Μέχρι και συνέντευξη Τύπου έδωσε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, για τη δημοσίευση μεταπτυχιακής εργασίας σχετικά με το τυρί κασκαβάλ ή «κασκαβάλι Πίνδου».
Ο κ. Καχριμάνης, που γενικά αποφεύγει, ειδικά το τελευταίο διάστημα, τις συνεντεύξεις Τύπου και τις επίσημες τοποθετήσεις σε πεδία που δεν τα ελέγχει, παρακάθισε στη συνέντευξη με τον αντιδήμαρχο Ιωαννίνων Χρήστο Τάτση και τον αναπληρωτή καθηγητή του Χημικού Ιωαννίνων Δημήτρη Σκάλκο.
Ο λόγος που ένωσε τους τρεις ήταν ότι η μεταπτυχιακή εργασία ήταν κομμάτι μιας εταιρικής, ουσιαστικά, συνεργασίας, για την προώθηση του συγκεκριμένου είδους τυριού στα καταστήματα των Ιωαννίνων.
Ο κ. Καχριμάνης συμμετείχε προφανώς και ως δεδηλωμένος φαν του συγκεκριμένου τυριού. Εξάλλου, είχε αναλάβει επικεφαλής του εγχειρήματος ένταξης του κασκαβάλ στα Προϊόντα Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, ο κ. Καχριμάνης είπε ότι «η Περιφέρεια, μαζί με τον κλάδο της εστίασης και το εργαστήριο Χημείας τροφίμων του Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, μέσω του προγράμματος Καινοτομίας, - όπως έχει αναφέρει και η πρύτανης κ. Άννα Μπατιστάτου, θα συνεχίσουν τις πρωτοβουλίες προώθησης και άλλων ποιοτικών τοπικών προϊόντων».
Δεν διευκρίνισε πάντως αν αυτές οι πρωτοβουλίες, εφόσον κινούνται στο πεδίο της επιστημονικής έρευνας, θα είναι τέτοιες ή απλά θα είναι προωθητικές ενέργειες…
Ο κ. Τάτσης τόνισε μεταξύ άλλων ότι «έχουμε τη δυνατότητα να αναδείξουμε και άλλα τοπικά προϊόντα. Το κασκαβάλι πήρε μια υπεραξία από τα καταστήματά μας και έρχεται κόσμος που το ζητάει ξανά».
Ο κ. Σκάλκος από την πλευρά του είπε ότι «ξεκινήσαμε αυτή την πρωτοβουλία- μελέτη εδώ και ενάμιση χρόνο με την Περιφέρεια Ηπείρου και το Σύλλογο Εστιατορίων, πηγαίνοντας πόρτα- πόρτα στα καταστήματα και μιλήσαμε για το κασκαβάλι. Τελικά θα λέγαμε όλοι μαζί καταφέραμε να μπει σε 25 πιάτα σε 10 μαγαζιά. Ως επιστήμονες χρησιμοποιήσαμε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο με συγκεκριμένες ερωτήσεις που απευθύνθηκαν σε ιδιοκτήτες και σεφ. Η μελέτη ανέδειξε χρήσιμες διαπιστώσεις., όπως ότι η επιλογή των πελατών γίνεται επειδή είναι ελληνικό – παραδοσιακό προϊόν, γευστικό στα πιάτα και εύκολο στη χρήση του».