Oikonomou pisoi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Γύρος είναι… στις λεπτομέρειες

Εικόνα του άρθρου Ο Γύρος είναι… στις λεπτομέρειες
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/07/2020, 03:17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι είναι ο Γύρος της Λίμνης για τα Γιάννενα; Καταρχάς, είναι κάτι περισσότερο από ένα «δρομικό γεγονός», καθότι είναι ένας αστικός αγώνας δρόμου με τοπικό οικονομικό αποτύπωμα. Αυτό το ίχνος καταγράφει η μελέτη της Real Time Events για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, την οποία παρουσίασε ο Γύρος της Λίμνης και το Επιμελητήριο σε ειδική εκδήλωση, στο Epirus Palace.

Καταρχάς, οι αγώνες δρόμου φαίνεται ότι αποτελούν «κρισιακό φαινόμενο», τουλάχιστον χρονολογικά. Σύμφωνα με τη μελέτη, τη δεκαετία 2010-2019 αυξήθηκαν 307% σε διοργανώσεις, 809% σε συμμετοχές. Κοινώς, πριν την κρίση… δεν τρέχαμε.

Ο Γύρος της Λίμνης όμως, είναι μια προγενέστερη διοργάνωση. Ξεκίνησε το 2007 και με εξαίρεση το 2014, παρουσιάζει συνεχή αύξηση των συμμετοχών. Από τις 200 του πρώτου αγώνα, έχει φτάσει στις 3.900 περσινές.

Το 2019 συμμετείχαν ελαφρά περισσότεροι Γιαννιώτες, σε σχέση με τους συμμετέχοντες άλλων πόλεων. 1,5% ήρθε από το εξωτερικό.  

Κυρίως, οι συμμετέχοντες είναι άνδρες, 36-45 ετών και αμέσως μετά, 46-55 ετών, με πανεπιστημιακό πτυχίο και εισόδημα έως 15.000 ευρώ, το χρόνο.

Το εντυπωσιακό είναι ότι οι συμμετέχοντες-ουσες στο Γύρο Λίμνης… δεν παίζουν. Οι περισσότεροι (62,5%) παίρνουν μέρος στον αγώνα των 30 χιλιομέτρων και σε ποσοτό 79% τρέχουν σε πάνω από τρεις αγώνες το χρόνο. Επίσης, από τους βασικούς λόγους, είναι ότι ο Γύρος της Λίμνης που γίνεται Σεπτέμβριο, είναι «entry» αγώνας για το Μαραθώνιο της Αθήνας, συμπίπτει δηλαδή με την προετοιμασία των αθλητών-τριών για τον κλασικό αγώνα.

Επίσης, συντριπτικά οι ερωτηθέντες-είσες μένουν ικανοποιημένοι-ες (σε ποσοστό 90%) και γενικώς, θεωρούν ότι ο αγώνας προσθέτει στο τουριστικό προφίλ της πόλης.

Ζητάνε ωστόσο καλύτερη διαχείριση του χώρου εκκίνησης-τερματισμού, περισσότερα «ανταποδοτικά» όπως μπλουζάκια, φωτογραφίες κ.λπ.

Στα πιο… οικονομικής φύσης δεδομένα της έρευνας, η συντριπτική πλειοψηφία έρχεται με αυτοκίνητο στα Γιάννενα για τον αγώνα και μένει σε ξενοδοχείο (66,5%). Μένει ικανοποιημένη από τις τιμές και τις υπηρεσίες και αποτελεί το 0,38% των ετήσιων διανυκτερεύσεων στην πόλη για τους αλλοδαπούς και το 0,76% για τους Έλληνες. Κοινώς, πάνω από το 1% των διανυκτερεύσεων, προέρχεται από έναν αγώνα.

Η έρευνα εκτιμάει ότι ο αγώνας καλύπτει το 54,7% των κλινών του νομού.

Συνεισφέρει δε 49 ευρώ για κάθε 1 ευρώ που επενδύει η τοπική οικονομία. Η αναλογία είναι εντυπωσιακή, καθώς ο κλασικός μαραθώνιος της Αθήνας εκτιμάται ότι επιστρέφει 28 ευρώ για κάθε 1 ευρώ επένδυσης (στοιχεία 2009).

Η διοργάνωση στοχεύει πιο ψηλά για το μέλλον: Θέλει να αυξήσει 50% τα έσοδα και να φτάσει τις 7.000 συμμετοχές στο τέλος του 2023, με το 10% να έρχεται από εξωτερικό.  

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back