ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά: με «μελέτη-κατασκευή»

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά: με «μελέτη-κατασκευή»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/11/2022, 01:38
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πέρσι τέτοια εποχή περίπου, έγινε από τα Γιάννενα η εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι εντός του 2022 θα γίνει η δημοπράτηση του οδικού έργου Ιωάννινα-Κακαβιά «με τη σωστή διαστασιολόγηση» όπως είχε πει. Και λέγοντας «σωστή διαστασιολόγηση» εννοούσε έναν τρίιχνο δρόμο.

Διαβάστε: Ιωάννινα-Κακαβιά, εντός του 2022

Την ίδια μέρα, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής υπέγραψε απόφαση σύμφωνα με την οποία το οδικό αυτό έργο «επέστρεψε» στο υπουργείο μετά από ένα… διάλειμμα ωρίμανσης των μελετών από την Περιφέρεια Ηπείρου.

Από τότε πολλά γράφηκαν για το επίπεδο της πραγματικής ωρίμανσης των μελετών. Έναν χρόνο μετά αποδεικνύεται ότι οι μελέτες δεν ήταν έτοιμες, ότι το οδικό έργο θα γίνει με το σύστημα «μελέτη-κατασκευή» και ότι χρειάζεται και τεχνικός σύμβουλος που θα αναλάβει την ωρίμανση και υποστήριξη της δημοπράτησης του έργου. Ως χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου του τεχνικοόυ συμβούλου ορίζονται οι 10 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης!

Κι όλα αυτά παρόλο που πολιτικά πρόσωπα, όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν άφηναν περιθώρια αμφισβήτησης της δημοπράτησης του δρόμου εντός του 2022.

Ήταν στις αρχές Ιουλίου όταν ο πρόεδρος της Βουλής (και βουλευτής Ιωαννίνων) Κώστας Τασούλας υποδέχτηκε στο γραφείο του στη Βουλή τον υπουργό Υποδομών. Λίγη ώρα μετά, ο κ. Τασούλας ανακοίνωσε ότι «για το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά διεξάγεται μελετητική προετοιμασία και αναμένεται να δημοπρατηθεί στα τέλη έτους».

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης έλεγε, από την πλευρά του, ότι «εμείς δώσαμε όλες τις μελέτες». Οι ενδείξεις όμως δεν ήταν καλές.

Μόλις πριν από 20 μέρες, ο περιφερειάρχης είπε ότι θα δημοπρατηθεί αρχικά το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι και θα γίνει με προαίρεση το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά. 

Διαβάστε: Ιωάννινα-Κακαβιά... κατά το ήμισυ, αρχικά

Λίγες μέρες μετά, τέλη Οκτωβρίου, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης δήλωνε στο «Πρώτο Θέμα» μίλησε για δημοπράτηση του έργου εντός του επόμενου τριμήνου.

Επί της ουσίας, όμως, το υπουργείο Υποδομών δεν έχει δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις όλο αυτόν τον χρόνο.

Τελικά το οδικό έργο θα δημοπρατηθεί με το σύστημα «μελέτη-κατασκευή», όπως αναφέρεται σε απόφαση του υπουργού Υποδομών που αφορά την έγκριση διενέργειας του διαγωνισμού με πίστωση 1,8 εκατ. ευρώ για ανάθεση σε τεχνικό σύμβουλο «της ωρίμανσης και υποστήριξης της δημοπράτησης του οδικού έργου» όπως αναφέρεται στην απόφαση. Ο τεχνικός σύμβουλος θα συνδράμει τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου.

Με άλλα λόγια, έχει ακόμη δρόμο η δημοπράτηση του έργου, και μάλιστα με «μελέτη-κατασκευή». Το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται στη θέση εκείνη που θα πρέπει να δώσει ένα ρεαλιστικό –αυτή τη φορά- χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του οδικού άξονα.


Και μια σημείωση: Ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο θα γίνει με πρόσκληση υποβολής εξατομικευμένων κλειστών προσφορών από αντισυμβαλλόμενους μιας συμφωνίας-πλαίσιο. Η συμφωνία-πλαίσιο έχει υπογραφεί μεταξύ του υπουργείου και τριών εταιριών τεχνικών συμβούλων, όπως αυτές προέκυψαν πέρσι από διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή υπηρεσιών σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης και υλοποίησης μεγάλων ή μικρότερων έργων, συνολικού προϋπολογισμό 46,5 εκατ. ευρώ. 


ΣΧΟΛΙΑ
πολίτης
Κύριοι, κυρίες ασχοληθείτε με την ουσία, επικεντρώστε στο επείγον της προστασίας της πόλης από την τροχαία κίνηση, προερχόμενη από την Αλβανία. Τι γίνεται σήμερα: Όποιος ΙΧής κυκλοφορεί από Ελεούσα ως Καλπάκι, μέσω της υπάρχουσας Ε.Ο. Ιωαννίνων - Κοζάνης, κι είναι χιλιάδες αυτοί που κυκλοφορούν σε αυτή τη διαδρομή - πρέπει να έχουν δαγκωμένη την αστυνομική τους ταυτότητα σε όλη αυτή τη διαδρομή.. Για να τους βρουν εύκολα, αν τύχει! Θυμηθείτε το συμβάν προ ολίγων ημερών, λίγο μετά τη διασταύρωση της Λαψίστας. Την μεγάλη-ατελείωτη καραμπόλα λεωφορείων φορτηγών... ΙΧ... Να φτιαχτεί όλο αυτό το κομμάτι, και μετά συνεχίζουν τον αγώνα για το υπόλοιπο κομμάτι ως τα σύντορα. Για τωρινή προετοιμασία του μέλλοντος, να μπει αμέσως ένα κουτί είσπραξης συνδρομής από τους διερχόμενους στο τελωνείο της Κακαβιάς. Είτε βγαίνουν είτε μπαίνουν. Να ιδρυθεί κοινή επιτροπή ελληνικού και αλβανικού κράτους για υποβολή κοινοιύ αιτήματος στα ευρωπαϊκά ταμεία, στα πλαίσια της ετυοιμασίας της Αδριατικής οδού. Εμ τι, τζάμπα θέλουν οι γείτονες; Όσον αφορά τους πομφολυγούντες σε όλες τις παρατάξεις, επί αυτού του θέματος, οι πολίτες - ως ψηφοφόροι (σύντομα), να τους βάλουν στη θέση τους. Να μη ξαναμιλήσουν- να μην ξαναακουστούν ποτέ για τα τοπικά δημόσια πράγματα!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back