ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Καθηγητές πανεπιστημίων: «Γιατί λέμε όχι στις διαδικτυακές εξετάσεις»

Εικόνα του άρθρου Καθηγητές πανεπιστημίων: «Γιατί λέμε όχι στις διαδικτυακές εξετάσεις»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/02/2024, 17:11
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Διακόσιοι μέχρι στιγμής, καθηγητές και καθηγήτριες πανεπιστημίων όλης της χώρας, δηλώνουν αντίθετοι-ες στο «εντέλεσθαι» της κυβέρνησης για τις διαδικτυακές εξετάσεις στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα είδος λοκ άουτ στις κινητοποιήσεις.

Μεταξύ αυτών, υπάρχουν και 20 καθηγητές και καθηγήτριες των Ιωαννίνων, ενώ η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται εδώ: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScJF3cG6wHhtUb5LSFZvwSkCw51TGc4Q6mSeN-et4KWjrd7bA/viewform

Διαβάστε επίσης: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων-εβδομάδα συνελεύσεων και διαδικτυακών (;) εξετάσεων


Οι δύο λόγοι για τους οποίους διαφωνούν οι διδάσκοντες-ουσες:

1. Αδύνατη η ασφαλής πιστοποίηση της γνώσης

Ο πρώτος λόγος για τον οποίο απορρίπτουμε τις διαδικτυακές εξετάσεις αφορά το εκπαιδευτικό και μορφωτικό μας καθήκον απέναντι στην κοινωνία.

Ως πανεπιστημιακοί, έχουμε ορκιστεί ότι θα πιστοποιούμε, εκ μέρους της πολιτείας και υπό συνθήκες αμεροληψίας, την γνώση των φοιτητριών/τών στα γνωστικά μας αντικείμενα. Όμως η πιστοποίηση της γνώσης είναι αδύνατη μέσω των διαδικτυακών εξετάσεων. Γιατί; Καταρχάς, ούτε τα μέλη ΔΕΠ ούτε οι φοιτήτριες/τές διαθέτουμε το λογισμικό (π.χ. Proctor) που θα διασφάλιζε πως τα «γραπτά» που λαμβάνουμε τα πληκτρολόγησαν οι φοιτήτριες/τές που εμφανίζονται στις οθόνες μας. Επί πλέον, ακόμα και να είχαμε αυτό το λογισμικό, αδυνατούμε να ελέγχουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκονται οι εξεταζόμενες/οι την ώρα της διαδικτυακής εξέτασης (αν έχουν τις ίδιες συνθήκες ησυχίας, αν δίπλα τους βρίσκεται κάποιος που «βοηθά»).

Μάλιστα, το γεγονός ότι επί πανδημίας γίνονταν διαδικτυακές εξετάσεις είναι ακόμα ένας λόγος να μην επαναληφθεί μια διαδικασία που, όσες/οι την ζήσαμε, γνωρίζουμε πως εξευτέλισε τα ΑΕΙ και καταρράκωσε την αξιοπιστία της βαθμολόγησης.

2. Σεβασμός στις συλλογικές αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων

Η κυβέρνηση στοχεύει αποκλειστικά στο σπάσιμο των καταλήψεων – την μοναδική διέξοδο που άφησε στους φοιτητικούς συλλόγους μετά την πρόταση νόμου για τα αντισυνταγματικά ιδιωτικά «πανεπιστήμια». Αυτός είναι ο λόγος που επιστρατεύει και προωθεί τις διαδικτυακές εξετάσεις. Υποσκάπτοντας όμως την αξιοπιστία του εξεταστικού συστήματος προσφέρει το καλύτερο επιχείρημα σε αυτούς που επιθυμούν να υπονομεύσουν τα δημόσια πανεπιστήμια. Έτσι, η κυβέρνηση πρώτα τα καταβαραθρώνει και μετά τα κατηγορεί ως αναξιόπιστα.

Εν κατακλείδι, ως καθηγήτριες και καθηγητές, νιώθουμε την υποχρέωση να αντισταθούμε στις διαδικτυακές εξετάσεις επειδή αποτελούν αντιεκπαιδευτικά μέσα τα οποία η κυβέρνηση θέτει στην υπηρεσία του πιο μοχθηρού σκοπού: την κάμψη κάθε αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων.




ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back