ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

H EE προτείνει διάσπαση της Google λόγω διαφημίσεων

Εικόνα του άρθρου H EE προτείνει διάσπαση της Google λόγω διαφημίσεων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/06/2023, 15:21
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE - ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Η Google μπορεί να αναγκαστεί να πουλήσει μέρος της κερδοφόρας επιχείρησης adtech για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες σχετικά με τις αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές, δήλωσαν οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ την Τετάρτη, απειλώντας την εταιρεία με την αυστηρότερη ρυθμιστική ποινή που έχει επιβληθεί μέχρι σήμερα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέθεσε τις κατηγορίες της σε μια ανακοίνωση αιτιάσεων προς την Google δύο χρόνια μετά την έναρξη έρευνας σχετικά με συμπεριφορές όπως η ευνοϊκή μεταχείριση των δικών της διαφημιστικών υπηρεσιών, η οποία θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε πρόστιμο ύψους έως και 10% του ετήσιου παγκόσμιου κύκλου εργασιών της Google.

Το διακύβευμα είναι υψηλότερο για την Google σε αυτή την τελευταία σύγκρουση με τις ρυθμιστικές αρχές, καθώς αφορά το μεγαλύτερο χρηματοδότη της εταιρείας, με τη διαφημιστική δραστηριότητα να αντιπροσωπεύει το 79% των συνολικών εσόδων πέρυσι.

Σύμφωνα με το Reuters τα διαφημιστικά της έσοδα το 2022, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών αναζήτησης, του Gmail, του Google Play, των Google Maps, των διαφημίσεων στο YouTube, του Google Ad Manager, του AdMob και του AdSense, ανήλθαν σε 224,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε σε προκαταρκτικό συμπέρασμα ότι η Google έχει «στρεβλώσει τον ανταγωνισμό στον κλάδο της διαφημιστικής τεχνολογίας» στην Ευρώπη, «ευνοώντας τις δικές της διαδικτυακές υπηρεσίες διαφημιστικής τεχνολογίας προβολής σε βάρος των ανταγωνιστικών παρόχων», σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής.

«Τουλάχιστον από το 2014», ο τεχνολογικός κολοσσός υπερασπίζεται τις δικές του διαφημίσεις - τόσο τον τρόπο με τον οποίο αγοράζονται όσο και τον τρόπο με τον οποίο δημοσιεύονται σε ιστότοπους και εφαρμογές για κινητά.

«Η Google κατέχει πολύ ισχυρή θέση στην αγορά στον τομέα της τεχνολογίας της διαδικτυακής διαφήμισης. Συλλέγει τα δεδομένα των χρηστών, πωλεί διαφημιστικό χώρο και ενεργεί ως ενδιάμεσος διαδικτυακός διαφημιστής. Έτσι, η Google είναι παρούσα σχεδόν σε όλα τα επίπεδα της λεγόμενης αλυσίδας εφοδιασμού adtech», ανέφερε στην ανακοίνωση η επικεφαλής της ΕΕ για θέματα ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Πρόσθεσε ότι η φερόμενη ως ευνοϊκή μεταχείριση των δικών της υπηρεσιών διαμεσολάβησης από την Google «έβλαψε τους ανταγωνιστές της Google, αλλά και τα συμφέροντα των εκδοτών, ενώ παράλληλα αύξησε το κόστος των διαφημιζόμενων».

Η μητρική εταιρεία της Google, η Alphabet, θα έχει τώρα την ευκαιρία να απαντήσει γραπτώς στους ισχυρισμούς της Επιτροπής και μπορεί να ζητήσει προφορική ακρόαση για να παρουσιάσει την υπόθεσή της στους εκπροσώπους της ΕΕ. Η εταιρεία θα μπορούσε επίσης ενδεχομένως να συμβιβαστεί προσφέροντας ισχυρότερες διορθωτικές ενέργειες από αυτές που είχε προτείνει προηγουμένως.

Η Google δήλωσε ότι διαφωνεί με την κατηγορία της Επιτροπής.

«Η έρευνα της Επιτροπής επικεντρώνεται σε μια στενή πτυχή της διαφημιστικής μας δραστηριότητας και δεν είναι νέα. Διαφωνούμε με την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», ανέφερε σε δήλωσή του ο Dan Taylor, αντιπρόεδρος της Google για τις παγκόσμιες διαφημίσεις.


Στις ΗΠΑ

Τον Ιανουάριο, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και οκτώ πολιτείες κατέθεσαν αγωγή κατά της μηχανής αναζήτησης της Alphabet για δήθεν μονοπώληση της αγοράς ψηφιακής διαφήμισης.

Μέχρι τον Απρίλιο, 17 πολιτείες είχαν προσχωρήσει στην αντιμονοπωλιακή υπηρεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης σε ομοσπονδιακή αγωγή που κατηγορεί την Google ότι κατέχει μονοπώλιο στη διαφημιστική τεχνολογία.

Η αγωγή υποστηρίζει ότι η Google χρησιμοποιεί «αντι-ανταγωνιστικά, αποκλειστικά και παράνομα μέσα για να εξαλείψει ή να μειώσει σημαντικά κάθε απειλή για την κυριαρχία της στις τεχνολογίες ψηφιακής διαφήμισης».

Με πληροφορίες από Reuters, New York Post



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back