Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 21-10-2021, 14:16

Το «Μαυρολάγκαδο» είναι πραγματικά ένα από τα πιο δύσκολα οδικά σημεία στα Τζουμέρκα, με συνεχείς κατολισθήσεις. Η Περιφέρεια Ηπείρου αποφάσισε πέρσι να παρέμβει και να αποκαταστήσει τη βατότητα της επαρχιακής οδού που οδηγεί σε Συρράκο και Καλαρρύτες.

Τον Ιανουάριο του 2021, η Περιφέρεια Ηπείρου υπέγραψε τη σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, την εταιρία «Δ. Τσομπίκος και Σία Ε.Ε.». Η διαγωνιστική διαδικασία που είχε ακολουθηθεί, ήταν η προσφιλής στην περιφερειακή αρχή του Αλέκου Καχριμάνη διαδικασία, αυτή της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, με την επίκληση του κατεπείγοντος. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 140.000 ευρώ με το κόστος σύμβασης να ανέρχεται τελικά σε 105.000 ευρώ και με την προθεσμία εκτέλεσης του έργου να ορίζεται σε τέσσερις μήνες. Δέκα μήνες μετά, το έργο όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί αλλά πήρε και δεύτερη παράταση για τον Ιούλιο του 2022 στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής –η πρώτη παράταση ήταν για τις 30 Οκτωβρίου του 2021.

Ωστόσο, η όλη υπόθεση έχει και άλλες παραμέτρους τις οποίες έρχεται να αναδείξει η περιφερειακή παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών», καταθέτοντας προς τον περιφερειάρχη επίκαιρη ερώτηση την οποία υπογράφουν ο επικεφαλής Γιώργος Ζάψας και οι σύμβουλοι Άρης Σπέγγος και Χριστίνα Λέκκα.  

Στην ερώτηση, η παράταξη σημειώνει ότι η πρώτη παράταση περαίωσης των εργασιών στο Μαυρολάγκαδο, μέχρι τις 30 Οκτωβρίου, έγινε επειδή η ανάδοχος εταιρία «ουδέποτε εγκαταστάθηκε». Η απόφαση αυτή της Οικονομικής Επιτροπής πάρθηκε σε συνεδρίασή της στις 13 Μαΐου. Στην ίδια όμως συνεδρίαση εγκρίθηκε νέα δαπάνη 24.000 ευρώ με ΦΠΑ για την υλοποίηση του υποέργου «καθαρισμός πρανών και διαμόρφωση αναβαθμών στη θέση ‘Μαυρολάγκαδο’ της επαρχιακής οδού προς Συρράκο (παροχή υπηρεσιών)». Σε αυτό το σημείο η παράταξη αναφέρει: «… χωρίς να αποκλείονται και άλλες όμοιες αποφάσεις με ίδιο αντικείμενο εργασιών».

Τα ερωτήματα που προφανώς προκύπτουν, είναι γιατί ανατέθηκε ένα έργο αποκατάστασης βατότητας χωρίς να έχει προηγηθεί η διαμόρφωση των αναβαθμών στο δύσκολο αυτό οδικό σημείο ή γιατί δεν υπήρξε μία εργολαβία για όλες τις εργασίες; Και βέβαια το κρίσιμο ερώτημα είναι αν όλα αυτά αποφασίζονται βάσει κάποιας ολοκληρωμένης μελέτης.

Η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών», στην ερώτησή του, αναφέρει ότι η ίδια λειτούργησε με καλή πίστη «και συμφωνήσαμε αλλά υποστηρίζουμε ότι πρέπει να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα των έργων που εκτελούνται. Το ιστορικό των εργασιών στο Μαυρολάγκαδο δεν εγγυάται ότι αυτό θα συμβεί».

Και συνεχίζει; «Εκ του αποτελέσματος αποδείχτηκε ότι οι ανακοινώσεις του καλοκαιριού για περαίωση εργασιών και απόδοση του δρόμου στην κυκλοφορία δεν ωφέλησαν, αφού, το Μαυρολάγκαδο έκλεισε στην πρώτη φθινοπωρινή βροχόπτωση και έκτοτε με επαναλαμβανόμενες αποφάσεις σας παρατείνεται η διακοπή κυκλοφορίας!» τονίζεται.

Η παράταξη δεν εμφανίζεται και πολύ αισιόδοξη για την πορεία της κατασκευής του έργου, και εμμέσως πλην σαφώς αμφισβητεί ότι τον Ιούλιο του 2022 θα είναι έτοιμος ο δρόμος («όσα δεν έγιναν τους καλοκαιρινούς μήνες θα γίνουν υπό δυσμενέστερες καιρικές συνθήκες το χειμώνα;» αναρωτιέται). Επιπλέον, με δεδομένο και την ενδιάμεση νέα δαπάνη των 24.000 ευρώ για τα πρανή, η παράταξη ρωτά την περιφερειακή αρχή και τις υπηρεσίες αν θα χρειαστούν συμπληρωματικές εργασίες και, αν ναι, ποιο είναι το κόστος και πώς θα γίνουν αυτές (με νέα δημοπράτηση ή με συμπληρωματικές αναθέσεις;).

Και το τελευταίο ερώτημα: «Γιατί δεν αντιμετωπίζεται δραστικά το ζήτημα των κατολισθήσεων με μια ολοκληρωμένη εδαφολογική μελέτη στην περιοχή παρέμβασης και να ακολουθήσει η δημοπράτηση ενός έργου «σκούπα» που θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα;».

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa