Μπορεί να καθυστέρησε, αλλά η Ιόνια οδός τελειώνει. Θέλοντας και μη, εξάλλου, μέχρι τον Μάρτιο του 2017, όλα πρέπει να είναι έτοιμα στον αυτοκινητόδρομο. «Αν δεν είχαμε κάνει τη δουλειά που κάναμε τα δύο αυτά χρόνια, τον Μάρτιο θα καλούμασταν να επιστρέψουμε στην Ε.Ε. 4 δις ευρώ για τους αυτοκινητόδρομους. Αυτές τις ημέρες, δηλαδή, θα συζητούσαμε για ένα νέο μνημόνιο, το μνημόνιο των αυτοκινητοδρόμων της ΝΔ» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης από τα Γιάννενα, όπου αργά το απόγευμα παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, στα γραφεία της Νομαρχιακής Επιτροπής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, μετά από περιοδεία στην Ιόνια οδό. Κατά την περιοδεία αυτή, ανακοίνωσε και την παράδοση στην κυκλοφορία 60 χλμ. του τμήματος Γαβρολίμνη-Αμφιλοχία μέχρι τέλος του χρόνου.
Πέραν της Ιόνιας οδού, όποια άλλη υποδομή σάς έρχεται στο μυαλό και αφορά την Ήπειρο, θα αργήσει πολύ μέχρι πάρα πολύ. Τα χρηματοδοτικά δε εργαλεία για όλα τα μεγάλα έργα, ελλείψει δημόσιων πόρων, θα κινούνται κυρίως προς την κατεύθυνση των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή δανείων μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Η πιο άμεση υποδομή που μπορεί να δει πάντως η Ήπειρος είναι ο Ε-65 ενώ η πιο μακρινή το τρένο. Μπορεί ο κ. Σπίρτζης να δείχνει μια αδυναμία στη σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα. Κάποια τμήματα μπορεί να είναι εύκολα, κάποια άλλα όμως είναι δύσκολα. Και το πιο δύσκολο τμήμα είναι αυτό των Ιωαννίνων λόγω του ανάγλυφου της περιοχής. «Δεν είμαι από αυτούς που θα σας πουν ότι θα σας φέρουμε θάλασσα» είπε χαρακτηριστικά και παρέπεμψε επί της ουσίας το έργο –για την Ήπειρο τουλάχιστον- για την εποχή μετά κρίσης.
Ο Ε-65 είναι, ωστόσο, πιο κοντινός. Για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία οδός θα αναζητηθούν μέσω της ΕΤΕπ, με τον κ. Σπίρτζη να δηλώνει ότι στα τέλη Ιανουαρίου το υπουργείο ευελπιστεί να είναι σε θέση για επίσημες ανακοινώσεις. Όσον αφορά τη χάραξη του τμήματος, ο υπουργός απέφυγε να αποκαλύψει ποια είναι η τελική επιλογή. Περιορίστηκε να πει ότι πρόκειται για αυτή με το μικρότερο κόστος. Είναι κοινό μυστικό όμως ότι πρόκειται για το Κηπουριό Γρεβενών.
Σε χρόνια εκκρεμότητα βρίσκονται και άλλα οδικά έργα, όπως η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό και την επέκταση της Ιόνιας οδού μέχρι την Κακαβιά. Και για τα δύο έργα, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι δεν είναι ακόμα «ώριμα», με τις απαιτούμενες μελέτες να βρίσκονται ακόμα υπό εξέλιξη. Και εννοείται ότι η μελλοντική χρηματοδότησή τους θα γίνει είτε από ΕΤΕπ είτε μέσω συμπράξεων με ιδιώτες.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, λέγοντας ότι τα έργα εκσυγχρονισμού που γίνονται, θα ολοκληρωθούν. Όσο για την καλύτερη λειτουργία του αεροδρομίου, ο υπουργός παρέπεμψε στο δορυφορικό σύστημα προσέγγισης που υλοποιείται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Horizon 2020.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός μίλησε και για μικρότερα έργα, τα οποία μπορεί να αντέξει το δημόσιο ταμείο: «Φέτος, αυξάνουμε τον προϋπολογισμό για τα μικρά και μεσαία έργα. Από τα 133 εκατ. ευρώ πάμε στα 199 εκατ. ευρώ. Είναι χρήματα που θα πέσουν σε δημόσια έργα σε όλη την περιφέρεια της χώρας».