Το θέμα των θέσεων πάρκινγκ ΑμεΑ είναι από τα πιο φλέγοντα στην πόλη, ως τμήμα μιας ευρύτερης συζήτησης για την προσβασιμότητα, στην οποία τα Γιάννενα δεν παίρνουν «καλό βαθμό».
Θέματα όπως η πρόσβαση ΑμεΑ σε δημόσια κτίρια, η ασφάλεια στα πεζοδρόμια και τους δρόμους της πόλης, παραμένουν ανοιχτά, είτε όταν τα «έξυπνα φανάρια» δεν δουλεύουν, είτε όταν πάρκινγκ ΑμεΑ σε σχολεία μετακινούνται και «πνίγονται» σε σημεία του παραλιμνίου μετώπου.
Στην τελευταία συνεδρίαση λογοδοσίας του δημοτικού συμβουλίου Ιωαννίνων, η παράταξη «Ιωάννινα_2023» έφερε το θέμα προς συζήτηση, ζητώντας πληροφορίες από τη δημοτική αρχή για τις θέσεις και τις υποδομές που διευκολύνουν τους πολίτες με αναπηρία.
«Στον Δήμο μας, από ότι διαφαίνεται, δεν έχει υπάρξει μία συνολική και σοβαρή αντιμετώπιση των θεμάτων αυτών. Πολλοί συνδημότες μας, που είτε οι ίδιοι έχουν κινητική αναπηρία, είτε είναι γονείς -κηδεμόνες Παιδιών-Ατόμων με Αναπηρία (τετραπάρεση και με ή χωρίς την χρήση αμαξιδίου), είτε είναι εμποδιζόμενα άτομα, όπως γονέας με καροτσάκι μωρού, ηλικιωμένος με κινητικά προβλήματα, άτομα μετά από ατυχήματα, κλπ., έχουν έντονα και συνεχώς αυξανόμενα ερωτήματα και προβληματισμούς σχετικά με τις ενέργειες των δημοτικών αρχών, προηγούμενων και σημερινής, για εύκολη και ασφαλή στάθμευση σε δημοτικές οδούς και δημοτικά πάρκιγκ και για απρόσκοπτη και ελεύθερη προσπέλαση σε δημοτικούς, σχολικούς και δημόσιους χώρους» είπε η εισηγήτρια της παράταξης, Λούλα Βέρμπη.
Απαντώντας εκ μέρους της δημοτικής αρχής, ο αντιδήμαρχος Κώστας Γκόγκος έδωσε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για τις θέσεις πάρκινγκ:
Στα Γιάννενα λοιπόν υπάρχουν 141 ατομικές θέσεις παρκαρίσματος-οι θέσεις που ορίζονται με αποφάσεις του Δήμου, στους δρόμους της πόλης.
Υπάρχουν επίσης 82 γενικές θέσεις ΑμεΑ (έξω από σχολεία, δημόσια και δημοτικά κτίρια, υπηρεσίες κ.λπ.).
Το 2018, υπήρχαν 53 θέσεις.
Συνολικά, στην πόλη καταγράφονται 2.931 θέσεις στάθμευσης στη Β’ ζώνη (κυρίως το αστικό κομμάτι του «παλιού Δήμου») και 1.000 θέσεις στην Α’ ζώνη, στο κέντρο, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη για την ελεγχόμενη στάθμευση.
Τα δεδομένα της μελέτης, που ωστόσο είναι παρωχημένα καθώς έχουν αλλάξει σημαντικά οι αριθμοί και οι υποδομές (μεγαλύτερα πεζοδρόμια κ.λπ.), είναι ένα ενδιαφέρον μέτρο σύγκρισης.
Κατά τα λοιπά, ο κ. Γκόγκος είπε ότι έχουν τοποθετηθεί ράμπες σε 36 σχολεία, 8 εκ των οποίων χρειάζονται ακόμα κάποια στοιχεία (πχ πλαϊνή μπάρα-κάγκελα) για να ολοκληρωθούν.
Ο κ. Γκόγκος τόνισε ότι «η κατάσταση δεν είναι η καλύτερη που θα μπορούσε συνολικά για τη διευκόλυνση της μετακίνησης ΑμεΑ, γίνονται όμως προσπάθειες για να βελτιωθεί», ενώ ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας είπε ότι «η σημερινή κατάσταση στο Δήμο μας δεν τιμά μια σύγχρονη κοινωνία. Όλες οι προσπάθειες που καταβάλλονται από όλες τις δημοτικές αρχές γίνονται σε ένα ήδη δομημένο αστικό τοπίο που δεν επιτρέπει να λυθούν εύκολα αυτά τα προβλήματα».
Είπε επίσης ότι αν οι Δήμοι χρηματοδοτούνταν καλύτερα από την κυβέρνηση, θα μπορούσαν να παρέμβουν περισσότερο στην καθημερινότητα των πολιτών…