connect με ψηφιακή οθόνη, θύρα USB/Aux, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους  εξωτερικούς καθρέφτες σε μαύρο χρώμα, προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, ατσάλινες ζάντες 15’’ με πλαστικό καπάκι, πορτμπαγκάζ, κιτ καπνιστή και ρεζέρβα.

Η έκδοση Business διατίθεται (επιπλέον της έκδοσης Pop) με πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, Cruise Control, ζάντες αλουμινίου 16’’, λειτουργία Bluetooth, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, επιχρωμιωμένα εξωτερικά πόμολα θυρών, εξωτερικοί καθρέφτες βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος.

Η έκδοση Lounge προσφέρει ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό από την έκδοση Business όπως αυτόματο κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, εμπρός φώτα LED, αισθητήρα φώτων, αισθητήρα βροχής, εσωτερικό ηλεκτροχρωμικό καθρέφτη, δερμάτινο τιμόνι και πόμολο λεβιέ ταχυτήτων, 3ο πίσω προσκέφαλο, πρίζα 12V στο χώρο αποσκευών, εμπρός υποβραχιόνιο, έγχρωμο display trip computer, κιτ Chrome (επιχρωμιωμένο περίγραμμα παραθύρων, επιχρωμιωμένη εμπρός μάσκα), σύστημα U-Connect με έγχρωμη οθόνη αφής 7’’, λειτουργία Bluetooth, φωνητικές εντολές, δυνατότητα σύνδεσης με internet, audio streaming.

Το Tipo Station Wagon θα διατίθεται στην Ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις Pop και Lounge. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Pop περιλαμβάνει επιπλέον της αντίστοιχης έκδοσης του 5ΘΥΡΟΥ πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, μπάρες οροφής και Cargo Box. Υπερπλήρης είναι και η έκδοση Lounge και αντίστοιχη της ίδιας έκδοσης του 5ΘΥΡΟΥ.


ΟΙ ΤΙΜΕΣ

Οι τιμές για το Tipo 5θυρο ξεκινούν από τα 12.990€ για την έκδοση βενζίνης 1.4 95hp Pop, αποτελώντας την καλύτερη τιμή στην κατηγορία C (περιλαμβάνει προωθητική ενέργεια). 

Όλη η οικογένεια του Tipo (Sedan, 5θυρο, Station Wagon), ανεξαρτήτου έκδοσης και κινητήρα προσφέρεται επιπλέον με δωρεάν 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια οδική βοήθεια. 

Παράλληλα, διατίθεται ευνοϊκή χρηματοδότηση 6,45% από την FCA Bank, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να πληρώσει μια πολύ χαμηλή δόση 99€/μήνα για τα 2 πρώτα χρόνια, ανεξαρτήτως έκδοσης & εξοπλισμού.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3