To μήνυμα ότι η Περιφέρεια Ηπείρου «δεν θα κάνει πίσω» στη μεγάλη αντιδικία της με τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων, την «Αειφορική Ηπείρου», θυγατρική εταιρία της ΤΕΡΝΑ, και ότι θα ακολουθήσει «σκληρή γραμμή» έστειλε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης.
Και τη «μάχη» αυτή η περιφερειακή αρχή επιδιώκει να τη δώσει πια, όχι μόνο σε δικαστικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο, ζητώντας την παρέμβαση της κυβέρνησης. «Θα καταγγείλω ό,τι γίνεται και στον ίδιο τον πρωθυπουργό γιατί νομίζω ότι είναι θέμα της κυβέρνησης» είπε ο περιφερειάρχης, προσθέτοντας ότι η εταιρία «πήγε να κάνει τα ίδια και στην Πελοπόννησο». Παράλληλα, είπε ότι έχει αποστείλει τον φάκελο της υπόθεσης στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ γιατί «πρόκειται περί σκανδάλου», όπως είπε, και στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Ερωτώμενος από τον «Τύπο Ιωαννίνων» για το αν θεωρεί ότι ο πρωθυπουργός δεν γνωρίζει την υπόθεση των απορριμμάτων στην Ήπειρο, ο κ. Καχριμάνης απάντησε: «Πιστεύω ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν καμία σχέση με τον κ. Μητσοτάκη. Άλλωστε ο διευθύνων σύμβουλος ήταν για πολλά χρόνια διευθυντής του Γραφείου του αείμνηστου Άκη Τσοχατζόπουλου». Ο περιφερειάρχης εμμέσως πλην σαφώς έκανε έναν σαφή διαχωρισμό μεταξύ της ΤΕΡΝΑ και της συγκεκριμένης θυγατρικής εταιρίας της, της «Αειφορική Ηπείρου». Όπως και επανέλαβε ότι έχει ζητήσει την απομάκρυνση του διευθύνοντα συμβούλου Γιώργου Αγραφιώτη, συνδέοντας τον και πάλι με την πειθαρχική δίωξη εναντίον του και των υπόλοιπων μελών της Οικονομικής Επιτροπής.
Ο κ. Καχριμάνης αρνήθηκε ότι «έχει εμμονή με τον κ. Αγραφιώτη» και παρέθεσε τις οικονομικές απαιτήσεις της εταιρίας οι οποίες ήταν αρχικά 5 εκατ. ευρώ, με το διαιτητικό δικαστήριο να επιδικάζει σε βάρος της Περιφέρειας Ηπείρου 3,3 εκατ. ευρώ. Μια δικαστική απόφαση που η περιφερειακή αρχή έχει αμφισβητήσει ουκ ολίγες φορές και έχει καταθέσει αγωγή στο Εφετείο Αθηνών. Για πολλοστή φορά, ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι υπερασπίζεται τα συμφέροντα των Ηπειρωτών και ότι «κανένας περιφερειάρχης δεν θα μπορούσε να πληρώσει αυτά τα χρήματα που είναι αέρας κοπανιστός».
Σε αυτό το σημείο έχει ενδιαφέρον η εξήγηση που δίνει ο κ. Καχριμάνης για τον λόγο που η «Αειφορική Ηπείρου» διεκδίκησε 5 εκατομμύρια ευρώ. Όπως είπε, η εταιρία ήθελε να καταγράψει στο ενεργητικό της προσδοκώμενα έσοδα, γιατί είχε φτάσει να έχει κεφάλαιο κάτω από το ½ και θα έπρεπε να «μπει υπό διαχείριση και να κλείσει». Πρόσθεσε δε ότι η εταιρία έχει πάρει δάνεια ύψους 22 εκατ. ευρώ «και έχει ενεχυριάσει τα πάντα στην τράπεζα ενώ ο εξοπλισμός του εργοστασίου ανήκει στο Δημόσιο και πρέπει να αποδοθεί σε αυτό με το τέλος της σύμβασης».
Έκανε αναφορά και πάλι στην επισήμανση της «Αειφορική Ηπείρου» κατά την εξέταση της προσωρινής διαταγής στο δικαστήριο, ότι «ουδεμία βλάβη θα επέλθει στην αντίδικο διότι το Ελληνικό Δημόσιο είναι αυτό που θα πληρώσει τα οφειλόμενα ως εγγυητής». Όπως είπε ο κ. Καχριμάνης, αυτή είναι η τακτική που ακολουθείται από τις εταιρίες, καθώς οι Περιφέρειες δεν έχουν ανταποδοτικά έσοδα.
Όπως ανακοίνωσε, τον ερχόμενο Νοέμβριο θα γίνουν τα ασφαλιστικά μέτρα τα οποία ζήτησε η Περιφέρεια. Θα ακολουθήσει η τακτική δικάσιμος ακύρωσης της απόφασης του
Διαιτητικού Δικαστηρίου (με την επισήμανση της «κατά πλειοψηφία» απόφασης, εκ μέρους της), με την οποία η Περιφέρεια Ηπείρου θεωρεί ότι διαπράχτηκε «απάτη επί δικαστηρίω».
Ερωτώμενος από τον «Τύπο» πώς έφτασε η Ήπειρος σε μια δικαστική εντέλει διαχείριση των απορριμμάτων, ο περιφερειάρχης απάντησε: «Όταν έχεις να κάνεις με ανθρώπους που κάνουν πράξεις ανομίας, θα τους πας και στα δικαστήρια», προσθέτοντας ότι αρχικά δεν γνώριζε όλες τις διαστάσεις της υπόθεσης γιατί «δεν την είχα χειριστεί εγώ» (σ.σ. υπονοώντας την πρώην αντιπεριφερειάρχη Τατιάνα Καλογιάννη).
Σε αυτό το σημείο ζήτησε ένα είδος συγγνώμης. «Εγώ είμαι υπεύθυνος για όλα γιατί εγώ είμαι ο περιφερειάρχης αλλά αυτά τα θέματα δεν τα χειρίστηκα εγώ» είπε.
Η συγγνώμη δεν αφορούσε προφανώς την πολιτική επιλογή –και τη δική του- για την υλοποίηση ενός κρίσιμου έργου με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που φαίνεται ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τουλάχιστον δεν «δουλεύει» (και σημειωτέον ότι η σύμβαση σύμπραξης είναι για 27 χρόνια).