Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 22-07-2021, 12:16
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Την απόφαση μιας νέας παράτασης για την ολοκλήρωση της μελέτης της οδού σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό υπέγραψε χτες ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Γιάννης Καρνέσης.

Αυτή τη φορά η παράταση είναι ενός έτους, με τη μελέτη να… πηγαίνει για τον Ιούνιο του 2022. Ποιος είναι ο λόγος; Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου, απαιτείται κι άλλος χρόνος για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις αλλά και για την ολοκλήρωση των διαδικασιών (ανασύνταξη του 3ου συγκριτικού πίνακα) που αφορούν την παράκαμψη Φιλιππιάδας.

Και κάπως έτσι η σύνδεση Ιόνιας-Πρέβεζας οδεύει προς τον… 13της χρόνο. Η σύμβαση της μελέτης, κόστους 4,5 εκατ. ευρώ, είχε υπογραφεί τον Φεβρουάριο του 2009! Ο αρχικός χρόνος ολοκλήρωσης ήταν 18 μήνες, μέχρι τον Αύγουστο του 2010. Από τότε, η μελέτη αυτή βίωσε παρατάσεις επί παρατάσεων, και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί. 

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών μέχρι σήμερα δεν έχει σαφείς απαντήσεις για τη χρόνια καθυστέρηση της μελέτης ούτε και κάποιες δεσμεύσεις για το μέλλον του έργου.

Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την έντονη κριτική από την παράταξη «Ορίζοντες Ηπείρου» του Σπύρου Ριζόπουλου, η οποία βάζει στο στόχαστρό της την περιφερειακή αρχή Ηπείρου, και δη τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη και τον αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας Στράτο Ιωάννου. «Όλα αυτά τα χρόνια η Περιφέρεια Ηπείρου είναι απλός παρατηρητής των εξελίξεων, αφήνοντας μοιρολατρικά τον χρόνο να περνά σε βάρος των Πρεβεζάνων. Τώρα, μπροστά σε μια νέα παράταση και το σοβαρό ενδεχόμενο οριστικής παραπομπής της μελέτης στις ελληνικές καλένδες, για μια ακόμα φορά αδυνατεί να αντιδράσει» τονίζει σε ανακοίνωσή τους η οποία χαρακτηρίζει τους κ.κ. Καχριμάνη και Ιωάννου «αρνητές της ανάπτυξης στην Ήπειρο».

Ο κ. Καχριμάνης, πριν από λίγους μήνες, είχε ζητήσει από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να παραδοθεί άμεσα στην Περιφέρεια Ηπείρου όποια μελέτη υπάρχει για τη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα, με την προοπτική να βρεθεί χρηματοδότηση για την κατασκευή του οδικού άξονα.

Το ίδιο αίτημα είχε καταθέσει πέρσι τον Μάιο και για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, με το υπουργείο Υποδομών να παραδίδει στην Περιφέρεια Ηπείρου την αρμοδιότητα και τον σχετικό μελετητικό φάκελο για να τον «ωριμάσει» και να βρει χρηματοδότηση. Μια πολιτική επιλογή, βέβαια, που δέχθηκε αρκετή κριτική. Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη στιγμή η μελέτη ακόμα «ωριμάζει», ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα έχουν αλλάξει και ότι το χρηματοδοτικό μοντέλο δεν έχει βρεθεί ακόμα…

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso solidus