ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μετά το Επισκοπικό, κόμβος και στο ΙΚΕΑ

Εικόνα του άρθρου Μετά το Επισκοπικό, κόμβος και στο ΙΚΕΑ
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/04/2024, 18:53
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η Περιφέρεια Ηπείρου συνεχίζει την πολιτική της οδικής ασφάλειας με την κατασκευή κόμβων. Αυτή τη φορά, θέλει να κατασκευάσει έναν κυκλικό κόμβο στην περιοχή του ΙΚΕΑ –εκεί που σήμερα υπάρχει η οδική γέφυρα.

Στην επερχόμενη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, στις 30 Απριλίου, η περιφερειακή αρχή θα εισηγηθεί την προσφυγή σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με εφαρμογή του περίφημου άρθρου 32 για την ανάθεση μελέτης προϋπολογισμού 74.400 ευρώ. Πρόκειται για το περίφημο άρθρο 32 το οποίο ενεργοποιείται, κατά τον νομοθέτη, μόνο για έργα ή δράσεις κατεπείγουσας ανάγκης. Η περιφερειακή αρχή του Αλέκου Καχριμάνη δεν κάνει όμως διακρίσεις και το εφαρμόζει σχεδόν παντού.

Σύμφωνα με την εισήγηση, η κατεπείγουσα ανάγκη για τη μελέτη αυτή του κόμβου στοιχειοθετείται ως εξής: «Στο πλαίσιο της οδικής ασφάλειας απαιτείται η κατασκευή κυκλικού κόμβου στην περιοχή των ΙΚΕΑ επί της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας και η σύνδεσή του με το υφιστάμενο δίκτυο της περιοχής προς αποφυγή ατυχημάτων».

Επί της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας, εκτός του κόμβου στο ύψος της Εγνατίας οδού, έχει κατασκευάσει ή κατασκευάζει έναν διπλό κυκλικό κόμβο στη Νεοκαισάρεια και έξω ακριβώς από το ξενοδοχείο Epirus Palace και έναν διπλό κυκλικό κόμβο στο Επισκοπικό και στο Μπιζάνι, για τον οποίο ο κ. Καχριμάνης έχει δεχθεί έντονη κριτική λόγω του υψηλού προϋπολογισμού, 6,8 εκατ. ευρώ.

Ο νέος υπό μελέτη κόμβος του IKEA βρίσκεται λίγο πιο κάτω.

Η αναγκαιότητα ή όχι ενός κόμβου σε οποιονδήποτε δρόμο, δεν είναι απλό ζήτημα. Η περιφερειακή αρχή έχει προχωρήσει στην «τοποθέτηση» κόμβων σε διάφορα οδικά σημεία, επικαλούμενη τροχαία ατυχήματα. Προφανώς για την αποφυγή ατυχημάτων, η λύση δεν είναι μόνο οι κόμβοι, αλλά και το σωστό παράλληλο οδικό δίκτυο, η ασφαλής είσοδος-έξοδος, η διαπλάτυνση του οδικού άξονα κλπ.

Η περιφερειακή αρχή αποφάσισε όμως ότι οι κόμβοι είναι η λύση για την αναβάθμιση της εθνικής οδού. Ακόμα και αν είναι έτσι, δεν έχει γίνει ποτέ ολοκληρωμένη μελέτη –για παράδειγμα στην εθνική οδό Ιωαννίνων-Άρτας (μέχρι τον κόμβο Αβγού της Ιόνιας οδού, όπως φαίνεται) όπου σχεδιάζει νέες παρεμβάσεις η Περιφέρεια Ηπείρου.


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back