Η συζήτηση «κόμβος στο βόρειο τμήμα του λεκανοπεδίου» επί της Εγνατίας οδού πάει πίσω μια δεκαετία. Μέσα σε αυτή τη δεκαετία ο κόμβος έγινε ημικόμβος – έξοδος στην Μπαλντούμα και βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου προς Πέραμα- με την προσδοκία ότι το υπουργείο Υποδομών και η «Εγνατία Οδός ΑΕ» θα πουν το ναι.
Το «ναι» δεν ήρθε ποτέ, παρά τη δεδηλωμένη πρόθεση του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη να χρηματοδοτηθεί η υλοποίηση του έργου από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος», εφόσον η μελέτη γίνει από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
Το θέμα του ημικόμβου το φέρνει εκ νέου στην επικαιρότητα ο κ. Καχριμάνης. Βέβαια, το timing δεν είναι τυχαίο. Η κατάθεση του αιτήματος γίνεται σε μια περίοδο που έχει προηγηθεί η «παρεξήγηση» με την «επικίνδυνη Εγνατία», που τα διόδια αυξάνονται σταδιακά και που η Εγνατία οδός βρίσκεται στη διαδικασία παραχώρησης-παράδοσης στο κοινοπρακτικό σχήμα «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΕGIS Projects».
Ό,τι δεν έγινε λοιπόν την περασμένη δεκαετία, η Περιφέρεια Ηπείρου εκτιμά ότι μπορεί να πετύχει τώρα. Στα χέρια της έχει μια προμελέτη. Παλιότερα είχε γίνει λόγος για κόστος 1 εκατ. ευρώ.
Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος παρέπεμψε το αίτημα… στον παραχωρησιούχο. «Θα το συζητήσουμε με τον παραχωρησιούχο. Πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η παραχώρηση (σ.σ. κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του χρόνου). Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να γίνει το συγκεκριμένο έργο» είπε ο υφυπουργός, για να προσθέσει ότι «το υπουργείο έχει εμπειρία στις συζητήσεις και στη διαχείριση συμβάσεων με παραχωρησιούχους».
Και το σχόλιο του περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη ήταν: «Εμείς για το κομμάτι του Δρίσκου είχαμε ετοιμαστεί να βάλουμε εμείς τα χρήματα». «Όποιος τα βάλει πιο γρήγορα» ήταν η απάντηση (χαριτολογώντας) του κ. Ταχιάου. Τον διάλογο τον έκλεισε ο κ. Καχριμάνης: «Εμείς τα βάζουμε, γιατί μας καίει το βόρειο τμήμα…».
Είναι σαφές (μόνο και από τον σύντομο διάλογο των δύο αντρών), ότι το θέμα του ημικόμβου Δρίσκου βρίσκεται σε ένα πολύ πρώιμο στάδιο. Και είναι αμφίβολο αν θα πάει στο επόμενο στάδιο. Ελέω παραχωρησιούχου...