Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 26-08-2021, 13:23
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα κομμάτι του δρώμενου του ταξιδιού της Αμάλ, που διατρέχει αυτή την περίοδο την Ελλάδα και θα είναι αύριο και μεθαύριο, 27-28 Αυγούστου στα Γιάννενα, είναι η πολυμεσική παράσταση «Μαριγώ και Γιάννος – το Αέναο Πέρασμα» (Σάββατο 28 Αυγούστου, στις 20:30, στο Μουσείο Αργυροτεχνίας-είσοδος δωρεάν με κρατήσεις).

Ο βασικός συντελεστής της είναι ο Αλέξανδρος Ριζόπουλος, ο συνθέτης της μουσικής της παράστασης.

Ο κ. Ριζόπουλος μίλησε για την παράσταση και τους ανθρώπους που συμμετέχουν, αλλά και για το σκοπό και το μήνυμα.


«Εννέα μουσικοί, τραγουδιστές, χορευτές, ηθοποιοί και ένας video artist παρουσιάζουν με έναν πρωτόγνωρο και δημιουργικό τρόπο τη γνωστή ιστορία του πολυφωνικού τραγουδιού ‘ο Γιάννος και η Μαριγώ΄’. Το ‘Αέναο Πέρασμα’ δηλώνει την πρόθεση του έργου να εκφράσει τις διαρκείς μεταβάσεις, από μία κατάσταση σε μία άλλη. Στον αντίποδα, βέβαια διακυβεύεται η σχέση του αέναου περάσματος με τον Μίτο της Αριάδνης» είπε μεταξύ άλλων.

Το δρώμενο της Αμάλ, μιας 9χρονης Σύριας που ξεκινάει από τα σύνορα Τουρκίας-Συρίας για να βρει τη μητέρα της στο Λονδίνο, είναι μια αλληγορία και αναπαράσταση συνάμα, του προσφυγικού δράματος. Η Αμάλ, ελπίδα στα συριακά, είναι μια μαριονέτα 3,5 μέτρων. Δεν έγινε παντού δεκτή στην Ελλάδα, με πιο πρόσφατη την πολύ συζητήσιμη απόφαση του Δήμου Μετεώρων να δεχθεί το δρώμενο, αυτοκαθοριζόμενος ως «θρησκευτικός προορισμός» και ταυτιζόμενος με το ακροδεξιό πολιτικό περιεχόμενο της πλειοψηφίας των αντιδράσεων.

Σημειωτέον ότι ο κ. Ριζόπουλος είναι αδερφός του περιφερειακού συμβούλου Ηπείρου Σπύρου Ριζόπουλου. Οι «Ορίζοντες Ηπείρου» παραχώρησαν τα γραφεία τους για τη συνέντευξη Τύπου και όσο ενδεχομένως παράταιρο μοιάζει αυτό, πιστώνεται θετικά στην παράταξη.

 «Ο Γιάννος τελικά συναντά τη Μαριγώ σε ένα επίπεδο μεταφυσικό και ενώνονται μετά θάνατον χάρη στη συμβολή μιας αθώας εννεάχρονης ψυχής, της μικρής Αμάλ» πρόσθεσε και παρουσίασε τους συντελεστές.

Το δρώμενο περιλαμβάνει φυσικά όργανα και ήχους, σε νέες συνθέσεις οι οποίες μπολιάζονται με το σύγχρονο χορό σε μια ενιαία δραματουργία. Συμμετέχουν οι Παντελής Αγκιστριώτης (λύρα-λαούτο), Βασίλης Ζιγκερίδης (κανονάκι), Γιώργος Πολυχρονιάδης (κοντραμπάσο). Μαρίνα Λιόντου-Μochament (ούτι), Ξανθούλα Ντακοβάνου (τραγούδι και κίνηση), Αθηνά Κυρούση-Salvucci (τραγούδι και κίνηση), Γεωργία Βακάλη (τραγούδι, κρουστά και κίνηση), Ταξιάρχης Βασιλάκος (χορός, ακορντεόν, πρόζα), Κωστής Εμμανουηλίδης (video art), Ραφάλ Χαμπέλ Μπλανγκουντ (κινησιολογία). Η σύλληψη, δραματουργία, σύνθεση, στιχουργική, χορός και επιμέλεια είναι του Αλέξανδρου Ριζόπουλου. Καλλιτεχνική διεύθυνση του Αμίρ Νιζάρ Ζούαμπι- Polyplanity Productions

Ο Αλέξανδρος Ριζόπουλος γεννήθηκε το 1982 στα Γιάννενα. Είναι υποψήφιος διδάκτορας στο τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, είναι απόφοιτος των τμημάτων Αρχιτεκτόνων (ΑΠΘ) και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (ΠαΜακ). Ως κρουστός έχει συμμετάσχει σε πλήθος συναυλιών και εκδηλώσεων παραδοσιακής μουσικής, εντός και εκτός συνόρων. Διατηρεί σεμινάρια για τη Ρυθμική και τα Κρουστά της Ανατολικής Μεσογείου. Ως συνθέτης το 2016 παρουσίασε τη μουσική παράσταση «Αουρέκιος, ο Ταχυδρόμος», στην οποία συμμετείχαν 40 και πλέον μουσικοί και καλλιτέχνες. Είναι μέλος των σχημάτων «People of the Wind» και «Alenti» με τους οποίους έχουν δισκογραφήσει την πρώτη τους συνθετική δουλειά υπό τον τίτλο jasmine (2021).

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa