Στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), και συγκεκριμένα στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος» 2014-2020 εντάχθηκε, όπως αναμενόταν, το έργο της σύνδεσης της Ιόνιας οδού με τα Τζουμέρκα, με συνολικό προϋπολογισμό 30,1 εκατ. ευρώ.
Την απόφαση ένταξης υπέγραψε, όπως προβλέπεται από τη διαδικασία για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα του επιχειρησιακού προγράμματος, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης. Φορέας υλοποίησης του οδικού αυτού άξονα είναι η Περιφέρεια Ηπείρου.
Ο δρόμος θα ξεκινάει από τον ανισόπεδο κόμβο Τερόβου της Ιόνιας οδού και θα καταλήγει στη 2η επαρχιακή οδό Ιωαννίνων-Γέφυρα Πλάκας, στα Πηγάδια, πάνω από το Καλέντζι. Πρόκειται για χάραξη ενός νέου δρόμου 10 χλμ. περίπου (9,809.77 μ.) και όχι για βελτίωση κάποιας υφιστάμενης οδού. Με τον νέο αυτόν δρόμο, θα φτάνει κανείς από τον κόμβο του Τερόβου μέχρι την ευρύτερη περιοχή του Καλεντζίου σε οκτώ λεπτά.
Τα Τζουμέρκα περίμεναν εδώ και πολλά χρόνια έναν δρόμο σύνδεσης με αυτοκινητόδρομο. Κι αφού το όνειρό τους για σύνδεση με την Εγνατία οδό έληξε άδοξα προ πολλού, εναπόθεσαν τις ελπίδες τους στην Ιόνια οδό. Αναμφίβολα, τα 10 αυτά χλμ. θα δώσουν μια νέα, αναπτυξιακή ανάσα στην περιοχή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το πιο απομονωμένο ίσως μέρος της Ηπείρου θα γίνει άμεσα προσβάσιμο. Από τα πιο δύσκολα σημεία της υπάρχουσας πρόσβασης στα Τζουμέρκα παραμένει το κομμάτι από το Καλέντζι μέχρι τη Γέφυρα Πλάκας. Υπάρχει πάντως δέσμευση του κ. Καχριμάνη και της περιφερειακής αρχής για βελτίωση και αναβάθμιση του υπόλοιπου οδικού άξονα: αρχικά από τα Πηγάδια έως τη Γέφυρα Πλάκας και στη συνέχεια μέχρι την Πράμαντα. Ήδη, η Περιφέρεια Ηπείρου συνεργάζεται με το ΙΓΜΕ για τις απαραίτητες μελέτες. Προς το παρόν, όμως, η «συνέχεια» της οδικής σύνδεσης με τα Τζουμέρκα βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο.
Όσον αφορά τώρα τον νέο δρόμο των 10 χλμ. που προχωρά, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν: γέφυρα μήκους 134 μ., πέντε ισόπεδους κόμβους, οδοφωτισμούς γέφυρας και κόμβων, τεχνικά έργα απορροής ομβρίων, οδοστρωσία, ασφαλτικά, σήμανση. Με σκοπό την ομαλή απορροή των ομβρίων, τόσο από τις λεκάνες απορροής της ευρύτερης περιοχής όσο και από το κατάστρωμα των οδικών τμημάτων, θα κατασκευαστούν 33 κιβωτοειδείς οχετοί διαφόρων διαστάσεων, 15 σωληνωτοί οχετοί Φ100 καθώς και τάφροι. Τέλος, στο έργο περιλαμβάνονται αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, η σύνδεση των pillar ηλεκτροφωτισμού και οι μετατοπίσεις των δικτύων ΔΕΔΔΗΕ και ΟΤΕ.