ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ποια λεφτά, ποιοι δρόμοι, ποιοι κόμβοι;

Εικόνα του άρθρου Ποια λεφτά, ποιοι δρόμοι, ποιοι κόμβοι;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/12/2020, 22:11
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Στο στόχαστρο της παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» με επικεφαλής τον Σπύρο Ριζόπουλο βρέθηκε για άλλη μια φορά η περιφερειακή αρχή. Αυτή τη φορά για τον τρόπο που η τελευταία σχεδιάζει ή εξαγγέλλει οδικά έργα, όπως την επέκταση της Ιόνιας οδού και κυρίως τη βελτίωση της 2ης επαρχιακής οδού από Πηγάδια μέχρι Πλάκα. Η κριτική της παράταξης κατευθύνθηκε και προς τον δήμαρχο Ιωαννίνων Μωυσή Ελισάφ για τους κόμβους που σχεδιάζει.

Καταρχάς, λοιπόν, ο κ. Ριζόπουλος αμφισβήτησε ευθέως την ξαφνική ανακοίνωση του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη για τη διάθεση 6,2 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Υποδομών για τον δρόμο Πηγάδια Καλεντζίου-Γέφυρα Πλάκας, εμπλέκοντας και την υπόθεση της επέκτασης της Ιόνιας, ένα έργο που περιλαμβάνεται συνεχώς στην ανεπίσημη λίστα έργων της κυβέρνησης προς το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Αν δεν δω επίσημη ανακοίνωση για την Ιονία Οδό και για τέτοιες περιπτώσεις από το υπουργείο Υποδομών, δεν πιστεύω τίποτα και θα ήθελα να σταματήσουν να υποτιμούν τη νοημοσύνη μας. Δεν υπάρχουν αυτά τα χρήματα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ριζόπουλος.

Χαρακτήρισε δε «αστεία» την τακτική της περιφερειακής αρχής, όπου «όλο τυχαίως ο περιφερειάρχης δέχεται ένα τυχαίο τηλεφώνημα από την Αθήνα και μας δίνει μια ουρανοκατέβατη λύση. Κατά τον ίδιο τρόπο δεχθήκαμε ένα τυχαίο τηλεφώνημα από τον πρόεδρο της Βουλής ο οποίος μας ενημέρωσε ότι έχει μιλήσει με τον κ. Καραμανλή στο υπουργείο Υποδομών και έχει διασφαλίσει το ποσό των 6.2 εκατ. ευρώ...». Επανέλαβε δε ότι αμφισβητεί πλήρως ότι βρέθηκαν αυτά τα λεφτά.


ΟΙ ΚΟΜΒΟΙ

Στο κεφάλαιο οδικών υποδομών, η παράταξη έθεσε και το ζήτημα των ισόπεδων κόμβων που σχεδιάζει ο Δήμος Ιωαννιτών μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Η «εμπλοκή» της Περιφέρειας Ηπείρου προκύπτει από την πρόσφατη γνωμοδότηση της επιτροπής περιβάλλοντος επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον κόμβο στο Πανηπειρωτικό Στάδιο.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της παράταξης Φίλιππος Παππάς κατέθεσε την εκτίμηση ότι ο Δήμος Ιωαννιτών δεν έπρεπε να προχωρήσει σε τέτοιες παρεμβάσεις πριν γίνουν οι μελέτες εφαρμογής που προκύπτουν από τον σχεδιασμό του ΣΒΑΚ. Όπως χαρακτηριστικά, δημιουργούνται τέσσερις κόμβοι σε απόσταση μικρότερης των 5 χλμ. «χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιολογική μελέτη» (κόμβος Δωδώνης-Πυρσινέλλα, κόμβος Δωδώνης-Κενάν Μεσαρέ, κόμβος Δωδώνης-Νιάρχου με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Ηπείρου, κόμβος στο Πανηπειρωτικό Στάδιο).

Ο κ. Ριζόπουλος, από την πλευρά, έθεσε και ένα θεσμικό ζήτημα, με αφορμή την απουσία του δημάρχου Ιωαννίνων ή εκπροσώπου του από τη συνεδρίαση της επιτροπής περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου για τον κόμβο στο Πανηπειρωτικό Στάδιο.

«Είναι απογοητευτικό ένας άνθρωπος της μόρφωσης και του επιπέδου του δημάρχου Ιωαννιτών, να θεωρεί ότι επειδή είναι σε ανοιχτή γραμμή πολιτική, θα μπορεί να έρχεται μια συζήτηση ενός κόμβου χωρίς καμία τεκμηρίωση κι εκπρόσωπο του Δήμου. Αυτό γίνεται τρίτη φορά και είναι απογοητευτικό ένας άνθρωπος τέτοιας μόρφωσης να μην ανταποκρίνεται στο επίπεδο που απαιτεί η θεσμική αναγνώριση […] Όταν όλοι οι υπόλοιποι δήμαρχοι έχουν συμμορφωθεί, δεν νοείται εκείνος να θεωρεί ότι η προφορική συνεννόηση διαμορφώνει την πολιτική. Κάπως έτσι διαμορφώνονται οι πελατειακές σχέσεις και ο νοών νοείτω» είπε ο κ. Ριζόπουλος για τον κ. Ελισάφ.

Τέλος, ο κ. Ριζόπουλος μιλώντας για την απόφαση της παράταξής του να μην ψηφίσει τον προϋπολογισμό για το 2021 της Περιφέρειας, είπε ότι πρόκειται για έναν «φουσκωμένο» προϋπολογισμό: «Το σκεπτικό είναι να δεσμεύουμε την αγορά και τους ιδιώτες που εμπλέκονται με το κομμάτι της διανομής του χρήματος, ειδικά στις κατασκευές, να παρουσιάζουμε ένα τεχνικό πρόγραμμα ως βασικό για να μπορέσουμε να τους κρατάμε δέσμιους μέχρι τις επόμενες εκλογές, με αποτέλεσμα το 80% του τεχνικού προγράμματος του '19, να επαναλαμβάνεται το '20. Δυστυχώς οι πελατειακές σχέσεις πάντα πιέζουν, οπότε δεν υλοποιούμε, απλά προσθέτουμε».

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
dodoni back