Μεγάλος δακτύλιος: Η «μάχη» του επιχώματος

Εικόνα του άρθρου Μεγάλος δακτύλιος: Η «μάχη» του επιχώματος
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/07/2024, 22:23

Το οδικό έργο «Βογιάννου-Πανηπειρωτικό Στάδιο», ο αποκαλούμενος «μεγάλος δακτύλιος» των Ιωαννίνων, συνεχίζει να είναι «εγκλωβισμένο».

Κι αυτό εξαιτίας του επιχώματος που προβλέπεται να κατασκευαστεί σε ένα τμήμα 400 μ. στην Ανατολή, κοντά στο Πανηπειρωτικό Στάδιο, σε μια υγροτοπική περιοχή. Η υπόθεση «επίχωμα» απασχολεί τον Δήμο Ιωαννιτών εδώ και δυόμισι χρόνια. Μέσα σε αυτά τα χρόνια έχουν ειπωθεί πολλές γεωτεχνικές λεπτομέρειες.

Η ουσία του ζητήματος είναι μία: ο κατάλληλος συνδυασμός της ασφάλειας και του κόστους. Η νυν δημοτική αρχή προωθεί τη λύση των χαλικοπασσάλων έναντι μιας άλλης πιο «ελαφριάς» κατασκευής (με γεωαφρό διογκωμένης πολυστερίνης) όπως προβλεπόταν στην αρχική μελέτη. Ήταν από τις πρώτες αποφάσεις που πήρε ως δημοτική αρχή Ιωαννίνων, επικαλούμενη την ασφάλεια του δρόμου. Η απόφαση αυτή επιφέρει ένα σημαντικό επιπρόσθετο κόστος 2,5 εκατ. ευρώ.

Για τον δρόμο αυτόν, το κόστος της σύμβασης που υπάρχει, έχει φτάσει ήδη στα 19 εκατ. ευρώ.

Από την πρώτη στιγμή, ο Δήμος Ιωαννιτών βρήκε απέναντι του την Περιφέρεια Ηπείρου, και συγκεκριμένα τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη που έσπευσε τον Φεβρουάριο να εκφράσει τη διαφωνία του με τη λύση των χαλικοπασσάλων. Σημειωτέον ότι το έργο του μεγάλου δακτυλίου χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020», πολιτικός προϊστάμενος του οποίου είναι ο κ. Καχριμάνης. Η χρηματοδότηση του έργου θα συνεχιστεί μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ήπειρος 2021-2027».

Από τον Φεβρουάριο μέχρι σήμερα, φαίνεται ότι δίνεται μια «μάχη» από την κάθε πλευρά. Πέντε μήνες μετά, δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση για το τι θα γίνει με το επίχωμα. Τη μεγάλη αυτή εκκρεμότητα υπενθύμισε στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα_2023» Τατιάνα Καλογιάννη.

Τα ερωτήματά της καίρια: Τι συμβαίνει και το έργο δεν προχωράει, δεδομένου ότι έχει εγκριθεί η μελέτη με τη λύση των χαλικοπασσάλων και αν ο Δήμος έχει λάβει την έγκριση για την επιπρόσθετη χρηματοδότηση του έργου από τη Διαχειριστική Αρχή του επιχειρησιακού προγράμματος «Ήπειρος».

Ο αντιδήμαρχος Έργων Κώστας Γκόγκος ανέφερε ότι «υπάρχει μια συνεννόηση με την περιφερειακή αρχή που είναι σε εξέλιξη». Ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας, με τη σειρά του, χρησιμοποίησε τη λέξη «διελκυστίνδα». «Υπάρχει μια διελκυστίνδα όσον αφορά την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος» είπε, χωρίς να υπεισέλθει σε άλλες λεπτομέρειες. Πρόσθεσε δε ότι πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να κάνει συγκεκριμένη τοποθέτηση.

Διαβάστε: Μεγάλος δακτύλιος: Το ιστορικό ενός επιχώματος

ΣΧΟΛΙΑ
Ντιμι
Πρόκειται για το πιο άχρηστο μέρος του "μεγάλου δακτυλίου". Θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό πρόβλημα έξω από το Πανηπειρωτικό Στάδιο που μέχρι τώρα ήταν φυσιολογικές οι συνθήκες κυκλοφορίας, γιατί λογικά θα κάνουν και εκεί ακόμα έναν άχρηστο κυκλικό κόμβο σαν εμπόδιο μες την μέση, αλά Epirus Palace. Καταστράφηκε ένας προστατευόμενος υδροβιότοπος για να θα έρθει στην θέση του ένας αυτοκινητόδρομος και η ταχύτητες του, κυριολεκτικά μέσα σε μια ήσυχη γειτονιά. Το πιο βασικό είναι ότι πότε δεν υπήρξε ανάγκη για κάθετο αυτοκινητόδρομο από το Πανηπειρωτικό στον Κατσικά. Δεν υπάρχει κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση που να δικαιολογεί τέτοιο δρόμο αυτού του μεγέθους, όπου θα κόψει και την περιοχή στην μέση, Π.Χ. όπως στα σεισμόπληκτα με την Νιαρχου. Όλη φασαρία γίνετε για να φαγωθούν λεφτά. Το θέμα είναι ότι καταστρέφουν την πόλη με τα άχρηστα έργα τους και δημιουργούν προβλήματα εκεί που δεν υπήρχαν. Εκτός και αν γίνονται όλα αυτά για άλλους πιο σκοτεινούς λόγους και ατζέντες και μια μέρα θα ξυπνήσουμε και θα βρεθούμε προ εκπλήξεως.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back