Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 4-10-2018, 15:00
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Την πρώτη του παρέμβαση ως «δυνάμει υποψήφιος βουλευτής» κάνει ο αντιδήμαρχος Παντελής Κολόκας, με μια ανακοίνωση που υπό κανονικές συνθήκες, θα την υπέγραφε ο θεσμικός φορέας στον οποίο συμμετέχει, ο Δήμος Ιωαννιτών. 

Ο κ. Κολόκας ζητάει δεύτερη πρόσβαση του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων στην Εγνατία, μέσω της πλευράς του Περάματος (που είναι και το κύριο εκλογικό πεδίο αναφοράς του άλλωστε), κάνοντας μια αναδρομή στο θέμα. Υπογράφει δε ως αντιδήμαρχος Ιωαννίνων. Σημειωτέον, το κομμάτι αυτό δεν είναι καν στην ευθύνη του, καθώς είναι αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού.

Η υπόθεση αρκετά πίσω, στις πρόσφατες δεκαετίες και στις περιπτώσεις που το θέμα συζητήθηκε, αλλά και στο μόνιμο αποτέλεσμα που ήταν… μηδενικό. «Εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς την ζωτική σημασία ενός κόμβου στη θέση Δρίσκος, το σημείο δηλαδή που διασταυρώνεται η παλαιά εθνική οδός Ιωαννίνων-Τρικάλων με την Εγνατία οδό. Παρότι αρχικά η κατασκευή του κόμβου είχε προβλεφθεί, δυστυχώς στην πορεία υποβαθμίστηκε η αναγκαιότητα της κατασκευής του και έμεινε μόνο στα σχέδια επί χάρτου, γεγονός που εκτός των άλλων, δεν συνάδει ούτε με τις επιταγές του προγράμματος ‘Τουριστική Εγνατία’, ενός προγράμματος το οποίο είχε εκπονηθεί με φιλόδοξες προοπτικές από τις τότε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς» αναφέρει μεταξύ άλλων.

Η συζήτηση «κόμβος στο βόρειο τμήμα του λεκανοπεδίου» επανήλθε πριν από μια οκταετία περίπου. Η Εγνατία είχε δεσμευτεί τότε για μελέτη νέων κόμβων που δεν ολοκληρώθηκε, ενώ το 2011 προκρίθηκε η λύση της εξόδου στη Μπαλντούμα (μέχρι Πέραμα) και βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου. Ούτε αυτή η προοπτική κατέληξε όμως σε κάτι.

Το κόστος αυτής της παρέμβασης, εφόσον η Εγνατία αναλάμβανε τη μελέτη, εκτιμιόταν τότε στο 1 εκατ. ευρώ. Ο κ. Κολόκας αναφέρει ότι η δαπάνη θα ελαχιστοποιηθεί «αν αντισταθμιστεί με τα οφέλη που θα αποκομίσει ο τόπος, με την εξάλειψη κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων που δημιουργεί η απουσία του».

Πρακτικά, το λεκανοπέδιο έχει… 1,5 κόμβο και όχι συνεχούς κυκλοφορίας. Διαθέτει δηλαδή τη μοναδική είσοδο-έξοδο στην εθνική προς Άρτα, με… φανάρια και μια έξοδο λίγα χιλιόμετρα πριν, στο Κουτσελιό. Τα Γιάννενα είναι όντως η μοναδική πόλη η οποία δεν διαθέτει κανονικό κόμβο εισόδου-εξόδου στην Εγνατία.

Ο κ. Κολόκας καταλήγει λέγοντας: «Κρίνεται σήμερα επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας  κόμβου στη θέση Δρίσκος, ο οποίος, ελλείψει και επαρκώς βοηθητικού οδικού δικτύου, θα αποφορτίσει άμεσα το κυκλοφοριακό της πόλης με όσα αυτό συνεπάγεται, (ρύπανση, ταλαιπωρία) και παράλληλα θα βάλει τέλος στην απομόνωση όλων αυτών των περιοχών της Β.Δ. πλευράς του λεκανοπεδίου και στην ολιγωρία της πολιτείας απέναντι στα προβλήματα των  κατοίκων».



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα