Και ξαφνικά, τις τελευταίες ημέρες, η περιοχή του Βοτανικού από το Παραλίμνιο Ψυχαγωγικό Πάρκο μέχρι την πρώτη γέφυρα του πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου έχει μετατραπεί σε έναν τόπο εργοταξίου. Καθημερινά, πηγαινοέρχονται φορτηγά που μεταφέρουν τόνους χώμα, ενώ οι εργάτες έχουν πιάσει δουλειά και διαμορφώνουν την παραλίμνια αυτή περιοχή.
Για την όλη «κινητοποίηση» υπεύθυνη είναι η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία προχωρά με εντατικούς ρυθμούς στην επιχωμάτωση ενός άχρηστου εδώ και πολλά χρόνια αρδευτικού καναλιού (κάτω από την πρώτη γέφυρα) και στην κατασκευή ενός πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου, στις παρυφές των ιχθυολεκανών και της λίμνης.
Η όλη παρέμβαση δεν εκτελείται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου, όπως θα περίμενε κανείς. Τέτοιο έργο… ανάπλασης δεν υπάρχει στα κατάστιχά της. Κι αυτό επειδή οι εν λόγω εργασίες γίνονται υπό τον συντονισμό της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας με αιτιολογία την ασφάλεια των πολιτών. Και πάλι βέβαια επίσημος τίτλος έργου και προϋπολογισμός δεν υπάρχουν. Οι εργασίες γίνονται με τη συνδρομή της ΤΕΡΝΑ, η οποία και μεταφέρει υλικά από τις εκσκαφές στην Ιόνια οδό, και μηχανημάτων της Περιφέρειας, σύμφωνα με την Πολιτική Προστασία.
Η Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας, με την οποία επικοινώνησε ο «Τύπος Ιωαννίνων», επικαλείται λοιπόν την επικινδυνότητα του αρδευτικού καναλιού, υπενθυμίζοντας τα τροχαία δυστυχήματα που έχουν γίνει στο παρελθόν, λόγω της απότομης και κλειστής στροφής του δρόμου. Τη διαχείριση του καναλιού αυτού έχει ο Γενικός Οργανισμός Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ) της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας. Ο ΓΟΕΒ έχει συναινέσει ουσιαστικά στο «κλείσιμο» του αρδευτικού καναλιού δεδομένου ότι αυτό δεν λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια.
Τα περί επικινδυνότητας είναι αναμφισβήτητα, όπως και ότι το κανάλι αυτό αποτελούσε και μία εστία μόλυνσης. Η επιχωμάτωσή του βέβαια θα πρέπει να συνοδευτεί και από μια παρέμβαση-ανάπλαση του νέου, κοινόχρηστου δημόσιου χώρου που δημιουργείται –και μάλιστα δίπλα στη λίμνη. Μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει σαφές τι μέλλει γενέσθαι εκεί –πάρκο, πλατεία, χώρος πρασίνου, πλακόστρωτο;
Όσον αφορά το πεζοδρόμιο που βρίσκεται υπό κατασκευή (για να είμαστε ακριβείς, αυτή τη στιγμή μιλάμε για μια επιχωματωμένη έκταση με μορφή πεζοδρομίου), το ζήτημα της ασφάλειας τίθεται και εδώ, καθώς στον παραλίμνιο αυτόν δρόμο, ο οποίος χρησιμοποιείται από πολλούς περιπατητές και δρομείς, δεν υπάρχει κανένα πεζοδρόμιο. Η Περιφέρεια Ηπείρου αποφάσισε να φτιάξει ένα πεζοδρόμιο από τη μεριά της λίμνης, δίπλα από τις ιχθυολεκάνες του ΓΟΕΒ, για να υπάρξει σύνδεση με τον πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο επί του αναχώματος.
Για την παρέμβαση αυτή, υπάρχει σχετική περιβαλλοντική αδειοδότηση. Το 2015, ο Φορέας Διαχείρισης Λίμνης κατέθεσε στις αρμόδιες υπηρεσίες μια μελέτη για τη διαμόρφωση-ανάκτηση της παραλίμνιας περιοχής στον Βοτανικό. Όταν η επιτροπή περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου κλήθηκε να γνωμοδοτήσει κι αυτή με τη σειρά της, είπε «ναι» (κατά πλειοψηφία) με την προϋπόθεση ότι θα προβλεφθεί πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος. Όπερ και εγένετο.
Και δύο χρόνια μετά, η Περιφέρεια Ηπείρου ξεκίνησε να φτιάχνει ένα πεζοδρόμιο (που θα έχει προφανώς διττή χρήση), χωρίς τα τεχνικά του χαρακτηριστικά να είναι γνωστά και σε ποιο βαθμό η παρέμβαση αυτή επηρεάζει τον σχεδιασμό του Φορέα Διαχείρισης. Σημειωτέον δε ότι ακόμα και με αυτή την παρέμβαση της Περιφέρειας δεν υπάρχει σύνδεση με τον υπόλοιπο πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο επί της Ακτής Μιαούλη. Κι αυτό επειδή, μεσολαβεί ένα «τυφλό» κομμάτι από την Ακτή Μιαούλη μέχρι περίπου το Παραλίμνιο Ψυχαγωγικό Πάρκο, εκεί που βρίσκεται το πάρκο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης του Φορέα Διαχείρισης.
Εκ των πραγμάτων, τίθεται εκ νέου ένα ζήτημα σχεδιασμού των δράσεων στην παραλίμνια περιοχή τόσο από την Περιφέρεια Ηπείρου όσο κυρίως από τον δήμο Ιωαννιτών και κατά πόσο αυτές οι δράσεις εντάσσονται σε μια ενιαία λογική.