ΕΚΛΟΓΕΣ

Πολιτική διαφήμιση: Ποιοι ξοδεύουν τα περισσότερα σε Facebook, Google

Εικόνα του άρθρου Πολιτική διαφήμιση: Ποιοι ξοδεύουν τα περισσότερα σε Facebook, Google
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/05/2024, 18:09
ΕΚΛΟΓΕΣ - ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ

Η πολιτική διαφήμιση δεν είναι πια αυτή που ήταν παλιότερα, ούτε καν αποτελεί μια βασική (και πιο διαφανή) πηγή εσόδων για τα ΜΜΕ στην Ελλάδα.

Σήμερα, λιγότερο από ένα μήνα πριν από τις ευρωεκλογές, η ελληνική προεκλογική εκστρατεία αναλώνεται σχεδόν αποκλειστικά στα social media και στο δίκτυο αναζήτησης της Google και καθόλου στα ΜΜΕ καθαυτά.

Καταρχάς, μια μικρή περιγραφή για το πώς λειτουργούν οι πολιτικές διαφημίσεις στο ίντερνετ: όπως… όλες οι διαφημίσεις, δηλαδή συναρτώνται με ό,τι διαβάζετε περισσότερο ή με το περιεχόμενο των ιστοτόπων που διαβάζετε, αλλά για να τοποθετηθούν, τόσο η Google, όσο και η Meta (Facebook), απαιτούν μια σειρά πράγματα που να υποδηλώνουν την πηγή των χρημάτων.

Κοινώς, αν κάνετε διαφήμιση μέσω τρίτων θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί-ες, γιατί υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να δίνετε χρήματα και είτε να βρεθείτε ελεγχόμενοι-ες για αντιδεοντολογικές πρακτικές ή η προβολή να περιορίζεται σημαντικά.

Ποιοι ξοδεύουν όμως περισσότερα αυτή την προεκλογική περίοδο, μέχρι στιγμής;

Με βάση τα στοιχεία της Meta, την τελευταία βδομάδα στην Ελλάδα παίζουν κυρίως διαφημίσεις του Ευρωκοινοβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και της… Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών, για τις εκλογές του ΤΕΕ όμως.

Η ΔΚΜ έχει δαπανήσει 2.252 ευρώ σε 5 καταχωρήσεις, τις τελευταίες επτά ημέρες.

Γενικά, το ΤΕΕ έχει κάνει μια επιλεκτική διαφημιστική καμπάνια το τελευταίο διάστημα, επ’ ευκαιρία του ιωβηλαίου του…

Στη δε Ήπειρο, έχει δαπανηθεί την τελευταία βδομάδα το ποσό των 1.766 ευρώ σε πολιτική διαφήμιση. Πρώτος είναι ο Λευτέρης Καρχιμάκης του ΠΑΣΟΚ και ακολουθούν η Εύη Χριστοφιλοπούλου (ΝΔ), το Ευρωκοινοβούλιο, ο Ορέστης Ομράν (ΝΔ) και ο Νίκος Παπανδρέου (ΠΑΣΟΚ).

Πανελλαδικά, ο Νίκος Παπανδρέου, υποψήφιος του ΠΑΣΟΚ είναι πρώτος στη λίστα δαπανών με 2.231 ευρώ και ακολουθεί ο Ορέστης Ομράν και η Εύη Χριστοφιλοπούλου, αμφότεροι με δαπάνες άνω των 1.500 ευρώ τη βδομάδα.

Στη δε Google, το διάστημα 1-13 Μαΐου, ο πολιτικός σχηματισμός με το μεγαλύτερο ποσό δαπάνης στην Ελλάδα είναι το renew Europe, η συμμαχία Φιλελεύθερων που στην Ελλάδα, εκπροσωπείται από τον διαγραμμένο από τη ΝΔ ευρωβουλευτή, Γιώργο Κύρτσο. Το Renew Europe Group έχει δαπανήσει 5.250 ευρώ, κατά το παραπάνω διάστημα.

Ακολουθούν το ΠΑΣΟΚ με 3.500 ευρώ και η Νέα Αριστερά με 2.900 ευρώ.

Πέραν της ιδιαίτερης τοποθέτησης της πολιτικής διαφήμισης στο ίντερνετ, τα πολιτικά κόμματα στην πράξη ακολουθούν μια επικοινωνιακή πολιτική, στο πλαίσιο της οποίας ανακοινώσεις για περιοδείες μελών και υποψηφίων τους, μάλλον κατά λάθος στέλνονται στα ΜΜΕ...


(photo: ΑΙ)


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back