dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά, ξανά από την αρχή

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά, ξανά από την αρχή
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/10/2023, 16:22
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το διαρκές φιάσκο του δρόμου που υπό κανονικές συνθήκες θα έκανε το αυτονόητο, να καταλήξει δηλαδή ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στα σύνορα της χώρας και όχι 60 χλμ πιο πριν, συνεχίζεται.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε σήμερα ότι επαναπροκηρύττει τον δρόμο, με προϋπολογισμό 234 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.) και προαίρεση 76 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.).

Σημειώνεται ότι εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δεν υπάρχει-το έργο δεν είναι ενταγμένο σε χρηματοδοτικά πρόγραμμα.

Το έργο έχει περάσει κυριολεκτικά από σαράντα κύματα, με ατέλειωτες παλινδρομήσεις, μεταθέσεις ευθυνών και αρμοδιοτήτων και σταθερή κυβερνητική απροθυμία να γίνει, παρότι είναι απολύτως απαραίτητο.

Σε αυτή τη φάση, με ευθύνη τοπικών και κυβερνητικών αρχών, ουσιαστικά προκηρύχθηκε ως ένας τρίιχνος δρόμος- έργο μειωμένων (από κλειστό αυτοκινητόδρομο) προδιαγραφών.

Ωστόσο, ούτε έτσι προχώρησε λόγω καθυστερήσεων, προσφυγών κ.λπ. Έγινε η προκήρυξη δύο φορές, ωστόσο ματαιώθηκε λόγω διατάξεων περί αθέμιτου ανταγωνισμού.

 

Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα :

Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.

Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3