Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά… κατά το ήμισυ, αρχικά

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά… κατά το ήμισυ, αρχικά
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/10/2022, 19:03
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Σε μια… μη συνέντευξη Τύπου, από αυτές που συνηθίζει ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, που δεν ανακοινώνονται ποτέ και παρέχουν δηλώσεις του που περιπλέκουν τα πράγματα σε διάφορα θέματα.

Σε αυτή την περίπτωση ήταν ο, έτσι και αλλιώς πολύπαθος, οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά.

Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι «έχουν σχεδόν παραδοθεί όλες οι μελέτες» και κάπου εκεί περιέπλεξε τα πράγματα. Είπε δηλαδή, πάντα σύμφωνα με τη δήλωση που περιέχεται στο δελτίο Τύπου για αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής (!) ότι «η αρχική δημοπράτηση θα γίνει για το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι και με προαίρεση το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά». Επιχείρησε ένα «άλμα αισιοδοξίας», λέγοντας ότι «είναι θέμα χρόνου η δημοπράτηση». Έτσι αναφέρει η ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της Περιφέρειας Ηπείρου, καθώς δεν υπήρξε ποτέ κάλεσμα για συνέντευξη Τύπου, όπως προαναφέρθηκε.

Σημειωτέον ότι η δημοπράτηση αφορά το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι. Οπότε, ο κ. Καχριμάνης είπε ουσιαστικά ότι θα γίνει ο μισός δρόμος σε πρώτη φάση. 

Για τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά υπάρχει πρωθυπουργική δέσμευση ότι αυτή θα γίνει εντός του 2022. Και προφανώς ο χρόνος πιέζει, και το υπουργείο Υποδομών προσπαθεί να βρει μια κάποια λύση.

Διαβάστε επίσης: Τα «πονεμένα» 70 χιλιόμετρα

Η… προαίρεση είναι καινούργιο στοιχείο. Το δικαίωμα προαίρεσης υπάρχει και σε δημόσιες συμβάσεις και δίνει ουσιαστικά το «δικαίωμα» στον εργολάβο που θα κάνει το έργο, να προχωρήσει και στο υπόλοιπο κομμάτι και να κερδηθεί έτσι χρόνος. Φυσικά, για να γίνει το έργο χρειάζονται μελέτες και στην προκειμένη περίπτωση αιωρείται ένα μεγάλο ερωτηματικό, για την ύπαρξή τους αναφορικά με όλο το μήκος του έργου. Υπάρχουν περιπτώσεις που οι ανάδοχες εταιρίες αναλαμβάνουν και την ολοκλήρωση των μελετών για να προχωρήσουν, στη συνέχεια, στην κατασκευή ενός έργου.

Ο Τύπος Ιωαννίνων ρώτησε τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, ο οποίος παρέπεμψε στις επόμενες μέρες για ανακοινώσεις. Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει τίποτα επίσημο εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών.

Για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ο κ. Καχριμάνης είπε ότι «αναμένεται να παραδοθεί σε δέκα ημέρες», χωρίς να διευκρινίζει αν αυτή αφορά όλο τον οδικό άξονα ή μέχρι το Καλπάκι.

Επανέλαβε, πάντα σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, ότι ο οδικός άξονας θα έχει «προοπτική διαπλάτυνσής του μελλοντικά».

Αυτή είναι και η έμμεση απάντηση του περιφερειάρχη στις διαμαρτυρίες για το γεγονός ότι ο δρόμος θα είναι περιορισμένων προδιαγραφών, καθώς η νυν κυβέρνηση, παρά τις πρωτοβουλίες του προέδρου της Βουλής, ουσιαστικά αρνήθηκε να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου, που είχε καθυστερήσει και επί των ημερών της προηγούμενης.

Τη σκυτάλη πήρε η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία προσπάθησε να βρει χρηματοδότηση σε διάφορα προγράμματα, μεταξύ των οποίων και στο Ταμείο Ανάκαμψης, χωρίς κάποια επιτυχία.

Φυσικά, η «μελλοντική διαπλάτυνση» δεν λέει και πολλά πράγματα, για ένα έργο που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μαζί με την Ιόνια οδό, μέχρι τα σύνορα της χώρας…

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back