Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πού θα φτάσει το αεροδρόμιο Ιωαννίνων;

Εικόνα του άρθρου Πού θα φτάσει το αεροδρόμιο Ιωαννίνων;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/01/2020, 21:19
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πού θα φτάσει το αεροδρόμιο Ιωαννίνων; Μια τελευταία εκτίμηση είναι ότι θα φτάσει σε… ιδιώτη, καθώς στην κρισιακή Ελλάδα η εκποίηση κάθε δημόσιας περιουσίας αντιμετωπίζεται ως πανάκεια, παρότι έχει αποτύχει ήδη αρκετές φορές.

Κατά καιρούς, το αεροδρόμιο έγινε από αντικείμενο… εθνικής πολιτικής με τις απίθανες συνέργειες παλιότερων δημοτικών αρχών, θέμα παραπληροφόρησης σχετικά με το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει, «χοάνη» απορρόφησης μεγάλων ποσών για την ανακατασκευή του που σήμερα, έχει φτάσει σε ένα τελικό σημείο, αντικείμενο λανθασμένων πολιτικών παρεμβάσεων που δημιούργησαν μια δομή, η οποία θα μπορούσε να είναι λειτουργικότερη.

Το αεροδρόμιο της πόλης όμως, μπορεί να επιβιώσει ακόμα και αν θεωρητικά το τουριστικό «κύμα» αρχίζει να τραβιέται προς τα πίσω;

Το 2019, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων έκανε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, στα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Στο εντεκάμηνο του 2019 (Ιανουάριος-Νοέμβριος), το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακινούμενων επιβατών, κατά 25,6% από όλα τα αεροδρόμια της χώρας. Σε αυτό το διάστημα, το αεροδρόμιο είχε 126.114 επιβάτες. Όλο το 2018, είχε κάτι λιγότερο από 109.000 επιβάτες.

Το Άκτιο πάντως παραμένει το βασικό αεροδρόμιο της περιοχής (όσο και αν η… διοικητική κατάταξη το εντάσσει στην Στερεά) και η κίνησή του είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή των Ιωαννίνων, με πάνω από μισό εκατομμύριο επιβάτες το 2018. Επίσης, το Άκτιο είναι πιο κοντά στην περιοχή του καλοκαιρινού τουρισμού, που παραμένει ηγεμονεύουσα, παρά τις βλέψεις για «τουρισμό όλο το χρόνο» στην Ήπειρο.

Οι τοπικές αρχές εντάσσουν πλέον το αεροδρόμιο στο σχεδιασμό τους με πιο ενεργό τρόπο. Ένα πλεονέκτημα που ενδεχομένως θα διατηρήσει, μέχρι τουλάχιστο να αλλάξει (αν αλλάξει) το ιδιοκτησιακό του καθεστώς, είναι τα φθηνότερα ναύλα. Οι τιμές της Fraport στο Άκτιο άλλαξαν και πάλι πρόσφατα, με αλλαγές στις κλίμακες των αεροσκαφών ανάλογα με το βάρος τους. Η αύξηση είναι διόλου ευκαταφρόνητη, καθώς από 1η Ιανουαρίου 2020, ο τόνος, πάνω από τους 10, πήγε από τα 2,18 ευρώ στα 7,09 ευρώ.

Φυσικά, όλα εξαρτώνται από τις δυνατότητες που παρέχει, αν μπορεί να καλύψει κάποιες εταιρίες, κυρίως βόρειες, που εξετάζουν εναλλακτικές δυνατότητες, μετά τις αυξήσεις. 

 

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3