Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 6-07-2020, 14:26
ΕΛΛΑΔΑ

Η κυβέρνηση αποφάσισε επιτέλους να δημοσιεύσει τη «λίστα Πέτσα», με τα ποσά που πήρε κάθε μέσο σε όλη τη χώρα για την καμπάνια «Μένουμε σπίτι». Η λίστα έχει πολλά… ενδιαφέροντα σημεία, καθώς εν πολλοίς επιβεβαιώνονται διάφορες καταγγελίες, τις οποίες ο κ. Πέτσας δεν έχει μπορέσει να δικαιολογήσει.

Μιλώντας σήμερα, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κ. Πέτσας απέδωσε στην εταιρία Initative το «σχέδιο ενημέρωσης», προσπαθώντας να απέλθει ευθυνών της κυβέρνησης.

Στη λίστα όμως υπάρχουν ακόμα και μέσα που δεν είναι στο μητρώο online media ή που δεν απασχολούν κανέναν εργαζόμενο δημοσιογράφο. Ο κ. Πέτσας πάντως, είπε ότι «η πολιτεία προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου ενημέρωσης, την εκπόνηση του οποίου ανέθεσε σε ανάδοχο που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό για να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά».

Μπορείτε να δείτε όλα τα στοιχεία, εδώ:


Συμπλήρωσε επίσης ότι «με γνώμονα τη διαφάνεια και τον σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων, προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των Μέσων που θα συμμετείχαν στην εκστρατεία θα γίνονταν από το Υπουργείο Οικονομικών, με βάση τα τιμολόγια που θα εκδίδονταν και χωρίς, φυσικά, επιστροφές».  Παρεπιπτόντως, στη λίστα υπάρχουν ακόμα και περιπτώσεις μέσων που δεν διαθέτουν εταιρική υπόσταση…

Ο κ. Πέτσας προσπάθησε να δικαιολογήσει τη μεγάλη καθυστέρηση, λέγοντας ότι «χρειαζόταν να πραγματοποιηθεί ο ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος, ώστε να διακριβωθεί ότι έγιναν από κάθε μέσο ξεχωριστά, οι καταχωρίσεις, οι αναρτήσεις και η μετάδοση των μηνυμάτων της εκστρατείας ενημέρωσης».

Στο μεταξύ, οι Ενώσεις Συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ) με κοινή τους επιστολή, ζητούν να ενημερωθούν μεταξύ άλλων για τα εξής:

  • για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά την συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες
  • ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους
  • για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.

Ζητούν επίσης να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ.

  • Να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας.
  • Να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ’ όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.
  • Να απαντηθεί εάν, σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να  δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης.
  • Να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου Τύπου θα εφαρμοστούν και πότε
200 λέξεις απομένουν.
  • anthoula
    anthoula
    δεν βλέπω πουθενά τη λίστα
    200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα