dodoni back
ΑΛΜΠΟΥΜ

Μπλουζ στον κόκκινο ήλιο

Εικόνα του άρθρου Μπλουζ στον κόκκινο ήλιο
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/07/2024, 14:49
ΑΛΜΠΟΥΜ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πριν από 32 (ολόκληρα πλέον) χρόνια, συν καμιά δεκαριά μέρες, οι Kyuss (Κάιους, αλλά και… Καγιάς στην Ελλάδα, επί χρόνια), κυκλοφορούσαν το Blues for the Red Sun.

Η καλιφορνέζικη τετράδα ήταν όλοι ένας κι ένας και οι συνήθειές της, που περιλάμβαναν πολλή… έρημο, είχαν επηρεάσει φανερά τον ήχο της. Ήταν ο stoner ήχος που τότε, δεν ήταν τελματωμένος (όσο σήμερα), αλλά η σύμφυση των Sabbath, της παρανοημένης χαρντ ψυχεδέλειας των ‘70s και του γκραντζ, απέδιδε στα χέρια του Γκαρσία, του Χομ, το Ολιβέρι και του Μπραντ Μπγιορκ, ίσως του πιο ταλαντούχου από όλους τους Kyuss.

Έτσι λοιπόν, τελευταία μέρα του Ιουνίου του ’92, κυκλοφόρησαν τα μπλουζ του κόκκινου ήλιου, τα οποία ξεκινούσαν με το Thumb, ένα από τα καλύτερα κομμάτια της μπάντας και συνέχιζαν με το Green Machine, ίσως το πιο αναγνωρίσιμο κομμάτι τους, μαζί με το Gardenia.

O δίσκος είχε και άλλα highlights όπως το Mondo Generator του Ολιβέρι, που αργότερα έγινε και… σπιν οφ μπάντα, αλλά και το Allen’s Wrench, μια μαστορική αναφορά, καθώς και το Apothecaries Weight.

Το BftRS μπορεί να έφτασε στα ύψη του ως συλλογική δουλειά, αλλά ίσως δεν υπήρχε αν στη μπάντα δεν έπαιζε αυτός ο απίθανος πολυοργανίστας, ο Μπραντ Μπγιορκ, ο οποίος είχε συλλάβει την ιδέα του άλμπουμ, ήτοι την υφέρπουσα ηχογράφηση με τα πάντα κουρδισμένα σε… υπόSabbath κλίμακες, την έντονη αίσθηση της αιώρησης και γενικώς, την παράξενη αίσθηση που απέπνεε ο δίσκος.

Δεν είναι τυχαίο ότι αργότερα, στο Sky Valley, ο Μπγιόρκ διαφώνησε με τον Χομ για τη μουσική κατεύθυνση του γκρουπ, και αποχώρησε.

Ωστόσο η ιστορία είχε ήδη γράψει δύο τρομερά άλμπουμ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3