Oikonomou pisoi
ΘΕΑΤΡΟ

«Πολεμική» πράξη, δεύτερη….

Εικόνα του άρθρου «Πολεμική» πράξη, δεύτερη….
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/06/2020, 21:55
ΘΕΑΤΡΟ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ενώ η διοίκηση του ΔΗΠΕΘΙ δεν έχει πάρει ακόμα επίσημη θέση στην αντιπαράθεση για τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αναθέσεις των παραγωγών φέτος, σε μια ιδιαίτερη και δύσκολη σεζόν, ο εκ των σκηνοθετών της παράστασης «Καλιφόρνια ντρίμιν» Λευτέρης Πλασκοβίτης, αισθάνεται την ανάγκη να το κάνει αυτός.

Με επιστολή του, απαντάει στις αιτιάσεις των καλλιτεχνών των Ιωαννίνων, αποκαλώντας τους «ανώνυμους» (παρότι είναι πρωτοβουλία και όχι προσωπικές θέσεις τους) προκειμένου, όπως τονίζει «να αποκατασταθεί η αλήθεια και να σταματήσει επιτέλους η παραπληροφόρηση, τα υπονοούμενα και οι απαξιωτικές αναφορές για μένα και τους συνεργάτες μου».

Ο κ. Πλασκοβίτης απαντάει περισσότερο σε σχόλια σε social media ή αλλού και λιγότερο στα θέματα που θέτει η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Καλλιτεχνών. Ξεκαθαρίζει ότι είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης και όχι αποκλειστικά παραγωγός. Διαβεβαιώνει ότι «δεν ήρθα να ‘ληστέψω΄’ το ΔΗΠΕΘΙ αρπάζοντας 218.000€, όπως γράφουν στην επιστολή τους». Οι καλλιτέχνες δεν τον κατηγορούν ότι θα… ληστέψει κάποιον ή κάτι, αλλά παραθέτουν τα ποσά των παραγωγών. Ο κ. Πλασκοβίτης τονίζει ότι η αμοιβή του για 3 μήνες απασχόλησης θα είναι 4.500 ευρώ και τα υπόλοιπα χρήματα είναι για τις ανάγκες της παράστασης, τους μισθούς των ηθοποιών κ.λπ.

Σημειωτέον ότι ο κ. Πλασκοβίτης θα έχει και τη διεύθυνση-οργάνωση παραγωγής της παράστασης. 

Σχετικά με τις εγκρίσεις των προτάσεών του, αναφέρει ότι το ΔΗΠΕΘΙ ενέκρινε δύο από τις έξι που κατέθεσε και ότι η παράσταση «Ηλέκτρα-Ορέστης» έχει λάβει καταρχήν έγκριση, με την προϋπόθεση ότι θα ενισχυθεί οικονομικά από την Περιφέρεια Ηπείρου και το Υπουργείο Πολιτισμού. Όπως τονίζει ο κ. Πλασκοβίτης, η παράσταση δεν θα γίνει τελικά, καθότι δεν θα παραχωρηθεί δωρεάν η Επίδαυρος και το Ηρώδειο.

Ο κ. Πλασκοβίτης αρνείται ότι υπάρχουν ερασιτέχνες στην παράστασή του και τονίζει ότι είναι «όλοι επαγγελματίες και έχουν περάσει με άριστα και στις εξετάσεις των σχολών που φοίτησαν και στις ‘εξετάσεις’ του κοινού που είδαν τις παραστάσεις που έπαιζαν». Κατηγορεί δε την Πρωτοβουλία ότι «αν κάποιοι (με κριτήρια του περασμένου αιώνα), ως αστυνόμοι θεάτρου, θέλουν να κάνουν άλλους ‘διαχωρισμούς’, είναι πρόβλημα δικό τους και όχι δικό μας». Η Πρωτοβουλία στην ανακοίνωσή της κατευθύνει τα βέλη της προς το Πνευματικό Κέντρο όμως, για «αγορά παραστάσεων ερασιτεχνικών σωματείων» και όχι προς το ΔΗΠΕΘΙ.

Ο κ. Πλασκοβίτης αρνείται ότι το «Καλιφόρνια Ντρίμιν» είναι «η πιο ακριβή παραγωγή πού έχει παρουσιάσει το ΔΗΠΕΘΙ» τα τελευταία χρόνια και αναφέρει ότι «ο προϋπολογισμός, σε σχέση με προηγούμενες παραγωγές, έχει και έξοδα εκτός έδρας ηθοποιών και τεχνικών, διότι η παράσταση, θα παρουσιαστεί, εκτός από την περιφέρεια Ηπείρου, και σε επιλεγμένα φεστιβάλ σε όλη τη χώρα, πού μας έχουν προσκαλέσει και θα πληρώσουν τις παραστάσεις».

Προφανώς, ο κ. Πλασκοβίτης «αποκαλύπτει» την καινούργια πολιτική του ΔΗΠΕΘΙ, κάτι που η διοίκηση δεν έχει κάνει ακόμα τουλάχιστον. Είναι ενδιαφέρουσα όμως η ενημέρωση ότι η παράσταση θα πάει σε περισσότερα φεστιβάλ, από τα συνήθη της Θεσσαλονίκης και της Κοζάνης.

Τέλος, ο κ. Πλασκοβίτης ουσιαστικά ανοίγει πόλεμο με τους καλλιτέχνες, αποδίδοντάς τους κάτι που δεν το λένε στην ανακοίνωσή τους, ότι δηλαδή «στο ΔΗΠΕΘΙ πρέπει να δουλεύουν μόνο Γιαννιώτες». Οι καλλιτέχνες αναφέρουν επακριβώς ότι: «Άδικο είναι να παραπληροφορείται η κοινωνία των Ιωαννίνων, ότι δήθεν οι ντόπιοι καλλιτέχνες ζητούν αποκλειστικότητα στις αναθέσεις ή μοριοδότηση με βάση την εντοπιότητα, αποκλείοντας συναδέλφους από άλλα μέρη της Ελλάδας, καθώς οι καλλιτέχνες γνωρίζουν πολύ καλά ότι η τέχνη προχωρά και εξελίσσεται μέσα από την ανανέωση, την πρόσληψη και ενσωμάτωση νέων ιδεών και τάσεων. Απόδειξη το γεγονός ότι, στις τελευταίες έξι παραγωγές του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, όλοι οι σκηνοθέτες και η συντριπτική πλειοψηφία των συντελεστών ήταν καλλιτέχνες που ζουν σε άλλες πόλεις».

Παρόλα αυτά, ο κ. Πλασκοβίτης διερωτάται (ρητορικά προφανώς…) «εάν απαιτούν τοπικά κριτήρια μόνο για καλλιτέχνες, αυτό να ισχύει και για το Εθνικό (μόνο Αθηναίοι), το ΚΘΒΕ (μόνο Θεσσαλονικείς), για όλα τα ΔΗΠΕΘΕ, και για τα σίριαλ που γυρίζονται στην Αθήνα;»

Επίσης, μιλάει εξ ονόματος της διοίκησης του θεάτρου, λέγοντας το εξής: «Ενημερώθηκα και με τη σειρά μου σας ενημερώνω ότι, σε όλες τις φετινές καλοκαιρινές δράσεις του ΔΗΠΕΘΙ θα απασχοληθούν και θα πληρωθούν περίπου 50 άτομα εκ των οποίων μόνο 7 είναι μη Γιαννιώτες». Κάπως έτσι, απαντάει εξ ονόματος της διοίκησης του ΔΗΠΕΘΙ.

Ο κ. Πλασκοβίτης τέλος, δεν αναφέρεται καθόλου στις «ειδικές συνθήκες» του φετινού καλλιτεχνικού καλοκαιριού, με τις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία και την ανησυχία των καλλιτεχνών ότι δεν θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα, μιας και το καλοκαίρι θα είναι «φτωχό» σε εκδηλώσεις.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back