dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μεγάλος δακτύλιος: το επίχωμα αλλάζει

Εικόνα του άρθρου Μεγάλος δακτύλιος: το επίχωμα αλλάζει
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/01/2024, 20:06
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πριν από λίγες ημέρες, η Δημοτική Επιτροπή Ιωαννίνων αποφάσισε να δώσει παράταση στην ολοκλήρωση του μεγάλου δακτυλίου της πόλης (κόμβος Βογιάννου-Πανηπειρωτικό Στάδιο) μέχρι τον Αύγουστο του 2024.

Όπως είχε σημειώσει σε σχετικό δημοσίευμα ο «Τύπος Ιωαννίνων», το σενάριο αυτό ήταν πολύ αισιόδοξο, με το δεδομένο των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν ακόμα, και δη της οριστικής λύσης που θα επιλεγεί για το επίχωμα σε τμήμα μήκους 400 μ. στον υγρότοπο Τσαμαρά, κοντά στο Πανηπειρωτικό Στάδιο.

Διαβάστε: Στα μισά... του μεγάλου δακτύλιου

Και η οριστική λύση, όπως φαίνεται, βρέθηκε. Ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας έκανε γνωστό ότι τελικά δεν θα προτιμηθεί το ελαφρύ επίχωμα, όπως προβλεπόταν στην αρχική μελέτη (η οποία είχε γίνει κατά την προηγούμενη δημαρχιακή θητεία του), αλλά ένα επίχωμα για τη θεμελίωση του οποίου θα απαιτηθούν χαλικοπάσσαλοι. 

Το «βαρύ» αυτό επίχωμα προτάθηκε από ειδικό γεωτεχνικό, όπως είπε ο κ. Μπέγκας (στο δελτίο Τύπου που ακολούθησε μετά τη συνεδρίαση, γίνεται λόγος για «κορυφαίο ειδικό επιστήμονα που ήρθε στα Γιάννενα...»). «Αναγκαστικά θα προχωρήσουμε τη διαδικασία του επιχώματος με χαλικοπασσάλους και δυστυχώς αυτό θα χρηματοδοτηθεί από πόρους μέσα από τη νέα στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης» τόνισε.

Η λύση των χαλικοπασσάλων είχε προκύψει πριν από ενάμιση χρόνο, με τον τότε αντιδήμαρχο Γιώργο Αρλέτο να κάνει λόγο για ένα επιπρόσθετο κόστος 2 εκατ. ευρώ. Η πρώην δημοτική αρχή αποφάσισε τελικά να κινηθεί προς μια εναλλακτική λύση που αφορούσε την υιοθέτηση του ελαφριού επιχώματος (από EPS-γεωαφρό διογκωμένης πολυεστερίνης) με παράλληλη κατασκευή πλευρικών τοιχίων. Ωστόσο, αποφάσεις δεν πάρθηκαν ποτέ.

Η νέα δημοτική αρχή έρχεται λοιπόν να πάρει τις αποφάσεις της. Η επιλογή ενός επιχώματος με «βαριά» μορφή θα ανεβάσει προφανώς το κόστος του οδικού άξονα.

Αυτή τη στιγμή, το κόστος της σύμβασης μεταξύ Δήμου Ιωαννιτών και της αναδόχου εταιρίας «Εργοδυναμική Πατρών» για τον οδικό άξονα των 4,4 χλμ. είναι 16,7 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Υπάρχει όμως και μια συμπληρωματική σύμβαση ύψους 2 εκατ. ευρώ που αφορά δίκτυα της ΔΕΥΑΙ.

Ήδη δηλαδή, το κόστος ανέρχεται σε 18,7 εκατ. ευρώ συν το όποιο κόστος χρειαστεί για το «βαρύ» επίχωμα. Εφόσον βέβαια υπάρξει και ολοκληρωμένη επιστημονική τεκμηρίωση, που θα «περάσει» από όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, για τον τρόπο κατασκευής του επιχώματος. Επιπλέον, αναμένεται να χρειαστεί και τροποποίηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ