dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τρένα (όχι), αυτοκίνητα και πλοία στην ομιλία του κ. Σπίρτζη

Εικόνα του άρθρου Τρένα (όχι), αυτοκίνητα και πλοία στην ομιλία του κ. Σπίρτζη
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/10/2017, 22:31
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Εν συντομία, ο υπουργός Υποδομώνς Χρήστος Σπίρτζης, στου οποίου την ομιλία επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον το απόγευμα της Δευτέρας στο αναπτυξιακό συνέδριο, είπε πρακτικά ότι τρένο δεν πρόκειται να τροχιοδρομήσει σύντομα τουλάχιστον, στην Ήπειρο, γιατί «δεν έχουμε τα 2,5 με 3 δις για να τρυπήσουμε την Πίνδο», όπως είπε.

Αντ’ αυτού θα… βολευτούμε με υδατοδρόμια, καθώς ο κ. Σπίρτζης είπε πως θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για Ηγουμενίτσα, Πρέβεζα, Παμβώτιδα, ίσως και στον Αμβρακικό, όπως πρόσθεσε αργότερα.

«Πρέπει να εκμεταλλευτούμε το πλεονέκτημα του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ώστε να προσελκύσει μεταποιητικές δραστηριότητες», είπε ο κ. Σπίρτζης. Λίγη ώρα αργότερα χαρακτήρισε… ανέκδοτο της περιοχής τη β’ και γ’ φάση κατασκευής, καθώς η τρίτη προχωράει πιο γρήγορα από τη δεύτερη.

Για τον Ε65, ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε «διπλό έγκλημα» την προηγούμενη συμφωνία, για δύο λόγους: όχι μόνο γιατί αναβλήθηκαν το νότιο και το βόρειο τμήμα, αλλά και γιατί ο όρος που μπήκε ήταν ξαναϋποβληθεί προς έλεγχο στα  όργανα της Ε.Ε. με τα σημερινά δεδομένα «και όχι με τα δεδομένα και την κίνηση του 2006». Αυτό, ουσιαστικά υπέβαλλε τα δύο τμήματα σε νέα διαπραγμάτευση, σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα του έργου. Ο κ Σπίρτζης επανέλαβε αυτό που είχε πει και στο αντίστοιχο συνέδριο της Θεσσαλίας, ότι δηλαδή το νότιο τμήμα θα ξεκινήσει μέχρι τέλος της χρονιάς και το βόρειο, η σύνδεση με την Εγνατία, μέσα στο ’18.

Ο κ. Σπίρτζης μίλησε για άλλους δύο δρόμους και ήταν κάπως… αινιγματικός. Είπε δηλαδή για το Γιάννενα-Κακαβιά, ότι «περιλαμβάνονται και άλλα έργα» στα 350 εκατ. Ευρώ του χρηματοδοτικού πακέτου, αλλά και ότι προκρίνεται και το έργο Ηγουμενίτσα-Σαγιάδα-Μαυρομμάτι, με χρηματοδότηση από το INTERREG. Ο υπουργός άφησε να εννοηθεί ότι θα πρέπει να ιεραρχηθούν τα συγκεκριμένα έργα και να μπουν σε προτεραιότητες, χωρίς όμως να είναι κατανοητό αν η προτεραιότητα του ενός θα είναι εις βάρος του άλλου.

Για το Άκτιο-Αμβρακία, ανέφερε ότι ξεκίνησε η 1η από τις 4 εργολαβίες, αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη 2η και θα γίνει αργότερα «εργολαβία σκούπα» για το υπόλοιπο έργο.

Ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης ζήτησε από τους υπουργούς και ειδικά από τον κ. Σπίρτζη (ο οποίος του απευθυνόταν στον ενικό) να «μην πληρώσει η τοπική κοινωνία τα διόδια», με έκδοση ειδικής κάρτας. «Δεν είμαστε από αυτούς που δεν πληρώνουν» πρόσθεσε ο περιφερειάρχης, αλλά τόνισε ότι «δεν μπορεί γύρω από την Αθήνα να υπάρχουν φτηνά διόδια και εδώ ακριβά».

Ο κ. Σπίρτζης από την πλευρά του, του απάντησε ότι μέχρι τέλος του έτους θα βγει ο διαγωνισμός για τη «βινιέτα», το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων δηλαδή. Είπε επίσης ότι με την απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων από κατοικημένες περιοχές και την εκτροπή τους στους οδικούς άξονες, θα αυξηθούν τα έσοδα και θα δοθεί η δυνατότητα ενδεχομένως για μειώσεις για ευαίσθητες ομάδες κ.λπ.

Ενδιαφέρον είχε και η τοποθέτηση για το αεροδρόμιο: ο κ. Σπίρτζης είπε ότι για να τοποθετηθούν μόνιμες εγκαταστάσεις καυσίμων, απαιτούνται 4 εκατ. ευρώ. "Θα βάλουμε το νέο σύστημα. Με τις προδιαγραφές του 1992, δεν θα δώσει άδεια η ΥΠΑ", τόνισε ο κ. Σπίρτζης χαρακτηριστικά.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ