H Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Ηπείρου, με πρόεδρο τον δήμαρχο Δωδώνης Χρήστο Ντακαλέτση (με πολιτική αναφορά στη ΝΔ), κάθε άλλο παρά συμμερίζεται τις θέσεις και τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα στην Ήπειρο.
Το διοικητικό συμβούλιο της ΠΕΔ αποδέχτηκε ομόφωνα την εισήγηση του κ. Ντακαλέτση τόσο για το τρένο όσο και για τα οδικά έργα. Ο κ. Ντακαλέτσης χαρακτήρισε «απρόκλητη» τη δήλωση του πρωθυπουργού για το τρένο περί «επιστημονικής φαντασίας» και ανέφερε ότι τα μεγάλα οδικά έργα έχουν βαλτώσει.
Για τον δρόμο «Ιωάννινα-Κακαβιά», προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, επανέλαβε την παλιότερη διαφωνία της ΠΕΔ για την τρίιχνη κι όχι τετράιχνη κατασκευή. Όσον αφορά τον διαγωνισμό, είπε ότι δεν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότησή του και αναφέρθηκε στο μπλοκάρισμα του διαγωνισμού λόγω προδικαστικής προσφυγής. «Την ίδια στιγμή βλέπουμε άλλοι οδικοί άξονες όπως ο δρόμος Μπράλος-Άμφισσα να χρηματοδοτούνται με προϋπολογισμό ανάλογο του δρόμου Γιάννενα-Κακαβιά (285,5 εκατ. ευρώ). Εκεί έχει υπογραφεί η σύμβαση με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ 2021-27 και εδώ αντίθετα δεν ξέρουμε τι θα γίνει με την προαίρεση του τμήματος Καλπάκι-Κακαβιά» είπε ο κ. Ντακαλέτσης.
Στη συνέχεια έκανε λόγο για «παλινδρόμηση», αναφορικά με την εκπόνηση της μελέτης του δρόμου σύνδεσης Ιόνιας Οδού-Πρέβεζας. Την ευθύνη για τη μελέτη αυτή έχει αναλάβει πια η Περιφέρεια Ηπείρου.
Η ΠΕΔ εξέφρασε επίσης τις ανησυχίες της για το μέλλον της βελτίωσης των δρόμων «Μαυρομάτι-Λιμάνι Ηγουμενίτσας και «Πάργα-Μεσοπόταμος».
Η ΠΕΔ Ηπείρου και ο κ. Ντακαλέτσης, στην ανακοίνωσή τους, αποφεύγουν πάντως να κάνουν οποιαδήποτε αναφορά στον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη.
Στο στόχαστρό τους μπαίνει, τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στ. Πέτσας καθώς στα προγράμματα οδικής ασφάλειας του Ταμείου Ανάκαμψης δεν μπορούν να ενταχθούν όλοι οι Δήμοι λόγω περιορισμών.