Συντακτης: Γιώργος Πατέλης
Δημοσιευση: 26-01-2018, 22:07
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

«Εάν το Facebook θέλει να αναγνωρίσει τους ‘έμπιστους’ εκδότες τότε θα πρέπει να τους πληρώσει, υιοθετώντας ένα παρόμοιο μοντέλο με τις καλωδιακές τηλεοπτικές πλατφόρμες», ανέφερε ο πρόεδρος της News Corp. 

«Οι εκδότες ενισχύουν προφανώς την αξία και την ακεραιότητα του Facebook μέσω των ειδήσεων και του περιεχομένου τους, αλλά δεν επιβραβεύονται επαρκώς για αυτές τις υπηρεσίες» συμπλήρωσε ο Ρούπερτ Μέρντοχ.

Η δήλωση του Αμερικανού μεγιστάνα των ΜΜΕ, έρχεται μετά τις αλλαγές πολιτικής του Facebook, οι οποίες, υποστηρίζεται ότι θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στους εκδότες. 

Την περασμένη Παρασκευή, ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε ότι το Facebook θα δίνει προτεραιότητα σε ειδησεογραφικά πρακτορεία με βάση την «αξιόπιστα», με τις σχετικές επιδόσεις να καθορίζονται από τις αντιδράσεις των χρηστών. Ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε επίσης ότι το ποσό των ειδήσεων που βλέπουν οι χρήστες στον «τοίχο» τους θα μειωθεί κατά 20%.

Ο Μέρντοχ κατηγόρησε το Facebook και τη Google για τη διάδοση ειδήσεων από αναξιόπιστες πηγές, μέσω αλγορίθμων που είναι «εγγενώς αναξιόπιστοι» και αποκάλεσε τις λύσεις που έχουν προτείνει έως τώρα «ανεπαρκείς».

«Δεν έχω ακόμα δει μια πρόταση που να αναγνωρίζει την επένδυση στην κοινωνική αξία της επαγγελματικής δημοσιογραφίας», ανέφερε.

Το Facebook για περισσότερο από ένα χρόνο προσπαθεί να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη κριτική του ρόλου του στη διάδοση της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας. Με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια χρήστες, πολλοί από τους οποίους βασίζονται σε νέα και πληροφορίες, ο ιστότοπος λειτουργεί ως ο μεγαλύτερος εκδότης στον κόσμο. Αλλά το ίδιο αρνείται αυτόν το ρόλο, δηλώνοντας ότι δεν υποχρεώνεται να αξιολογεί το περιεχόμενο που διακινείται μέσα από τις σελίδες του.

Από την πλευρά τους, πολλοί οργανισμοί ειδήσεων είναι εγκλωβισμένοι στη σχέση τους με το Facebook, το οποίο κατευθύνει μεγάλη επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες τους, αλλά παίρνει σχεδόν όλα τα έσοδα από τη διαφήμιση μέσω διαδικτύου.

Πηγή: The Guardian

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα