Oikonomou pisoi
ΕΛΛΑΔΑ

Πέντε προσφορές για τα ηλεκτρονικά διόδια

Εικόνα του άρθρου Πέντε προσφορές για τα ηλεκτρονικά διόδια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/04/2018, 18:12
ΕΛΛΑΔΑ

Έγινε σήμερα Μεγ. Τετάρτη 4 Απριλίου ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση της σύμβασης για την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση».

Στο διαγωνισμό μετέχουν οι παρακάτω εταιρείες (αναφέρονται μόνο οι επικεφαλής των πέντε ομίλων που μετέχουν στο διαγωνισμό): ΙΝTRASOFT INTERNATIONAL SA, STRABAG AG, VINCI HIGHWAYS, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. 

Η ακριβής σύνθεση των ομίλων θα προκύψει μετά την ηλεκτρονική αποσφράγιση των υποβληθέντων φακέλων που θα διενεργηθεί την επόμενη εβδομάδα μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών συμβάσεων "Προμηθέας".

Ο διαγωνισμός είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 20 Φεβρουαρίου του 2018,όμως, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κρίθηκε αναγκαία η παράταση της ημερομηνίας διεξαγωγής λόγω του πολύ μεγάλου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε κύρια από διεθνείς ομίλους, γεγονός που θα αυξήσει τον ανταγωνισμό προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. 

Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι: 

  1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια "Εποχούμενη Συσκευή" (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS), 
  2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).

Έτσι, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο Μεταφορών, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).

Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back