Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ψηφιακό επιχειρείν: γοητευτικό, αλλά πρέπει να το μάθεις

Εικόνα του άρθρου Ψηφιακό επιχειρείν: γοητευτικό, αλλά πρέπει να το μάθεις
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/11/2016, 19:05
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

To «ψηφιακό μάρκετινγκ» είναι το τρεντ των καιρών μας, καιρών που απαιτούν ιδέες και τρόπους βασικά για επιβίωση, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Ωστόσο, τίποτε από τα δύο δεν είναι σίγουρο και δεδομένο με τους «ψηφιακούς» τρόπους προώθησης και επιχειρηματικότητας, αλλά μια καλή αρχή, είναι να ξέρουμε με τι έχουμε να κάνουμε, γιατί ο ψηφιακός χώρος στην Ελλάδα είναι διάτρητος και διασυρμένος ήδη (όπως και αλλού, άλλωστε). Η ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα του Τεχνολογικού Πάρκου την Παρασκευή το πρωί ήταν αδιάψευστος μάρτυρας ότι «κάτι τρέχει εδώ»,. Η αφορμή ήταν το τρίωρο σεμινάριο της πρωτοβουλίας  Grow Greek Tourism Online, με την υποστήριξη του Επιστημονικού και Τεχνολογικού Πάρκου Ηπείρου και της ΔΑΣΤΑ /ΜΚΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Στους «παροικούντες» είναι γνωστό ότι αυτού του είδους τα σεμινάρια είναι ενδιαφέροντα και κάπως πιο…χαρωπά από τα συνηθισμένα. Κάπου εκεί κινήθηκε η ενδιαφέρουσα εισήγηση του Γιάννη Γιαννάτου, συνεργάτη της GGTO μέσω της εταιρίας του, Panadvert.

Παρότι η εισήγηση είχε κεντρική αναφορά στις τουριστικές επιχειρήσεις, με βασικές «καλές πρακτικές» για την κατασκευή και χρήση της ιστοσελίδας, κάποια ενδιαφέροντα «κόλπα» για την αποφυγή των κακοτοπιών, αλλά και την περιγραφή τους. Μην έχετε αυταπάτες: όποια καταγραφή και να βλέπετε, ισχύει πάντα ότι καλός ιστότοπος θεωρείται ο εύχρηστος, χρηστικός, ευέλικτος και πρωτότυπος ιστότοπος, και όχι εκεί που βρίσκονται τα πολλά copy-paste ή οι πολλές «πληρωμένες» εισερχόμενες αναφορές με μαζικά αγορασμένα «likes» και συνδέσμους. Αυτά, στην πορεία, αποδεικνύονται καταστροφικά για την υστεροφημία του ιστοτόπου.

Ο κ. Γιαννάτος παρουσίασε επίσης αναλυτικά τις στρατηγικές της Google, χωρίς να παραλείψει να πει ότι κάποιες «αυτοκαταστρέφονται», γιατί πολύ απλά η εταιρία δεν βγάζει αρκετά χρήματα από αυτές. Η αλήθεια είναι ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει αρκετές «παγίδες», κυρίως γιατί οι στρατηγικές αλλάζουν συχνά και γίνονται εύκολα παρωχημένες.

Παρότι η ψηφιακή στρατηγική είναι προσβάσιμη εύκολα, δεν σημαίνει ότι είναι και απλή, ούτε ότι είναι δωρεάν. Ο κ. Γιαννάτος αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Booking, του μεσάζοντα-κολοσσού στις παγκόσμιες κρατήσεις ξενοδοχείων, που έχει ξοδέψει 3,7 δις σε διαφημίσεις Google. Την ίδια ώρα όμως, συνίσταται πλέον η αυτόνομη ψηφιακή υπηρεσία κρατήσεων για κάθε τουριστική επιχείρηση, γιατί πλέον δίνεται ιδιαίτερη βάση στο brand name και στην «αυτόνομη ποιότητα» των επιχειρήσεων.

Πολύ ενδιαφέροντα ήταν και τα στοιχεία για τους τουρίστες που «αγοράζουν ψηφιακά» στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Γιαννάτου, εκείνοι που κάνουν μαζικές ψηφιακές κρατήσεις είναι κυρίως οι Άγγλοι. «Η αγγλοσαξωνική αγορά μας έχει στηρίξει πολύ» τόνισε και πρόσθεσε ότι «δεν μασάνε» ιδιαίτερα από κοινωνικές εντάσεις.  Ακόμα και την περίοδο των κοινωνικών αναταραχών και των συγκεντρώσεων κατά των μνημονιακών πολιτικών, οι άγγλοι τουρίστες δεν σταμάτησαν να έρχονται στην Ελλάδα. Αντίθετα οι Αμερικάνοι έχουν «κάνει κράτει» μετά τα γεγονότα στην Γαλλία και στην Τουρκία, όντως σαφώς πιο «ευάλωτο» κοινό σε θέματα ασφάλειας.

«Τα τελευταία πέντε χρόνια σπάμε συνέχεια ρεκόρ» τόνισε οκ. Γιαννάτος, για τον αριθμό των τουριστών. Πρόσθεσε βέβαια, ότι δεν γίνεται μεγαλύτερος τζίρος. Μια καλή υποσημείωση κάτω από το άτυχο και άστοχο μότο περί τουρισμού ως «βαριάς βιομηχανίας»…

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back