ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Σταδιακές αλλαγές, «κανονικότητα» και αποδραματοποίηση

Εικόνα του άρθρου Σταδιακές αλλαγές, «κανονικότητα» και αποδραματοποίηση
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/04/2017, 17:07
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μια σειρά σημεία που σκιαγραφούν το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση, έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου από τα Γιάννενα, λίγο μετά τη συνάντησή του με τους πανεπιστημιακούς και λίγο πριν συναντήσει τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους καθηγητές της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων. Κωδικά, είναι τα εξής:

  • Αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο που θα πάρουν 3 έως 5 χρόνια
  • Μείωση εισακτέων σε δύο δόσεις, φέτος και του χρόνου (και όχι μόνο φέτος)
  • Δεν υφίσταται θέμα «πέμπτου μαθήματος» στις πανελλαδικές εξετάσεις
  • Σύντομα θα «τρέξουν» τα Περιφερειακά Συμβούλια Εκπαίδευσης και η επιτροπή για τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων τμημάτων
  • Δεν υπάρχει δυνατότητα μαζικών διορισμών

Ο κ. Γαβρόγλου φάνηκε ικανοποιημένος από την κουβέντα που έγινε χτες, Παρασκευή βράδυ και εξέφρασε την άποψη ότι υπάρχουν βάσεις για τον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας. «Είναι ένα στέρεο πρώτο βήμα».

Το πώς θα γίνει όμως αυτό, είναι μια άλλη υπόθεση. Ο υπουργός αρνήθηκε ότι υπάρχει θέμα συγχώνευσης ΑΕΙ και ΤΕΙ, λέγοντας ότι «χρειάζονται συνέργειες» και ότι το υπουργείο θα ακούσει τα αιτήματα των τοπικών φορέων και κοινωνιών, αφού πρώτα όμως γίνει μια κουβέντα σε «πρωτοβάθμιο» επίπεδο.

Εξέφρασε την άποψη ότι «το τέλος της κρίσης έχει έρθει» και ότι ο χώρος της εκπαίδευσης μπαίνει σε μια κανονικότητα. Πιο κάτω πάντως, μάλλον αναίρεσε εν μέρει αυτή την πρόταση, καθώς τόνισε ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα μαζικών διορισμών που ζητούν οι εκπαιδευτικοί, παρότι αναγνώρισε ότι είναι ένα αίτημα που έχει βάση.

Απαντώντας σε ερώτηση του Τύπου Ιωαννίνων για τα επαγγελματικά δικαιώματα των τμημάτων που παραμένουν μετέωρα, ο κ. Γαβρόγλου έθεσε χρονικό όριο μέχρι τέλος του καλοκαιριού για να γίνουν τα εξής: να διερευνηθεί επιστημονικά και νομικά το θέμα, με σύγκριση με αντίστοιχα τμήματα/γνωστικά αντικείμενα στην Ευρώπη και αν υπάρχουν αντιστοιχίες, να γίνουν άμεσα νομοθετικές ρυθμίσεις που θα καθορίζουν το επαγγελματικό περιεχόμενο των πτυχίων. Από τα 192 (σχεδόν τα μισά) τμήματα που δεν έχουν σαφή δικαιώματα στο πτυχίο τους, απάντησαν στο αίτημα του υπουργείου να καθορίσουν αυτά το πλαίσιο, περίπου τα 140. «Αυτό το θεωρούμε μια πρώτη επιτυχία» τόνισε ο υπουργός, ο οποίος πρόσθεσε ότι η διαδικασία θα γίνει σε συνεννόηση με τα επιμελητήρια, χωρίς όμως το υπουργείο να εξαρτάται από το «πράσινο φως» που θα δώσουν. Ένα παράδειγμα, είναι τα χρόνια προσκόμματα του ΤΕΕ στους αποφοίτους του τμήματος Μηχανικών Επιστήμης Υλικών των Ιωαννίνων.

Για τις αλλαγές στο λύκειο, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι… θα πρέπει να υπάρξει λύκειο. «Δεν είναι το θέμα αν θα αναβαθμίσουμε κάτι, αλλά αν θα έχουμε λύκειο. Αυτή τη στιγμή, δεν έχουμε, τουλάχιστον τις 2 τελευταίες τάξεις. Το θέμα είναι να μειωθούν τα μαθήματα, να αυξηθούν οι ώρες για τα μαθήματα, να αποκτήσει κύρος το απολυτήριο και με βάση το βαθμό του, να γίνεται η εισαγωγή στα ιδρύματα».

Ο κ. Γαβρόγλου ενημέρωσε ότι τη Δευτέρα θα ανακοινωθεί επίσημα πως η μείωση του αριθμού των εισακτέων θα γίνει σε δύο δόσεις, φέτος και του χρόνου και ότι δεν τίθεται θέμα «πέμπτου μαθήματος» στις φετινές πανελλαδικές: «Πήγαμε σε λύση με μεγαλύτερη σαφήνεια. Προχωράμε στη διόρθωση για να προστατεύσουμε τα παιδιά από πρωτοσέλιδα» ανάφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, για το ρόλο των συνδικαλιστικών ενώσεων, τόνισε ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα μαζικών διορισμών, αλλά και ότι «οι κινητοποιήσεις μας κάνουν να επαναπροσδιορίσουμε τη στάση μας. Αν λέγεται και καμιά κουβέντα παραπάνω δεν χάθηκε ο κόσμος».


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back