Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 20-09-2016, 12:03
ΑΠΟΨΕΙΣ

Αλήθεια, πιστεύει κανείς ότι κάποιος τουρίστας από τη Θεσσαλονίκη θα έρθει να αγοράσει ρούχα στα Γιάννενα; Ακόμα και ο τουρίστας από την Κοζάνη ή τα Γρεβενά θα προτιμήσει την αγορά της Θεσσαλονίκης (που σίγουρα πηγαίνει συχνότερα από όσο έρχεται στα Γιάννενα); Μακάρι, βέβαια, για τους γιαννιώτες εμπόρους...

Οι «λευκές νύχτες» είναι ένας θεσμός που όντως μπορεί να πιάσει κατά τόπους. Συνήθως, τα καλοκαίρια, όταν και ο κόσμος είναι σε πιο χαλαρό mood και είναι προετοιμασμένος να βγει εκτός μπάτζετ. Τα Γιάννενα, βέβαια, έχουν μια καλή παράδοση στα τριήμερα (να δούμε πότε θα γίνουν τετραήμερα, πενταήμερα και πάει λέγοντας). Οπότε εύλογα η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, η οποία τον τελευταίο καιρό θέλει να μπει μπροστά στο άρμα της τουριστικής προβολής της πόλης, σκέφτηκε τη «λευκή νύχτα» για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου (με τους Ανεξάρτητους Έλληνες να δίνουν και τις ευχές τους). Για να έχουν και μια ευχάριστη διαμονή οι τουρίστες, όπως λέει. Ας μας προβληματίσει όμως το γεγονός ότι δεν το σκέφτηκαν οι ίδιοι οι έμποροι, όσο αποδυναμωμένος κι αν είναι ο εμπορικός σύλλογος.

Η... ευχάριστη διαμονή των επισκεπτών θα συνοδευτεί από διάφορα εικαστικά, μουσικά και χορευτικά δρώμενα τα οποία προφανώς θα ενισχύσει οικονομικά η Ένωση Ξενοδόχων.  

Όλα αυτά περί «λευκής νύχτας» φαντάζουν ως σπασμωδικές κινήσεις. Και είναι. Πριν αρχίσουμε όμως να χορεύουμε όλοι στους δρόμους, για να δείξουμε πόσο πάρτι άνιμαλ είναι η πόλη των Ιωαννίνων, ας κάνουμε πρώτα κάποια άλλα πράγματα. Η ουσία πίσω από την όλη υπόθεση είναι ότι η πόλη χρειάζεται events, χρειάζεται να γίνει πιο ελκυστική. Και πιο ελκυστικός γίνεσαι όταν κάνεις διαφορετικές προτάσεις. Η «λευκή νύχτα» της Πρέβεζας θεωρήθηκε επιτυχημένη (ήταν όντως για τα εμπορικά καταστήματα;) γιατί χιλιάδες κόσμος επισκέφτηκε την πόλη εκείνη την ημέρα. Κυρίως όμως την υπαίθρια αγορά ηπειρώτικων προϊόντων που διοργάνωσε η Περιφέρεια Ηπείρου. Πρόταση είναι και η βραδιά ερευνητή που διοργανώνουν μεγάλες πόλεις της Ελλάδας αυτή την εβδομάδα -τα Γιάννενα και πάλι απέχουν- με πρωτότυπα δρώμενα. 

Το μεγάλο ζητούμενο για έναν τουρίστα που επισκέπτεται μια πόλη σαν τη δική μας, δεν είναι αν θα βρει ανοιχτή την εμπορική αγορά. Είναι αν θα βρει πράγματα να κάνει. Όταν το τριήμερό του θα είναι γεμάτο, τότε θα γίνει η καλύτερη διαφήμιση του τόπου και θα υπάρξει το ενδεχόμενο επέκτασης των ημερών επίσκεψης. Και τότε η αγορά θα βρει τον τρόπο να αυτορυθμιστεί.


200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα