Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο δακτύλιος πάει… Περιφέρεια

Εικόνα του άρθρου Ο δακτύλιος πάει… Περιφέρεια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/03/2018, 09:17
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τον δρόμο προς την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του επιχειρησιακού προγράμματος «Ήπειρος 2014-2020» της Περιφέρειας Ηπείρου παίρνει το οδικό έργο «κόμβος Πανηπειρωτικού Σταδίου-κόμβος Βογιάνου». Το δημοτικό συμβούλιο Ιωαννίνων, στη χτεσινή του συνεδρίαση, αποφάσισε να υποβάλει αίτηση χρηματοδότησης για την κατασκευή του δακτυλίου της πόλης, στο πλαίσιο σχετικής πρόσκλησης, αλλά και της εγκεκριμένης Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ιωαννιτών. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 27 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 2,1 εκατ. ευρώ αφορούν απαλλοτριώσεις.

Την εισήγηση στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου έκανε ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Θανάσης Μανταλόβας, ο οποίος έκανε λόγο για «το μεγαλύτερο έργο που έχει υποβάλει ο Δήμος στο πρόγραμμα». Ανέφερε δε ότι το έργο έχει εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας.

Στην ίδια πρόσκληση του επιχειρησιακού προγράμματος «Ήπειρος 2014-2020», ο δακτύλιος της πόλης αναμένεται να έχει... παρέα και την οδό Νιάρχου με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Ηπείρου. Δύο έργα που για αρκετό καιρό πέρσι κονταροχτυπιούνταν σε πολιτικό επίπεδο (με τις σχέσεις της Περιφέρειας Ηπείρου και του Δήμου Ιωαννιτών να ήταν τεταμένες), αλλά για τα οποία τελικά βρέθηκε η μαγική λύση της υπερδέσμευσης πόρων.

Η συγκεκριμένη πρόσκληση για υποδομές-μεταφορές, η οποία αφορά αποκλειστικά τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ιωαννιτών, έχει προϋπολογισμό 15 εκατ. ευρώ. Για αρκετό καιρό είχε τεθεί το δίλημμα «Πανηπειρωτικό Στάδιο-κόμβος Βογιάνου» ή «οδός Νιάρχου» λόγω των περιορισμένων πόρων. Και τα δύο έργα συμμετέχουν στο σχέδιο βιώσιμης αστικής ανάπτυξης του Δήμου. Ωστόσο, αρχικά μόνο ο δακτύλιος της πόλης θεωρούνταν έργο α’ προτεραιότητας, κι όχι η οδός Νιάρχου. Τελικά, και τα δύο χαρακτηρίστηκαν α’ προτεραιότητας, με τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης να τροποποιεί το ποσοστό δέσμευσης πόρων. Και κάπως έτσι τα 15 εκατ. ευρώ έφτασαν, σε διαχειριστικό επίπεδο, στα 58 εκατ. ευρώ, για να «χωρέσουν» και τα δύο οδικά έργα.

Ο σχεδιαζόμενος οδικός άξονας θα είναι μήκους 4,4 χλμ. περίπου και θα αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική νησίδα. Το υπό μελέτη οδικό έργο συνδέει την οδό Βογιάννου μέσω των λεωφόρων Γεννηματά, Ιωνίας και Ειρήνης μεταξύ των οικισμών Ανατολής-Κατσικά και μιας προτεινόμενης περιαστικής οδού στο νότιο όριο του οικισμού Ανατολής, με την οδό Ιωαννίνων στο ύψος του Πανηπειρωτικού Σταδίου.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back