Σήμερα 2 Απριλίου, το Παρίσι θα αποφασίσει εάν τα 15.000 ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια της πρωτεύουσας θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν.
Το δημαρχείο έχει ζητήσει δημοψήφισμα ρωτώντας τους κατοίκους: «Συνεχίζουμε ή δεν συνεχίζουμε να ενοικιάζουμε πατίνια;»
Αυτά τα ενοικιαζόμενα πατίνια, τα οποία μπορεί κανείς να παραλάβει χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή για κινητά και μετά να τα αφήσει οπουδήποτε, έχουν αποτελέσει θέμα διχασμού. Κάποιοι κάτοικοι λένε ότι κλείνουν τα πεζοδρόμια, είναι επικίνδυνα για τους πεζούς και γενικά φράζουν τους δρόμους.
Μόνο το 2022, η αστυνομία ανέφερε περισσότερα από 400 ατυχήματα με συσκευές ηλεκτρικής κινητικότητας όπου τραυματίστηκαν 459 άτομα.
Πρόκειται για ένα διχαστικό ζήτημα. Ενώ για ορισμένους κατοίκους της πρωτεύουσας τα σκούτερ αντιπροσωπεύουν την ευκολία να μετακινούνται φθηνά ανά πάσα στιγμή, άλλοι τα βλέπουν ως πηγή χάους και ανομίας στον δημόσιο χώρο.
Ήδη από τον Ιούνιο του 2019, τα πατίνια θεωρούνται ως «μηχανοκίνητες προσωπικές μεταφορικές συσκευές» που υπόκεινται σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Η ταχύτητά τους περιορίζεται στα 10 χιλιόμετρα την ώρα ή σε ορισμένες συγκεκριμένες περιοχές στα 20 χιλιόμετρα την ώρα. Σε περίπτωση παράβασης, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως και τα 1.500 ευρώ. Τα οχήματα, στα οποία μπορεί να επιβαίνει μόνο ένα άτομο, απαγορεύεται επίσης να κυκλοφορούν σε δημόσια πάρκα και στο πεζοδρόμιο. Το ελάχιστο όριο ηλικίας για τη χρήση τους είναι τα 12 έτη και πρέπει να σταθμεύουν ρητά στις προβλεπόμενες θέσεις.
Το 2020, το Δημοτικό Συμβούλιο προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, μειώνοντας τον αριθμό των εταιρειών που έχουν άδεια να προσφέρουν την υπηρεσία. Τώρα έχουν απομείνει μόνο τρεις -η αμερικανική Lime, η γαλλική Dott και η γερμανική Tier- και λειτουργούν έναν στόλο 15.000 πατίνια συνολικά. Τα μέτρα, ωστόσο, δεν ήταν επαρκή, σύμφωνα με τον δήμαρχο.
Αφού το Παρίσι ανακοίνωσε το δημοψήφισμα, η κεντρική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι, επίσης, θα επιδιώξει να αυστηροποιήσει τους κανονισμούς για τα κοινόχρηστα πατίνια. Τα μέτρα στο πλαίσιο ενός προτεινόμενου σχεδίου δράσης θα περιλαμβάνουν τον καθορισμό ηλικίας χρήστη τουλάχιστον 14 ή 16 ετών και την απαίτηση από τις εταιρείες διαχείρισης να εκχωρούν αριθμούς κυκλοφορίας για κάθε όχημα, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον.
«Θα αυξήσουμε την πίεση στις εταιρείες επειδή ήταν χαλαρές για πάρα πολύ καιρό», δήλωσε ο Μπον στην εφημερίδα Journal du Dimanche , αναφέροντας ατυχήματα που αφορούσαν εφήβους και ακατάστατα πεζοδρόμια.
Με πληροφορίες από El Pais, Euronews