ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Παρίσι ξεφορτώνεται (οριστικά) τα ενοικιαζόμενα e-πατίνια

Εικόνα του άρθρου Το Παρίσι ξεφορτώνεται (οριστικά) τα ενοικιαζόμενα e-πατίνια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/08/2023, 23:25
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Παρίσι θα γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που θα απαγορεύσει τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια την Παρασκευή, καθώς το δημαρχείο υποσχέθηκε να «ηρεμήσει» τους δρόμους.

Πέντε χρόνια αφότου το Παρίσι έγινε η πρώτη πόλη στην Ευρώπη που άνοιξε στην «ελεύθερη» αγορά κοινόχρηστων ηλεκτρικών πατινιών, τα τελευταία από τα 15.000 της πόλης φορτώθηκαν σε φορτηγά το απόγευμα της Πέμπτης, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής.

Το πείραμα ενοικίασης «e-scooter» στη γαλλική πρωτεύουσα, όπου τα πατίνια μπορούσαν να αφεθούν οπουδήποτε και να παραληφθούν μέσω εφαρμογής, γνώρισε μεγάλη επιτυχία -συχνά από άτομα κάτω των 35 ετών και φοιτητές- αλλά ήταν γεμάτο με διαμάχες.

Για χρόνια, οι πολιτικοί είχαν προειδοποιήσει για ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια, το άγχος των πεζών και τους δρόμους της πόλης που φράζονταν από σωρούς παρκαρισμένων πατινιών, καθώς και για ερωτήματα σχετικά με το πόσο θετικό αντίκτυπο είχαν στο περιβάλλον.

Το 2020, μετά από καταγγελίες για άναρχη χρήση τους το Παρίσι εισήγαγε τους αυστηρότερους κανονισμούς στον κόσμο, περιορίζοντας τον αριθμό των χειριστών, αλλά και περιορίζοντας τα όρια ταχυτήτων. Ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για να ηρεμήσουν τα πνεύματα.

Τον Απρίλιο, η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, προκήρυξε δημοψήφισμα για τα σκούτερ, με σχεδόν το 90% των πολιτών να ψηφίζει υπέρ της απαγόρευσής τους. Το δημοτικό συμβούλιο το γιόρτασε ως νίκη της άμεσης δημοκρατίας, παρόλο που η συμμετοχή ήταν μόλις 7,5%.

Οι αναβάτες των ενοικιαζόμενων ηλεκτρονικών πατινιών τα χρησιμοποιούν συνήθως για σχετικά μικρές αποστάσεις και δεν είναι σαφές σε ποια άλλη μορφή μεταφοράς θα στραφούν. Ο Δήμος του Παρισιού πιστεύει ότι τα άφθονα μέσα μαζικής μεταφοράς του Παρισιού και το διευρυμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων θα είναι επαρκή. 

Οι αναλυτές παρακολουθούν για να δουν αν θα αυξηθεί η απορρόφηση των ηλεκτρικών ποδηλάτων που ενοικιάζονται από τις ίδιες εταιρείες που διαχειρίστηκαν τα σκούτερ -Tier, Dott και Lime- καθώς και από το σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων Vélib του Παρισιού.

Με πληροφορίες από The Guardian



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back